Przesłuchania rozpoczęte. Jakie argumenty ma Massa?

12 godzin temu



Przed sądem w Londynie rozpoczęły się przesłuchania w sprawie z powództwa Felipe Massy przeciwko Formula One Management, FIA i Berniemu Ecclestonowi w sprawie wydarzeń z GP Singapuru 2008.

O tzw. “crashgate” znów zrobiło się głośno dwa lata temu za sprawą wypowiedzi Berniego Eccleston`a, który przyznał, iż zarówno on, jak i ówczesny szef FIA Max Mosley wiedzieli, iż wyniki wyścigu były ustawione, ale postanowili zamieść sprawę pod dywan.

Massa podnosi, iż władze sportu powinny były postąpić inaczej i przed zakończeniem sezonu unieważnić wyniki GP Singapuru co prawdopodobnie znacznie zwiększyłoby szanse Massy na tytuł czy choćby by mu go dało.

Brazylijczyk domaga się odszkodowania za straty moralne i utracone korzyści w kwocie $82 mln.

W tym tygodniu w Londynie rozpoczęły się przesłuchania w tej sprawie. Obecny był na nich były kierowca oraz przedstawiciele pozwanych stron.


Strona Berniego Ecclestona zasłania się brakiem pamięci. Przedstawiciele 95-latka mówią, iż nie pamięta on by udzielał wywiadu, w którym miał się przyznać do wiedzy o ustawieniu wyników GP Singapuru jeszcze w 2008 roku.

Przedstawiciele Massy wyrażali natomiast przekonanie, iż Ecclestone i ówczesny szef FIA Max Mosley wiedzieli o spisku w Renault.

Reprezentujący Massę Nick De Marco powiedział, iż w tej sprawie powinien zostać przeprowadzony pełny proces bo pozwani nie mogą wykluczyć, iż twierdzenia kierowcy są bezpodtsawne.

“Pan Massa ma szansę sukcesu na każdym polu. To czy FIA nie dopełniła swoich obowiązków pozostaje drażliwą kwestią ustalenia faktów, które są nie powinien rozstrzygać w skróconym procesie” – napisał Nick De Marco.

Rozstrzygnięcie na temat tego, czy dopuścić sprawę do pełnego procesu ma zapaść w najbliśzych tygodniach.


Obrona pozwanych stron podnosi, iż jest już za późno na składanie takiego pozwu i powinien zrobić to w 2008 czy 2009 roku, a na brak tytułu złożyły się również błędy Ferrari podczas samego wyścigu.

“Prawda jest taka, iż to nie wyjazd samochodu bezpieczeństwa zmienił bieg historii, a seria błędów wyścigowych kierowcy i jego zespołu podczas 47 okrążeń wyścigu”.

Według Massy dopiero wywiad Berniego Ecclestona z 2023 roku dał mu przekonanie, iż władze serii i FIA wiedziały o ustawieniu wyników wyścigu i postanowiły zamieść sprawę pod dywan.

Przedstawiciele FOM są przekonani, iż pozew Massy upadnie.



Idź do oryginalnego materiału