Tak wygląda nowa wyścigówka Lamborghini Temerario Super Trofeo

rallyandrace.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Tak wygląda nowa wyścigówka Lamborghini Temerario Super Trofeo


Lamborghini zaprezentowało koncepcyjną wersję nowego samochodu wyścigowego Temerario Super Trofeo, który od sezonu 2027 zadebiutuje w seriach Super Trofeo w Azji, Europie oraz Ameryce Północnej. Premiera odbyła się na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli podczas tradycyjnych finałów światowych Lamborghini World Finals.

Temerario stanie się szóstym modelem Super Trofeo od czasu powstania działu wyścigowego Squadra Corse i jednocześnie następcą niezwykle udanego Huracána, który od 2015 roku był podstawą pucharowej rywalizacji marki w trzech ewolucjach.

Nowy samochód wpisuje się w strategię rozwoju motorsportu Lamborghini, kontynuując ścieżkę wyznaczoną przez Temerario GT3, który został zaprezentowany w lipcu na Goodwood Festival of Speed i zadebiutuje w wyścigach długodystansowych podczas 12 godzin Sebring w marcu 2026 roku.

„W 2009 roku podjęliśmy odważną decyzję o stworzeniu Gallardo Super Trofeo. Lamborghini nie było marką urodzoną na torze, ale nasi klienci – ponad 1300 kierowców, którzy ścigali się w Super Trofeo – stale prosili o produkt zaprojektowany z myślą o wyścigach. Z biegiem lat Super Trofeo i program kliencki stały się filarem naszej długofalowej strategii, wzmacniając więź między marką a jej najbardziej oddanymi entuzjastami. Dzięki Temerario Super Trofeo robimy kolejny zdecydowany krok naprzód, potwierdzając nasze zobowiązanie do dostarczania czystych samochodów wyścigowych dla rosnącej społeczności uczestników naszych weekendów wyścigowych” – powiedział Stephan Winkelmann, prezes Automobili Lamborghini.

Seria Lamborghini Super Trofeo stanowi fundament wyścigowych działań marki od 2009 roku. Pierwsze edycje zdominował Gallardo Super Trofeo, następnie Gallardo LP 570-4 Super Trofeo (2013-2015), a od 2015 roku rywalizację zrewolucjonizował Huracán LP 620-2 Super Trofeo. Kolejne modernizacje – Huracán Super Trofeo Evo (2018-2021) i Evo2 (2022-2025) – uczyniły z tego modelu jeden z najdłużej używanych samochodów w historii jednoklasowych mistrzostw. Łącznie w wyścigach Super Trofeo wzięło udział 1383 kierowców, którzy stoczyli 563 wyścigi w Europie, Ameryce Północnej, Azji i na Bliskim Wschodzie.

Nowy Temerario Super Trofeo ma być jeszcze bliżej samochodów klasy GT3. Jak podkreślił Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini: „Temerario Super Trofeo to ostateczne ucieleśnienie naszej filozofii ‘fun-to-drive’. Stworzyliśmy samochód będący czystą, wyścigową ewolucją drogowego Temerario. Dzięki bezpośredniemu powiązaniu z wersją GT3, z którą dzieli wiele komponentów – w tym silnik i skrzynię biegów – stanowi on idealny punkt wejścia do świata rywalizacji GT”.

Pod maską pracuje podwójnie doładowane V8 o mocy 650 KM, napędzające wyłącznie tylne koła. W przeciwieństwie do drogowego Temerario Stradale, jednostka ta nie jest hybrydowa. Za przekazywanie mocy odpowiada sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia Hoer, identyczna jak w wersji GT3. Nadwozie wykonano z aluminium wzmacnianego włóknem węglowym, z w pełni zintegrowaną klatką bezpieczeństwa FIA, a samochód wyposażono w ABS i 12-stopniową regulację kontroli trakcji.

Nowy samochód wprowadzi również premierowy materiał Dinamica Infinity – pierwszą na świecie w 100% poliestrową, jednowarstwową tkaninę zamszową stworzoną z myślą o motoryzacji. Zostanie ona zastosowana m.in. na deskach rozdzielczych Temerario Super Trofeo od sezonu 2027, łącząc innowacyjność z lekkością i trwałością.

Debiut Lamborghini Temerario Super Trofeo w 2027 roku otworzy nowy rozdział w historii serii – jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie, a zarazem wierny idei czystej przyjemności z jazdy, która od ponad dekady stanowi serce wyścigowego programu Lamborghini.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału