
Kalle Rovanpera prowadzi po piątkowych zmaganiach w Rajdzie Łotwy 2024! Aktualny mistrz Świata był najszybszy na trzech z czterech rozgrywanych oesów podczas popołudniowej pętli, dzięki czemu powiększył przewagę nad bohaterem dnia dzisiejszego – Martinsem Sesksem do 15,7 sekundy!
Jedyne oesowe zwycięstwo ominęło Fina na OS5, gdzie ostatecznie zajął trzecią lokatę, tracąc przy tym jedynie 0,2 sekundy do najszybszego na oesie Sebastiena Ogiera. Seb piątkowe zmagania zakończył na trzeciej lokacie – do lokalnego bohatera traci on 5,9 sekundy. Jednocześnie, jego przewaga nad czwartym po piątku Takamoto Katsutą jest już nieco większa – Seb ma przewagę 11,6 sekundy nad Japończykiem.
Z czołówki największe problemy podczas piątkowego popołudnia miał Ott Tanak, który miał problemy ze swoim Hyundaiem i20 N Rally1. Podczas przedostatniego odcinka specjalnego doszło do usterki hamulców, która na szczęście jednak nie wyeliminowała Estończyka z rywalizacji. Ostatecznie dotarł on do mety pierwszego etapu, ale stracił dwie pozycje w klasyfikacji generalnej (dzień zakończył na szóstej lokacie za Adrienem Fourmaux (+0,3 sekundy).
Jutro podczas zmagań w Rajdzie Łotwy 2024 na załogi czeka osiem odcinków specjalnych podzielonych na dwie pętle. Dzień rozpocznie się o 7:20 czasu polskiego, kiedy to zawodnicy wyruszą na trasę odcinka Pilskalns o długości 18,87 kilometra.
Wyniki po OS8 Rajd Łotwy 2024
1 | 69 | M |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:08:44.5 | |||
2 | 22 |
![]() |
![]() |
![]() FORD Puma Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:00.2 | + 15.7 | + 15.7 | ||
3 | 17 | M |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:06.1 | + 05.9 | + 21.6 | |
4 | 18 |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:17.7 | + 11.6 | + 33.2 | ||
5 | 16 | M |
![]() |
![]() |
![]() FORD Puma Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:23.0 | + 05.3 | + 38.5 | |
6 | 8 | M |
![]() |
![]() |
![]() HYUNDAI i20 N Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:23.3 | + 00.3 | + 38.8 | |
7 | 33 | M |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:37.2 | + 13.9 | + 52.7 | |
8 | 13 | M |
![]() |
![]() |
![]() FORD Puma Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:09:54.7 | + 17.5 | + 01:10.2 | |
9 | 11 | M |
![]() |
![]() |
![]() HYUNDAI i20 N Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:10:07.8 | + 13.1 | + 01:23.3 | |
10 | 4 | M |
![]() |
![]() |
![]() HYUNDAI i20 N Rally1 HYBRID |
RC1 | 01:10:11.9 | + 04.1 | + 01:27.4 | |
11 | 20 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
![]() |
![]() SKODA Fabia RS |
RC2 | 01:12:11.5 | + 01:59.6 | + 03:27.0 | |
12 | 27 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris |
RC2 | 01:12:42.6 | + 31.1 | + 03:58.1 | |
13 | 21 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris |
RC2 | 01:12:51.2 | + 08.6 | + 04:06.7 | |
14 | 24 | WRC2 (T) |
![]() |
![]() |
![]() SKODA Fabia RS |
RC2 | 01:13:06.7 | + 15.5 | + 04:22.2 | |
15 | 23 |
![]() |
![]() |
![]() CITROEN C3 |
RC2 | 00:00:10 | 01:13:29.9 | + 23.2 | + 04:45.4 | |
16 | 28 | WRC2 (D/C) |
![]() |
![]() |
![]() HYUNDAI i20 N |
RC2 | 01:13:30.5 | + 00.6 | + 04:46.0 | |
17 | 26 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
![]() |
![]() SKODA Fabia RS |
RC2 | 01:13:58.6 | + 28.1 | + 05:14.1 | |
18 | 32 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
![]() |
![]() FORD Fiesta Mk II |
RC2 | 01:14:03.6 | + 05.0 | + 05:19.1 | |
19 | 35 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
![]() |
![]() TOYOTA GR Yaris |
RC2 | 01:14:09.1 | + 05.5 | + 05:24.6 | |
20 | 25 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
![]() |
![]() SKODA Fabia RS |
RC2 | 01:14:13.1 | + 04.0 | + 05:28.6 |