Telewizja Republika szturmem podbija rynek telewizyjny w Polsce. Po zmianie władzy w naszym kraju i przejęciu TVP wiele osób przerzuciło się właśnie na treści oferowane przez Republikę. W efekcie liczba widzów wyraźnie wzrosła. Jeszcze w styczniu 2025 roku liderami oglądalności były kanał TVP1, Polsat oraz TVN. Wówczas dane Nielsen Media wskazywały, iż TV Republika, z udziałem w rynku na poziomie 5,43 proc., zajęła 5. miejsce w zestawieniu. w tej chwili wyniki są jeszcze lepsze, a przedstawiciele stacji mogą świętować kolejny wzrost.
REKLAMA
Zobacz wideo Trzaskowski kontra dziennikarz Republiki. "Może by się Pan uśmiechnął?"
TV Republika została numerem jeden w Polsce. Zaliczyła gigantyczny wzrost oglądalności
Jak informują Wirtualne Media, z najświeższych danych Nielsen Audience Measurement wynika, iż w lipcu tego roku Telewizja Republika wyraźnie zwiększyła swoją oglądalność, osiągając 6,81 proc. udziału w rynku. Tak dobry wynik sprawił, iż stacja awansowała na pozycję lidera wśród widzów z grupy ogólnej 4+. Stacja po raz pierwszy wyprzedziła całą konkurencję, w tym także kanał TVP1, który do tej pory regularnie lądował na samym szycie zestawienia. W lipcu 2025 roku zajął jednak drugie miejsce, osiągając wynik 6,80 proc. To oznacza spadek o 21,1 proc. w ujęciu rocznym. Dla porównania udział w rynku stacji Republika w stosunku rok do roku wzrósł aż o 68,6 proc.
Najpopularniejsze stacje telewizyjne w Polsce. Polsat, TVN i TVP przez cały czas walczą
W lipcu 2025 roku trzecie miejsce w rankingu oglądalności utrzymał Polsat z wynikiem 6,43 proc. Tuż za podium znalazła się stacja TVN, która zanotowała minimalny wzrost, osiągając 5,50 proc. udziału w rynku. Na piątym miejscu zestawienia uplasował się natomiast kanał TVP2, któremu przypisano 5,17 proc. udziału.
Sprawdź również: Kontenery na odzież znikną z ulic. Wypowiedzieli im umowę. "Poważne zagrożenie"
W grupie widzów w wieku 16-59 lat numerem jeden w tej chwili jest Polsat z wynikiem 6,76 proc. Tuż za nim uplasował się TVN - 6,65 proc. W tym przypadku stacja telewizyjna Republika znalazła się na piątym miejscu z udziałem 4,10 proc. Udało jej się wyprzedzić kanał TVP2. Wyniki wskazują na to, iż aktualnie rynek telewizyjny w Polsce walczy z dynamicznymi zmianami, a widzowie przestają być wierni jednej stacji, stale poszukując idealnych dla siebie treści.
Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.