Prawie miliard dolarów od New York Road Runners dla gospodarki Nowego Jorku

3 godzin temu

New York Road Runners (NYRR) każdego roku organizuje kilkadziesiąt imprez biegowych, w tym słynny TCS New York City Marathon. Jak pokazują wyniki badania wpływu ekonomicznego wydarzenia te w ciągu roku wniosły do gospodarki Nowego Jorku prawie 1 mld dolarów, co odpowiada łącznemu wpływowi gospodarczemu domowych meczów New York Yankees i New York Mets.

Co pięć lat NYRR zleca badanie wpływu ekonomicznego, aby ocenić, jak coroczne biegi, w tym TCS New York City Marathon, przyczyniają się do rozwoju lokalnej gospodarki. Badanie za rok finansowy 2025, przeprowadzone przez Audience Research & Analysis wraz z Appleseed, wykazało, iż 34 biegi zorganizowane przez NYRR w okresie od kwietnia 2024 do marca 2025 roku przyciągnęły ponad 291 tys. uczestników i około milion przyjezdnych biegaczy, kibiców i gości.

Wydarzenie te wniosły do gospodarki Nowego Jorku 934 mln dolarów, czyli 58% więcej w porównaniu z badaniem z 2020 roku. Wydarzenia te stworzyły również ponad 5 tys. miejsc pracy, generując 384 mln dolarów w płacach i 54 mln dolarów w podatkach dla miasta.

Maraton jak Superbowl

Z danych wynika, iż ubiegłoroczny TCS New York City Marathon wygenerował 692 mln USD dodatkowego wpływu ekonomicznego. Więcej aż o 139% w porównaniu z edycją z 2019 roku. Wniósł do gospodarki miasta tyle samo, co cały sezon świątecznych zakupów w Nowym Jorku w 2024 roku.

Bieg, który ukończyła rekordowa liczba 55 642 zawodników napędził wydatki gości spoza miasta: 178 mln dolarów na zakwaterowanie, 109 mln dolarów na gastronomię, 51 mln dolarów na zakupy, 29 mln dolarów na muzea i atrakcje oraz 19 mln dolarów na transport lokalny.

– Na własne oczy widzimy skutki boomu biegowego. Nasze biegi wyprzedają się szybciej i przyciągają więcej uczestników i finiszerów niż kiedykolwiek wcześniej – mówi Rob Simmelkjaer, CEO NYRR. – Wyniki najnowszego badania wpływu ekonomicznego i raportu rocznego jasno pokazują, iż rosnąca globalna społeczność biegowa wnosi ogromną wartość do Nowego Jorku – dodaje.

Szefowi NYRR wtóruje Eric Adams, burmistrz miasta, który podkreślił, iż NYRR nie tylko utrzymuje miasto w ruchu, ale także buduje gospodarkę Nowego Jorku.

Od maratończyków kupujących batonika w pobliskim kiosku, przez kibiców robiących plakaty z produktów zakupionych w lokalnych sklepach, po rodziny nocujące w hotelach – wydarzenia NYRR pompują setki milionów dolarów w nasze biznesy. Kiedy mówi się, iż TCS New York City Marathon to biegowy Superbowl to wcale nie są żarty. Flagowe wydarzenie NYRR generuje dla Nowego Jorku taki sam wpływ jak Superbowl dla Las Vegas – podkreśla.

Źródło: NYRR, red

fot. w nagłówku Depositphotos.com

Idź do oryginalnego materiału