
Porsche ponownie udowadnia, iż mechaniczne podejście do motoryzacji wciąż ma sens. Najnowsze 911 GT3 z manualną skrzynią biegów pokonało legendarną północną pętlę toru Nürburgring w czasie 6:56,294 min, stając się najszybszym seryjnie produkowanym samochodem z ręczną skrzynią biegów na tym legendarnym obiekcie.
Za kierownicą zasiadł Jörg Bergmeister, ambasador marki Porsche i doświadczony kierowca wyścigowy. Podczas przejazdu wykorzystano pakiet Weissach oraz opony Michelin Pilot Sport Cup2 R, które są homologowane do ruchu drogowego. Warunki na torze były niemal idealne – 12°C w powietrzu i 27°C na asfalcie.
Rekord okrążenia Nürburgring pobity o ponad 9,5 sekundy
Nowe 911 GT3 z sześciobiegową manualną skrzynią wykręciło czas o ponad 9,5 sekundy lepszy niż dotychczasowy rekord w kategorii aut z ręczną skrzynią. Co więcej, nowy model był również o 3,6 sekundy szybszy niż jego poprzednik z przekładnią PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) – mimo braku automatycznego, superszybkiego zmieniania biegów i zastosowania klasycznego mechanizmu różnicowego.
To potwierdza, iż nie sama moc silnika, ale rozwój aerodynamiki, zawieszenia i układu napędowego mogą znacząco wpłynąć na osiągi. Nowe GT3 przez cały czas generuje 510 KM, ale optymalizacje konstrukcyjne przekładają się na zupełnie nowy poziom prowadzenia.

Porsche 911 GT3 – doskonałość konstrukcji bez kompromisów
„Coraz więcej nabywców 911 GT3 wybiera 6-biegową skrzynię manualną. I coraz częściej ci nabywcy pytają nas, jak szybkie 911 GT3 z ręczną skrzynią byłoby na północnej pętli. Teraz odpowiadamy na to pytanie – chociaż wiemy, iż wariant z PDK jest zauważalnie szybszy, to postanowiliśmy »wykręcić« nasz oficjalny czas okrążenia z 6-stopniową przekładnią manualną. choćby bez zautomatyzowanej, superszybkiej i precyzyjnej zmiany biegów PDK oraz z konwencjonalnym, a nie elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu nowe 911 GT3 uzyskało o około 3,6 s lepszy czas od swojego poprzednika z PDK”. – powiedział Andreas Preuninger, dyrektor linii modeli GT.
Samochód okazał się nie tylko szybszy od poprzednika, ale także oferuje wyższy poziom kontroli na granicy przyczepności. Bergmeister przyznał, iż na większości zakrętów był w stanie jechać szybciej i pewniej niż kiedykolwiek wcześniej. Ulepszenia zapożyczone z 911 GT3 RS – zwłaszcza w obszarze zawieszenia – sprawiły, iż auto lepiej znosiło nierówności i krawężniki, a krótsze o 8% przełożenie główne zapewniło lepszą dynamikę przy tej samej mocy.