Ott Tänak szczerze o dominacji Toyoty

rallypl.com 2 dni temu

Chociaż to Elfyn Evans z zespołu Toyota Gazoo Racing wygrał Rajd Safari w Kenii, to w klasyfikacji producentów lepszy okazał się Hyundai. Dzięki solidnej jeździe Ott Tänaka, który ukończył rajd na drugim miejscu, i Thierry’ego Neuville’a na trzeciej pozycji, koreański zespół zdobył więcej punktów niż ich największy rywal – Toyota.

Na dokładkę, Adrien Fourmaux, który popisał się na tzw. Super Sunday najlepszym czasem, dołożył do puli Hyundaia kolejne 10 punktów. Mimo tego sukcesu, całokształt sezonu 2025 WRC układa się jak dotąd wyraźnie pod dyktando Toyoty.

Toyota dominuje początek sezonu

Nie ma wątpliwości – Toyota rozpoczęła sezon WRC z pełną mocą. Zwycięstwa we wszystkich trzech dotychczasowych rundach mówią same za siebie. Sebastien Ogier wygrał inauguracyjny Rajd Monte Carlo, a Elfyn Evans zgarnął dwie kolejne wygrane – w Szwecji i Kenii. Trudno o lepszy start sezonu.

Zobacz też: Rajd Barum 2025 zapowiada się wyjątkowo

Po zakończeniu Rajdu Safari w Kenii, Ott Tänak nie owijał w bawełnę. Estończyk przyznał, iż przewaga Toyoty jest dla niego powodem do niepokoju, ale zamiast narzekać, wskazuje drogę do poprawy.

„Na pewno. Są bardzo silni, bez dwóch zdań.” – mówił Tänak. „Mają wydajność i zwykle także niezawodność. Ale tak to wygląda w tej chwili. Nie możemy nic zrobić. Nie możemy ich zmienić – możemy zmienić tylko siebie. A to oznacza, iż musimy być silniejsi”. – powiedział Estończyk dla Rallyjournal.com

Hyundai Motorsport

Nowy poziom formy Elfyn’a Evansa

Wśród kierowców bez wątpienia wyróżnia się Elfyn Evans, który od momentu usunięcia hybrydowych jednostek napędowych znalazł zupełnie nowy poziom formy. Według Tänaka, zmiana przepisów mogła mu pomóc nie tylko technicznie, ale i psychicznie.

„Miał bardzo, bardzo spokojny początek sezonu”. – zauważył Tänak.

Powrót Rovanpery, mistrza świata z 2022 i 2023 roku, rzeczywiście może być czynnikiem stabilizującym układ sił w Toyocie. Dzięki temu Evans może się skoncentrować na jeździe, bez dodatkowego ciężaru liderowania zespołowi w pojedynkę.

Czy Hyundai zdoła odrobić straty?

Hyundai udowodnił w Kenii, iż ma potencjał, by konkurować z Toyotą, ale do zrównania szans potrzeba więcej niż pojedynczych sukcesów. Kluczem będą niezawodność, strategia zespołowa i nieustanne doskonalenie auta.

Walka o tytuł mistrzowski wśród producentów i kierowców dopiero się rozkręca. jeżeli Ott Tänak i jego zespół będą trzymać się swojej filozofii ciągłego rozwoju i determinacji, mogą jeszcze zaskoczyć Toyotę w nadchodzących rundach.


Źródło: Rallyjournal.com

Idź do oryginalnego materiału