Powstał tylko jeden. Tym jeździ Jacky Ickx na Rajdzie Dakar

rallyandrace.pl 14 godzin temu
Zdjęcie: dakar


Jacky Ickx, legenda sportów motorowych, zaskoczył fanów cross country, pojawiając się na tegorocznym Rajdzie Dakar w wyjątkowym samochodzie. Nie była to ani klasyczna terenówka, ani historyczne auto wyścigowe, ale jedyny w swoim rodzaju Genesis GV80 Desert Edition – pojazd stworzony specjalnie dla niego.

Genesis GV80 Desert Edition – luksus na piasku

Wizytówką samochodu jest unikalne połączenie luksusu z funkcjonalnością terenową. Zaprojektowany przez Genesis we współpracy z ekskluzywną marką W Motors, pojazd wyróżnia się agresywnym wyglądem. Poszerzone nadkola mieszczą efektowne felgi Braid, a na dachu znalazł się elegancki bagażnik z dodatkowymi światłami pomocniczymi. Przedni zderzak zaopatrzono w punkty do mocowania lin i innych akcesoriów off-roadowych, które dzięki precyzyjnemu wykonaniu nie burzą harmonii designu.

Z tyłu pojazdu widnieje subtelny napis „Performance by W Motors”, co wskazuje na zaawansowaną personalizację, jaką zapewnił ten ekskluzywny tuner. W Motors jest znany m.in. z projektowania hiperaut takich jak Lykan Hypersport, znany z filmu Szybcy i wściekli 7.

Auto stworzone na specjalne okazje

GV80 Desert Edition został zaprezentowany przez Genesis jako hołd dla 80-letniego dziś Jacky’ego Ickxa, który zasłynął zarówno w Formule 1, jak i w Le Mans, a także na Rajdzie Dakar. Choć ten samochód nie jest przeznaczony do rywalizacji w najtrudniejszym rajdzie świata, świetnie sprawdza się jako pojazd wspierający. Komfortowa kabina i solidne wyposażenie pozwalają bez problemu przemierzać kilometry autostrad oraz miękkiego piasku – warunki typowe dla tras pomocniczych Dakaru.

Możliwości techniczne i potencjalne modyfikacje

Choć szczegóły techniczne Desert Edition nie zostały w pełni ujawnione, standardowy Genesis GV80 jest napędzany przez 3,5-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V6, który zapewnia imponującą moc. Można się spodziewać, iż w wersji przygotowanej dla Ickxa mogły pojawić się dodatkowe tuningowe ulepszenia, zarówno w zakresie mocy, jak i zawieszenia.

Dziedzictwo Ickxa na Dakarze

Podczas gdy Jacky Ickx nie występuje na tegorocznym rajdzie w charakterze zawodnika, jego dziedzictwo jest wciąż żywe. Na trasach można podziwiać repliki pojazdów, którymi startował w przeszłości, takich jak Mercedes G-Wagen z 1983 roku czy Porsche 959. Sam Ickx natomiast, jak przystało na prawdziwego ambasadora motorsportu, porusza się po biwakach w swoim unikalnym GV80, wzbudzając zainteresowanie zarówno kibiców, jak i mediów.

Co dalej z Desert Edition?

Choć Genesis GV80 Desert Edition jest modelem jedynym w swoim rodzaju, istnieje szansa, iż zaprezentowane w nim akcesoria terenowe trafią do szerszej produkcji. jeżeli tak się stanie, właściciele standardowych GV80 będą mogli nadać swoim samochodom podobny charakter, łącząc luksus z terenowymi możliwościami.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału