Promocja wrestlingu Tony’ego Khana zyska znaczącą obecność w popularnym serwisie streamingowym. Odcinki cotygodniowych programów AEW, Dynamit I Kolizja, będzie transmitowany na antenie Max w środowe i sobotnie wieczory, oprócz emisji odpowiednio w TBS i TNT. Wcześniejsze odcinki będzie można także oglądać na żądanie. Programy telewizyjne AEW od samego początku były nadawane w sieciach WBD, więc migracja na Max trwała długo.
Założyciel i współwłaściciel AEW Tony Khan.Zdjęcie: Chris Welch / The Verge
„To rozszerzenie kontynuuje tradycję kultowych wydarzeń wrestlingowych transmitowanych w TBS i TNT, jednocześnie ustanawiając nowe dziedzictwo dla AEW poprzez cotygodniowe transmisje na żywo w Max na nadchodzące lata” – powiedział Khan w oświadczeniu.
Również od przyszłego roku wydarzenia AEW w systemie pay-per-view będą oferowane abonentom Max po obniżonej cenie. To zauważalna różnica w porównaniu z obecnym modelem WWE w USA, który pozwala fanom transmitować wydarzenia na żywo premium w ramach standardowej subskrypcji Peacock bez żadnych dodatkowych opłat. Wygląda jednak na to, iż AEW nie jest gotowe zrezygnować z przychodów uzyskiwanych z zakupów na niezależnych wydarzeniach. Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie zniżka; AEW twierdzi, iż więcej szczegółów zostanie udostępnionych „w nadchodzących miesiącach”.
28 września na stadionie Arthur Ashe w Nowym Jorku odbyła się impreza AEW Dynamite: Grand Slam.Zdjęcie: Chris Welch / The Verge
Do tej pory fani AEW musieli kupować programy pay-per-view od mieszanki mniej znanych usług, w tym Bleacher Report i TrillerTV, lub bezpośrednio od dostawcy telewizji kablowej/satelitarnej. Niedawno YouTube zaczął także oferować wydarzenia. Ale w przypadku nowego rozwiązania, AEW twierdzi, iż „cały marketing i promocje tych wydarzeń PPV [will be] skupiający się wyłącznie na Maxie.
Nowa umowa dotycząca praw, która według niej opiewa na około 150 milionów dolarów rocznie Odmiany źródeł to kolejny przykład zapotrzebowania streamerów na wydarzenia sportowe na żywo i treści towarzyszące. Warner Bros. Discovery przygotowuje się do premiery Venu Sports, która została nazwana najlepsza usługa transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych z partnerami Disneyem i Foxem jeszcze w tym roku za 42,99 dolarów miesięcznie.