Pierwsze punkty na koncie. Rally and Race Team na piątym miejscu w Sobótce

rallyandrace.pl 4 miesięcy temu
Zdjęcie: Rally and Race


Załoga Rally and Race Team odwróciła smutną, noworudzką monetę, zdobywając pierwsze punkty w okresie 2024. Krzysztof Czechak i Bartek Michalski zajęli piąte miejsce w klasie PRO1 w TEC2000 Rally, zaklinając pogodę na „Śląskim Olimpie”.

Po ponurym „falstarcie” sezonu w Nowej Rudzie, redakcyjna załoga Rally and Race Team zameldowała się w Sobótce, stając na starcie drugiej rundy Tarmac Masters i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska – TEC2000 Rally. Kwietniowe niepowodzenia sprawiły, iż Krzysztof i Bartek nie mogli pozwolić sobie na błędy… Panowie musieli stanąć na wysokości zadania i zakończyć rywalizację bogatsi o przynajmniej kilkanaście punktów. Cel udało się zrealizować, ale batalia wokół świętej góry Ślężan nie była łatwą przeprawą.

Zniszczenie silnika na 8. Tech-Mol Rally spowodowało, iż pod maską redakcyjnej Imprezy trafił poczciwy „osiołek” – znacznie słabszy, seryjny motor z „cywilnego” Subaru. Pomimo utraty mocy i motorsportowego „jadu”, maszyna pomyślnie zaliczyła sesję testową, dając nadzieję na pokaźną zdobycz punktową. Niestety, Dolny Śląsk przywitał nas w najgorszy możliwy sposób – kłopot z elektroniką oraz zgaszony silnik na pierwszej próbie kosztował nas blisko minutę straty, wyrzucając drużynę Rally and Race z walki o najwyższe pozycje. Czechak i Michalski poprawiali swoje tempo, ale po OS4 zajmowali odległą, ósmą lokatę.

Wygląda jednak na to, iż ślężańskie bóstwa okazały nam swoją łaskawość… Nad Sobótką rozpętała się krótka ulewa, rozpoczynając oponiarską ruletkę. Przy wsparciu serwisantów, załoga podjęła dosć ryzykowną, acz słuszną decyzję, przechodząc na opony deszczowe. To zaowocowało drugim czasem na OS5 oraz awansem na piątą lokatę w klasie. Wisienką na torcie był miejski superoes – trzeci rezultat pozwolił zapisać na konto dodatkowe „oczka”. Rally and Race Team dopiął swego, wywożąc z Dolnego Śląska aż dziewiętnaście punktów. Choć nie był to wymarzony wynik, pozwolił na pozostanie w grze o medale Tarmac Masters.

fot. Gabapix

Krzysztof Czechak:

Udało się, zrobiliśmy to, jesteśmy na mecie drugiej rundy cyklu Tarmac Masters! Finalnie meldujemy się na piątym miejscu w klasie PRO1 oraz trzynastym w klasyfikacji generalnej. Po pierwszej, niezbyt udanej dla nas pętli taki wynik brałbym w ciemno. Jestem naprawdę zadowolony z naszego tempa, świetnie dogadywaliśmy się z Bartkiem, zaś nasi serwisanci wykonali genialną robotę. Widać iż robimy progres na wielu płaszczyznach, to dobry znak.

Czuję, iż pomimo pożaru na pierwszej rundzie i zerowego dorobku punktowego w Nowej Rudzie będziemy jeszcze w stanie namieszać w rocznej klasyfikacji… Na miejskim power stage’u zajęliśmy trzecie miejsce, jedną dziesiątą sekundy za Tomaszem Kucińskim oraz Mariuszem Kupcem. Dopisaliśmy na swoje konto dodatkowe „oczka”, które będą miały znaczenie na koniec sezonu. Finisz dał nam sporo radości, nie możemy już doczekać się kolejnego, czerwcowego startu. Wielkie dzięki za kibicowanie, widzimy się w Bolkowie!”.

Bartek Michalski:

Możemy chyba powiedzieć, iż występ w Sobótce był naszym prawdziwym debiutem w cyklu Tarmac Masters oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska. Do domu wracamy w dobrych humorach – po niepowodzeniach w Nowej Rudzie zdobywamy nasze pierwsze punkty, jechaliśmy porządnym tempem, Krzysiek pokazał iż można go traktować za poważnego gracza, zwłaszcza w deszczu. Cieszę się, iż mogłem tutaj być, Sobótka ugościła nas w królewski sposób, walczyliśmy na naprawdę trudnych odcinkach. Pozdrawiam wszystkich naszych kibiców, widzimy się za miesiąc, na 1. Ecumaster Rally!”.

Rally and Race Team nie składa broni

Spoglądając w kierunku tabeli, Krzysztof i Bartek zajmują teraz ósmą lokatę w „generalce” klasy PRO1. Nasza redakcyjna drużyna zgromadziła dziewiętnaście punktów. Fotele liderów piastuje załoga Zielonej Oliwki – Hubert Kowalczyk/Dawid Potępa (siedemdziesiąt „oczek”). Tegoroczna kampania Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska wchodzi w decydującą fazę, w której nie ma już miejsca na ewentualne potknięcia. Kolejną, rajdową potyczką będzie czerwcowy Ecumaster Rally – stawka Tarmac Masters zawita do Bolkowa.

Jeśli chcecie towarzyszyć nam w tej podróży, zaobserwujcie profil Rally and Race Team w mediach społecznościowych. Znajdziecie tam wszystkie relacje z naszych startów, filmy z przejazdów i onboardy, a także pełne, rajdowe „zaplecze”. Pokazujemy świat motorsportu od podszewki, opisując zarówno blaski, jak i cienie tej dyscypliny. Zapraszamy również do kibicowania nam bezpośrednio na rajdach – nasz serwis zawsze stoi przed Wami otworem!

Za obsługę redakcyjnej maszyny odpowiadają Jan Kornecki z Kornecki Auto Sport i Romek Krętuś z RS Technology Rally Team. Starty Rally and Race Team wspierają Rally and Race, Gmina Jarocin, Ecumaster, Millers Oils, Block Motorsport, MRF Polska i Gazeta Jarocińska.

Komplet informacji oraz wyniki 8. Tech-Mol Rally znajdziecie na stronie Tarmac Masters. Po więcej emocji z dolnośląskich, krętych odcinków specjalnych zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!

Idź do oryginalnego materiału