Peugeot 208 Racing: Nowa rajdówka dla początkujących

rallyandrace.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: peugeot


Koncern Stellantis pochwalił się oddaniem na rynek kolejnego samochodu wyczynowego przeznaczonego dla klientów. Peugeot 208 Racing powstał na potrzeby nowej grupy F-RC6 i klasy FR6, stworzonej przez Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) i ma być jedną z najbardziej przystępnych cenowo opcji, aby zacząć swoją przygodę w sporcie samochodowym.

Głównym rynkiem dla nowego Peugeota będzie początkowo ten rodzimy: lokalna federacja utworzyła bowiem trofeum FR6 w ramach Rajdowego Pucharu Francji. Cena Peugeot 208 Racing wynosi 38 900 euro netto – zamówienia można składać od dzisiaj, a pierwsze dostawy zaplanowano na luty 2025 roku.

Rajdówka z krwi i kości

Jak chwali się producent, przy projektowaniu 208 Racing inżynierowie Stellantis Motorsport zastosowali sprawdzone metody znane z rozwoju modeli takich jak 208 Rally4 czy C3 Rally2. Samochód przeszedł wiele testów, prowadzonych w różnorodnych warunkach przez doświadczonych kierowców, takich jak Yoann Bonato, pięciokrotny mistrz Francji w rajdach. Bonato podkreśla, iż nowy model jest „łatwy do prowadzenia, dynamiczny i zapewniający mnóstwo frajdy”. Z kolei Léo Rossel dodaje: „To prawdziwy samochód rajdowy, który daje poczucie bezpieczeństwa i pozwala skupić się na jeździe”.

Pod maską Peugeot 208 Racing znajduje się dobrze znany, trzycylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 145 KM oraz sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Masa to zaledwie 1050 kg, a zawieszenie i hamulce zostały zestrojone tak, żeby samochód nadawał się zarówno na rajdy, jak i wyścigi torowe.

Zwykłe opony i paliwo

Peugeot 208 Racing został zaprojektowany z myślą o dostępności. Zarówno pod względem ceny, jak i łatwości prowadzenia, jest to model skierowany do szerokiego grona kierowców, od amatorów po profesjonalistów. Użycie standardowych komponentów, czy produkowanych masowo opon Michelin Pilot Sport PS5 pozwala zredukować koszty eksploatacji. Co więcej, samochód będzie zasilany zwykłą benzyną 95-oktanową, co ma zredukować zarówno koszty, jak i emisję CO2 w porównaniu do sportowej benzyny 98-oktanowej.

Bezpieczeństwo Rally4

Stellantis Motorsport zapewnia, iż nie idzie na kompromisy w kwestii bezpieczeństwa. Peugeot 208 Racing spełnia standardy bezpieczeństwa grupy Rally4, co obejmuje m.in. spawaną klatkę bezpieczeństwa oraz trzy systemy gaśnicze z automatycznym uruchamianiem. Dodatkowo, samochód opiera się na mocno rozwiniętej platformie segmentu B grupy Stellantis, co ma zapewnić solidność i niezawodność.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału