Time Attack Trophy – deszczowa inauguracja sezonu 2024 z finałem na slicku

rallyandrace.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Time Attack Trophy Moto Park Toruń Renault Clio RS


Inauguracja sezonu Time Attack Trophy zawiodła tych, którzy liczyli na cały dzień śrubowania życiowego rekordu… Było jednak doskonale! Kapryśna pogoda dostarczyła dużego zastrzyku adrenaliny i pozwoliła sporo się nauczyć.

Time Attack Tropy sezon 2024 rozpoczyna w jedynym słusznym dla siebie miejscu – Moto Park Toruń. Lista startowa na pierwszą rundę została zamknięta niespełna tydzień przed imprezą (komplet 70 zgłoszeń). Prognozy przewidywały słońce, bliżej terminu przelotne opady, a finalnie rozpoczęło się ulewą i zakończyło suchym asfaltem w ostatniej sesji.

Dojeżdżając do Torunia większość startujących przebijała się przez ulewy i w takich warunkach była zmuszona zmieniać koła oraz stanąć na starcie sesji treningowych. Na torze zalegały ogromne ilości wody i nie było mowy o wykręcaniu wyników, a należało szukać takiej linii przejazdu która pozwoli utrzymać się na trasie i przede wszystkim mieć kontrolę nad autem.

Dwie pierwsze sesje z pomiarem przez cały czas można określić jako „po mokrym”, ale deszcz ustał i kałuże się mocno zmniejszyły. Pierwsza sesja wygrana przez Michała Walocha (Ford Focus RS) z wynikiem 33,54. W drugiej poprawił czas na 32,41, a inni uczestnicy w autach z napędem na cztery koła zaczęli przebijać już regularnie barierę 34 sekund.

Sesja trzecia przyniosła 30,43 – Michał Waloch, 30,93 – Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris) i 30,98 – Tomasz Mitoraj (Honda CRX).

Czwarta sesja

Czwarta sesja na zdjęciach wygląda jak zupełnie inne wydarzenie! Piękne słońce, suchy asfalt i slicki! Te ostatnie niektórzy założyli już na wcześniejsze okrążenia, ale ostatnia próba była ku temu wręcz idealna. Michał Waloch poprawił swój best tego dnia ustalając go na 30,14 i wygrał tym samym klasę czwartą.

Klasa 1:

  1. Grzegorz Naszkierski (Honda Civic)
  2. Maciej Kwasiński (Honda Civic)
  3. Paweł Przyczka (Nissan Sunny)

Klasa 2:

  1. Tomasz Mitoraj (Honda CRX)
  2. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5)
  3. Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5)

Klasa 3:

  1. Miłosz Cichocki (Renault Clio)
  2. Karol Padochin (Mazda MX-5)
  3. Adam Żemojtel (Mazda MX-5)

Klasa 4:

  1. Michał Waloch (Ford Focus)
  2. Daniel Gańko (Toyota GR Yaris)
  3. Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)

Klasa 1 street:

  1. Filip Ratkowski (VW Golf)
  2. Ksawery Januszewski (Citroen Saxo)
  3. Katarzyna Greśko (Mitsubishi colt)

Klasa 2 street:

  1. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5)
  2. Robert Goczyński (Mazda MX-5)
  3. Michał Świerkowski (Mazda MX-5)

Klasa 3 street:

  1. Miłosz Cichocki (Renault Clio)
  2. Piotr Cichy (Porsche Cayman)
  3. Wojciech Żebrowski (BMWe46)

Klasa 4 street:

  1. Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)
  2. Sławek Popczyński (Toyota GR Yaris)
  3. Tomasz Wroński (Subaru Legacy)

Honda K1:

  1. Grzegorz Naszkierski (Honda Civic)
  2. Maciej Kwasiński (Honda Civic)
  3. Sebastian Radomski (Honda Civic)

Klasa K2:

  1. Tomasz Mitoraj (Honda CRX)
  2. Michał Porębski (Honda Prelude)
  3. Michał Jakubik (Honda Prelude)

Miata:

  1. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5)
  2. Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5)
  3. Karol Padochin (Mazda MX-5)

Idź do oryginalnego materiału