Nowy lider Rajdu Dakar, powrót Loeba

rallyandrace.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: dakar


Henk Lategan w Toyocie objął prowadzenie w Rajdzie Dakar po zakończeniu 48-godzinnego odcinka maratońskiego. Po niedzielnych problemach technicznych, do walki o zwycięstwo powrócił Sébastien Loeb, odzyskując niemal 15 minut.

Po noclegu na biwaku E, położonym tuż za 618. kilometrem, załogi ruszyły na drugą połowę odcinka czasowego o godzinie 7:00 w poniedziałek. Tymczasowym liderem etapu i rajdu był wówczas Yazeed Al Rajhi z zespołu Overdrive Racing Toyota.

Lategan rozpoczął dzień z trzeciego miejsca, ale gwałtownie odrobił stratę do liderów i objął prowadzenie na około 200 kilometrów przed metą. Południowoafrykański kierowca, wspierany przez pilota Bretta Cummingsa, zakończył etap na drugim miejscu, tracąc nieco ponad cztery minuty do Al Rajhiego. Jednocześnie zapewnił sobie przewagę 4 minut i 45 sekund nad Saudyjczykiem w klasyfikacji generalnej.

Co istotne, Lategan zmagał się z problemami zdrowotnymi, musząc zatrzymać się na wydmach, by zwymiotować. Pomimo tego utrzymał wysokie tempo i objął prowadzenie.

Pięciokrotny zwycięzca Rajdu Dakar, Nasser Al-Attiyah, nie miał najlepszego dnia za kierownicą Dacii Sandrider. Stracił czas do Al Rajhiego i Lategana, co sprawiło, iż razem z Edouardem Boulangerem spadł na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Ich strata do lidera wynosi 11 minut i 14 sekund, a ich przewaga nad debiutantami w kategorii samochodów, Toby Pricem i Samem Sunderlandem, wynosi zaledwie 30 sekund. Price i Sunderland zapewnili Toyocie Hilux Evo miejsce wśród czterech najlepszych załóg.

Poniedziałkowy etap obfitował w dramaty. Grégoire de Mévius w X-Raid Mini JCW zatrzymał się na 90 minut na 69. kilometrze odcinka, spadając z 14. na 42. miejsce w klasyfikacji etapu. Cristina Gutiérrez w Dacii Sandrider oraz Nani Roma w Fordzie musieli wycofać się z etapu z powodu problemów technicznych. Guy Botterill, piąty w klasyfikacji odcinka, stracił łącznie dwie godziny na naprawy mechaniczne, spadając na 42. miejsce.

Carlos Sainz również zmagał się z problemami, zatrzymując się pomiędzy 868. a 897. kilometrem. Ostatecznie ukończył etap ze stratą 1 godziny i 33 minut do lidera. Na 30 kilometrów przed metą doszło do kolizji pomiędzy Ginielem de Villiersem i Saoodem Variawą. Oba pojazdy uległy poważnym uszkodzeniom, ale załogi wyszły z wypadku bez szwanku. De Villiers ukończył etap na 29. miejscu.

Yazeed Al Rajhi jako pierwszy przekroczył metę w swojej Toyocie Hilux Overdrive, pomimo dużej presji ze strony Nassera Al-Attiyaha, który zakończył etap 26 sekund za nim. Jednak po zakończeniu etapu obaj otrzymali kary za przekroczenie prędkości: Al Rajhi – 2 minuty, a Al-Attiyah – 4 minuty. Ostatecznie Henk Lategan przesunął się na drugie miejsce w klasyfikacji 48-godzinnego odcinka czasowego, tracąc 4 minuty i 16 sekund do Al Rajhiego.

Sébastien Loeb i Fabian Lurquin wykonali znakomity przejazd, odzyskując 15 minut po problemach z wentylatorem silnika w niedzielę. Ukończyli etap na dziewiątym miejscu, awansując na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, tracąc mniej niż 19 minut do lidera.

W klasyfikacji motocykli Daniel Sanders prowadzi z przewagą 12 minut i 36 sekund nad Skylerem Howesem. Ross Branch zajmuje trzecie miejsce, a obrońca tytułu Ricky Brabec plasuje się na piątej pozycji ze stratą 15 minut i 9 sekund.

Klasyfikacja generalna po etapie 2:

  1. H. Lategan/B. Cummings – Toyota Gazoo Racing SA Hilux – 15:40:30
  2. Y. Al Rajhi/T. Gottschalk – Overdrive Toyota Hilux – + 4:45
  3. N. Al-Attiyah/E. Boulanger – Dacia Sandrider – + 11:14
  4. T. Price/S. Sunderland – Overdrive Toyota Hilux – + 11:44
  5. M. Bergkvist/E. Bergkvist – M-Sport Ford Raptor – + 13:16
  6. S. Loeb/F. Lurquin – Dacia Sandrider – + 18:56
  7. L. Moraes/A. Monleon – Toyota Gazoo Racing Hilux – + 20:57
  8. M. Serradori/L. Minaudier – Century Racing CR-7 – + 22:45
  9. M. Guthrie/K. Walch – M-Sport Ford Raptor – + 23:33
  10. J. Yacopini/D. Oliveras – Overdrive Toyota Hilux – + 23:57

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału