To w tym terminie pojedzie Rajd Polski 2025. Duże zmiany w mistrzostwach Europy

3 godzin temu

Przyszłoroczny 81. Rajd Polski odbędzie się w dniach 13-15 czerwca 2025 r. i będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Europy. Światowa Rada Sportów Motorowych przy FIA zatwierdziła dziś kalendarz cyklu ERC, w którym nie brakuje zmian. Z europejskim czempionatem po jednorazowej przygodzie pożegnał się Rajd Śląska.

Rajd Polski 2025 śrubuje rekord w ERC

Zatwierdzenie Rajdu Polski do kalendarza przyszłorocznych mistrzostw Europy oznacza, iż drugi najstarszy rajd świata po raz 55 (rekord) będzie rundą tego cyklu. Debiut nastąpił w 1960 r. z bazą w Zakopanem.

Tegoroczny 80. ORLEN Rajd Polski na jeden sezon powrócił do WRC. Przyszłoroczna edycja znajdzie się już w serialu ERC. // fot. M-Sport WRT

W 2005 r. Rajd Polski z asfaltowego stał się rajdem szutrowym za sprawą przenosin do Mikołajek. Od tamtego czasu w Mazurach 13-krotnie umieszczano w kalendarzu ERC, a 6 razy w WRC (Rajdowe Mistrzostwa Świata).

Dominacja asfaltów

Na ten moment Rajd Polski 2025 nie ma tytularnego sponsora. Ostatnie 4 edycje odbyły się ze wsparciem PKN ORLEN. Zawody zaplanowane w dniach 13-15 czerwca będą jedną z trzech szutrowych rund ERC w 2025 r. Pozostałymi rajdami na luźnej nawierzchni są Rajd Węgier (9-11 maja) i Królewski Rajd Skandynawii (29-31 maja).

Następny sezon zdominują asfalty (5 z 8 rund). Pierwsze z nich odbędą się na dawno nie widzianym w ERC terenie. Mistrzostwa Europy zainauguruje bowiem Rajd Sierra Morena (4-6 kwietnia) w Andaluzji. Po szutrowych eventach na Węgrzech, w Szwecji i Polsce uczestnicy mistrzostw Starego Kontynentu spotkają się na włoskich odcinkach Rajdu Miasta Rzymu (4-6 czerwca).

Trzema ostatnimi rundami będą dość trudne techniczne imprezy. Najpierw w Czechach (Rajd Barum, 15-17 sierpnia), potem w Wielkiej Brytanii (Rajd Ceredigion, 5-7 września), a sezon zakończy Rajd Chorwacji (3-5 października), który tylko na rok będzie mieć przerwę od WRC.

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy FIA ERC 2025

Kalendarz ERC 2025 // graf. WRC Promoter GmbH
Idź do oryginalnego materiału