Munster 2025. Luksemburczyk zachował fotel w M-Sporcie

rallyandrace.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: Munster


Munster uciekł właśnie spod topora? Ekipa M-Sportu potwierdza, iż obywatel Luksemburga pozostanie „etatowym” kierowcą Pumy w okresie 2025. Nazwisko kolejnego kierowcy poznamy już jutro.

Białe plamy na mapie WRC wypełniają się coraz szybciej. Pierwsze karty na sezon 2025 odsłonił właśnie M-Sport. Wbrew ostatnim doniesieniom, Gregoire Munster i Louis Louka zachowają swoją posadę, biorąc udział we wszystkich rundach przyszłorocznej kampanii. Podopieczni Richarda Millenera parafowali dziś roczne przedłużenie obecnego kontraktu.

Munster nie owija w bawełnę i stawia sobie konkretne cele na przyszłoroczną kampanię:

Naprawdę nie mogę doczekać się przyszłego roku i możliwości ponownego prowadzenia Pumy, zwłaszcza w tak dobrej strukturze i atmosferze panującej w M-Sporcie. Cieszę się, iż będę też kontynuował współpracę z Louisem – rozwijając się w najwyższej kategorii i walcząc o poprawę w stosunku do miejsca, w którym zakończyliśmy rajdowy sezon 2024. Naturalnie oznacza to, iż naszym celem będzie przebicie się do czołowej piątki i czwarte miejsce w „generalce”. Mam także nadzieję, iż w końcu uda nam się stanąć na podium!”.

Munster zostaje, kto do niego dołączy?

Munster zaliczył już piętnaście oficjalnych występów za sterem Forda Pumy Rally1. Dwa w okresie 2023 (które traktować można w charakterze nagrody za dobre wyniki) i trzynaście w ramach tegorocznej kampanii, gdzie sprawował funkcję „etatowego” kierowcy M-Sportu. Premierowy rok w Fordzie stanowił jednak pasmo mniejszych lub większych niepowodzeń.

Najlepszym wynikiem było piąte miejsce (Sardynia, Rajd Europy Centralnej oraz Japonia). Luksemburczyk nie dotarł do mety trzech rund, a z systemu super rally korzystał podczas Rajdu Monte-Carlo, Rajdu Safari oraz Rajdu Finlandii. Udało mu się wywalczyć czterdzieści sześć punktów, co dało mu odległą, ósmą lokatę w „generalce”. Ciężko nazwać to dobrym wynikiem – Sordo i Pajari (okrojone programy startów) zdobyli tylko… dwa „oczka” mniej.

Przeczytaj również: Mistrzowska „ośka” na sprzedaż. Chorbiński żegna się z 208 Rally4

Kto dołączy do Luksemburczyka? W M-Sporcie są jeszcze minimum dwa, wolne miejsca. Wiemy, iż z wyścigu o kontrakt z Malcolmem Wilsonem odpadli już Solberg (transfer do Toyoty i kooperacja z Printsport Racing) oraz Rossel (przedłużenie umowy z Citroenem). Personalia kolejnego „etatowca” poznamy za kilkanaście godzin. Cóż, kogo obstawiacie? Ptaszki ćwierkają, iż graficy stajni z Cumbrii przygotowują już grafiki z łotewską flagą…

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Idź do oryginalnego materiału