Ekstraklasa cały czas się rozwija. W polskiej lidze pojawia się coraz więcej pieniędzy, które m.in. trafiają do klubów, które mogą czynić różne inwestycje. Nasza rodzima liga współpracuje z wieloma ogromnymi markami. Jedną z nich jest firma adidas, która od ponad 10 lat jest jej partnerem.
REKLAMA
Zobacz wideo Kosecki o pierwszym meczu przy Łazienkowskiej: Czułem się spełniony
Ekstraklasa podpisała umowę z gigantem
Teraz Ekstraklasa SA oficjalnie poinformowała w komunikacie, iż kooperacja z marką będzie kontynuowana przez kolejnych pięć sezonów, a ponadto jej zakres znacząco się rozszerzy. Dotychczas, czyli od sezonu 2014/15 adidas zapewniał piłki i akcesoria klubom grającym w tej lidze. Na mocy nowej umowy, obowiązującej od sezonu 2025/26 liczba tego sezonu się zwiększy, a ponadto firma przekaże również swoje produkty Fundacji Ekstraklasy.
"W ramach współpracy Ekstraklasy z adidas planowane jest rozwijanie oferty wspólnych produktów licencyjnych, np. Oficjalnej Piłki Meczowej, Oficjalnych Butów Piłkarskich (m.in. dla młodych piłkarek i piłkarzy) czy przygotowanie rozszerzonej kolekcji odzieży, nie tylko piłkarskiej. Przedłużenie umowy przewiduje także rozszerzenie współpracy w aspekcie promocyjnym. Ekstraklasa będzie m.in. wpierać komunikację adidas na rynku polskim we własnych profilach social media, zapewni też Partnerowi Technicznemu branding boiskowy w postaci standów na piłkę meczową, które będą eksponowane w transmisjach telewizyjnych" - czytamy w komunikacie.
Marcin Animucki: Najnowsza umowa jest dla nas bardzo korzystna
Głos w tej sprawie zabrał Marcin Animucki - prezes zarządu Ekstraklasy. - kooperacja z marką adidas to długie, strategiczne partnerstwo i bardzo się cieszymy z jego przedłużenia na kolejne lata. adidas to najwyższa jakość połączona z nowoczesną wiedzą w dziedzinie projektowania profesjonalnego sprzętu sportowego, a piłkami tej marki rozgrywane są największe turnieje piłkarskie na świecie - wyznał.
- Najnowsza umowa jest dla nas bardzo korzystna nie tylko z uwagi na najwyższy poziom sprzętu, ale także zwiększone zaangażowanie naszego Sponsora Technicznego we wspieranie rozwoju ligi w wymiarze finansowym i merytorycznym. Ekstraklasa jest atrakcyjnym i perspektywicznym partnerem - pniemy się w rankingu UEFA, rośnie sportowa atrakcyjność rozgrywek, frekwencja na trybunach i szeroko rozumiana popularność rozgrywek. Nowa umowa z adidas uwzględnia te wszystkie aspekty, co oznacza większe korzyści dla klubów i naszej ligi, a dla adidas nowe szanse umacniania marki w Polsce - dodał.
Zobacz też: Pululu kontra Szczęsny? To nie żart. Oto kto chce go sprowadzić
Na temat przedłużenia umowy i rozszerzenia współpracy wypowiedziała się również Marina Mogus, SVP&General Manager Central w adidas. - Przedłużenie współpracy z Ekstraklasą to dla nas ogromny powód do dumy. Cieszymy się, iż możemy przez cały czas wspierać rozwój najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce - nie tylko dostarczając nasz sprzęt, ale też dzieląc się doświadczeniem oraz budując wspólne projekty, które pomogą w pełni wykorzystać potencjał Ligi - czytamy.