Lando Norris wywalczył pole position do Grand Prix São Paulo, wykorzystując sprzyjające warunki i skutecznie składając okrążenie wtedy, gdy miało to największe znaczenie. Kierowca McLarena uzyskał czas 1:09,511, pokonując Andreę Kimiego Antonelliego i Charlesa Leclerca. Różnice były minimalne – czołowa trójka zmieściła się w nieco ponad dwóch dziesiątych sekundy.

Norris popełnił błąd w pierwszym przejeździe Q3, blokując koła w pierwszym zakręcie, ale w drugiej próbie poprawił się na tyle, by zapewnić sobie pierwsze pole startowe. Antonelli, który coraz częściej melduje się w czołówce, stracił do niego niespełna dwie dziesiąte sekundy, a Leclerc zakończył kwalifikacje na trzecim miejscu.
Oscar Piastri rozpoczął finałowy segment najszybciej, ale nie był w stanie znacząco poprawić swojego czasu i spadł na czwartą pozycję. Wysoko uplasował się Isack Hadjar – piąty w Racing Bulls – przed George’em Russellem, który narzekał na problemy z balansem. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Liam Lawson, Oliver Bearman, Pierre Gasly i Nico Hülkenberg.
W środku stawki panował wyjątkowy ścisk. Fernando Alonso przegrał awans do Q3 o zaledwie 0,016 sekundy, a Lewis Hamilton odpadł w Q2 na 13. miejscu, tracąc około jednej dziesiątej sekundy do strefy awansu. Za nimi uplasowali się Alex Albon, Lance Stroll i Carlos Sainz Jr.
Największe zaskoczenie przyniosła jednak pierwsza część kwalifikacji. Max Verstappen, który po sobotnim sprincie narzekał na balans Red Bulla, nie zdołał poprawić osiągów mimo zmian w ustawieniach samochodu. Holender odpadł już w Q1, zajmując 16. miejsce i tracąc niemal osiem dziesiątych sekundy do najlepszego czasu. To pierwsza od 2006 roku sytuacja, w której oba samochody Red Bulla nie awansowały z Q1 – Yuki Tsunoda zakończył sesję na 19. pozycji.
Za Verstappenem uplasowali się Esteban Ocon i Franco Colapinto, który po porannym wypadku w sprincie wystartował zapasowym podwoziem. Brazylijscy kibice nie doczekali się występu swojego reprezentanta – Gabriel Bortoleto nie zdążył wziąć udziału w kwalifikacjach z powodu zbyt dużych uszkodzeń samochodu po wypadku w sprincie.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.














