To Porsche można dziś kupić za mniej niż 20 000 złotych. Oferuje coś, czego dziś nie ma już nikt

48 minut temu

Jeśli szukacie samochodu, który będzie dawał maksymalną frajdę z jazdy przy jak najniższych kosztach zakupu, Porsche Boxster generacji 986 będzie z pewnością jednym z faworytów. Egzemplarze z 2,5-litrowym silnikiem typu bokser montowanym centralnie można dziś kupić już za mniej niż 20 000 złotych. Dokładając niewielką sumę dostaniemy już ładny egzemplarz ze stosunkowo niskim przebiegiem.

fot. Porsche Press

Spis treści

  • Porsche Boxster generacji 986 z 2,5-litrowym silnikiem są dziś wyjątkowo tanie
  • Zasłynął ze świetnego prowadzenia i uczucia jedności kierowcy z samochodem
  • Niskie ceny nie wzięły się jednak z niczego, trzeba uważać przed zakupem

To Porsche jest dziś wyjątkowo tanie (i zabawne)

Za 20 000 złotych możemy dziś kupić Porsche Boxstera generacji 986 z 2,5-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser. Już samo to przyprawia wielu miłośników motoryzacji o dreszcze. Dodatkowo, silnik zamontowany jest za kierowcą, więc ma świetny rozkład masy i daje odczucia prawdziwie sportowego samochodu.

fot. Porsche Press

Silnik został przesunięty nieco do tyłu, aby nawiązać do tradycji 911 i zapewnić dodatkową parę siedzeń. Kierownica Boxstera pracuje z precyzyjnym, wyważonym oporem. Daje odpowiednie drgania w rytm ukształtowania terenu i wibruje, gdy przednie opony tracą przyczepność. Innymi słowy – jak w żadnym innym samochodzie kierowca może poczuć się tu w jedności z maszyną. To uczucie, którego dziś nie oferuje już żaden nowy samochód.

Porsche Boxster generacji 986 ma także wybaczalne błędy prowadzenie, mocne hamulce, czy płynną zmianę biegów. kilka samochodów oferuje dziś tak sportowe wrażenia, za tak niewielkie pieniądze. Ale jednym z powodów, dla których te Boxstery są tak tanie, jest jego niezawodność.

Na co trzeba uważać przed zakupem?

fot. Porsche Press

Jeśli zaczniesz interesować się zakupem takiego Porsche na poważnie, musisz uważać na kilka rzeczy. Jednym z powodów, dla których są one tak tanie, jest ich dość wiekowa konstrukcja. Najmłodszy Boxster generacji 986 ma w tej chwili 15 lat i wygląda mocno staroświecko. Oznacza to również, iż nie trudno będzie trafić na egzemplarze zmęczone i nieco zaniedbane.

Ale pozostało jeden powód, który może być wam dobrze znany. To szeroko komentowane problemy techniczne Boxstera oraz 911 generacji 996. Lista potencjalnych napraw jest tu bardzo długa, a wszystkie będą naprawdę drogie. Pęknięcia tulei cylindrowej, awaria łożyska wału, czy nieszczelne uszczelki wału korbowego.

Problemy te występują stosunkowo rzadko i wiele samochodów mogło już mieć je naprawione. Te wątpliwości i zagrożenia z pewnością obniżają jednak cenę Boxstera. Ewentualny remont silnika na pewno będzie bardziej kosztowny od wartości samochodu. Przed zakupem warto więc poznać jego dokładną historię serwisową.

Zdjęcie wyróżniające: Bring a Trailer

Idź do oryginalnego materiału