Matulka z Dymurskim z poważnym błędem na Małopolskim.

rallypl.com 4 miesięcy temu

W miniony weekend zakończyła się kolejna edycja Valvoline Rajdu Małopolski, w której swój udział wzięła załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski. Wspomniany duet w sobotnie popołudnie zameldował się na mecie zawodów, choć te rozpoczęły się dla nich od dachowania na pierwszym oesie.

Jakub Matulka i Daniel Dymurski ukończyli zmagania w Valvoline Rajdzie Małopolski 2024, które stanowiły trzecią rundę tegorocznego kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Załoga LOTTO Matulka Rally Team nie będzie jednak wspominała dobrze tych zawodów, gdyż już na pierwszym odcinku specjalnym (OS1 Barwałd 9,72 km) zaliczyła dachowanie, wykluczając się tym samym z możliwości walki o najwyższe lokaty.

Dzięki sprawnej pracy mechaników z EvoTech Kuba i Daniel powrócili do rywalizacji drugiego dnia zawodów. Poranne odcinki rozpoczęli spokojnie, badając swoje tempo oraz możliwości. Z oesu na oes rozkręcali się jednak coraz bardziej, czego efektem były czasy w pierwszej piątce, a na próbach ostatniej sobotniej pętli ustanowili czasy dające im miejsce na podium. Na OS11 BTH Stryszów (9,30 km) byli trzeci, a na najdłuższym odcinku w całym rajdzie OS12 Zawoja (14,35 km) uplasowali się drudzy. Valvoline Rajd Małopolski 2024 zakończyli piątym czasem na OS13 RMF FM Power Stage Maków Podhalański (5,45 km), zdobywając jeden punkt do klasyfikacji generalnej RSMP.

– Szkoda, bardzo szkoda, bo mocno liczyłem tutaj na dobry wynik. Myślę, iż na tym pierwszym oesie było kilka czynników, które sprawiły, iż skończyło się tak, a nie inaczej i jednym z nich była na pewno prędkość. No ale o to też w chodzi w rajdach, żeby nie odpuszczać. Biorę to na klatę i jedziemy dalej. Cieszę się, iż drugiego dnia udało się wrócić na te odcinki, bo naprawdę lubię się tu ścigać. Duża w tym zasługa chłopaków z EvoTech, którzy wykonali super pracę stawiając nasze auto na koła. Sobotę zaczęliśmy na spokojnie, szukając tempa i pewności siebie. Pod koniec dnia nam się to udało, ale myślę, iż zdecydowanie stać nas na więcej. Dziękuję Danielowi oraz całej ekipie od zapoznania. Dziękuję oczywiście kibicom za ogromne wsparcie choćby po tak niefortunnym początku rajdu oraz naszym partnerom, bez których nie byłoby nas tutaj. Teraz przesiadamy się do Fiesty Rally3 i przygotowujemy do Rajdu Polski. Do zobaczenia na Mazurach! – podsumował całe zmagania Jakub Matulka, Rajdowy Mistrz Polski 2023 w klasie 3.

Kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie 50. Rajd Koszyc, zaliczany również do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Strefy Europy Centralnej oraz Rajdowych Mistrzostw Słowacji. Ta niezwykle popularna wśród polskich kibiców, a także zawodników impreza odbędzie się w dniach 12–14 lipca. Natomiast załogę Matulka/Dymurski, przed rozgrywanym 27–30 czerwca 80. ORLEN Rajdem Polski, będzie można zobaczyć w 27. Rajdzie Warmińskim, który pojadą testowo w dniach 22-23 czerwca.

Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.

Wyniki Valvoline Rajdu Małopolski 2024:

1. Jarosław Szeja/Marcin Szeja (Škoda Fabia Rally2 Evo) 01:13:19.4 s
2. Grzegorz Grzyb/Adam Binięda (Škoda Fabia Rally 2 Evo) +00:10 s
3. Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Skoda Fabia RS Rally2) +00:24.9 s
4. Zbigniew Gabryś/Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) +00:25.2 s
5. Łukasz Byśkiniewicz/Daniel Siatkowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +00:58.3 s
6. Jacek Sobczak/Michał Marczewski (Porsche 911 GT3) +02:52.1 s
7. Hubert Kowalczyk/Jarosław Hryniuk (Renault Clio Rally3) +03:55.2 s
8. Hubert Laskowski/Michał Kuśnierz (Ford Fiesta Rally4) +04:09.7 s
9. Michał Chorbiński/Patryk Kielar (Peugeot 208 Rally4) +05:11.3 s
10. Kajetan Świder/Marcin Borycki (Ford Fiesta Rally4) +05:57.3 s
….
27. [SR] Jakub Matulka/Daniel Dymurski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +50:21,7 s

Klasyfikacja generalna RSMP po Valvoline Rajdzie Małopolski 2024 (3/7):

1. Grzyb/Binięda 89 pkt.
2. Szeja/Szeja 79 pkt.
3. Gabryś/Syty 56 pkt.
4. Matulka/Dymurski 53 pkt.
5. Sobczak/Marczewski 41 pkt.
6. Kołtun/Pleskot 41 pkt.
7. Byśkiniewicz/Siatkowski 41 pkt.
8. Marczyk/Gospodarczyk 35 pkt.
9. Kotarba/Kotarba 32 pkt.
10. Kowalczyk/Hryniuk 31 pkt.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024:

– 26–28 kwietnia: Rajd Świdnicki (asfalt) – ZAKOŃCZONA
– 18–19 maja: Rajd Nadwiślański (asfalt) – ZAKOŃCZONA
– 6–8 czerwca: Valvoline Rajd Małopolski (asfalt) – Runda FIA CEZ – ZAKOŃCZONA
– 13–14 lipca: Rajd Koszyc (asfalt) – Runda FIA CEZ / Runda mistrzostw Słowacji
– 8–10 sierpnia: Rajd Rzeszowski (asfalt) – Runda FIA ERT / Runda FIA CEZ
– 12–14 września: Rajd Wisły (asfalt)
– 11–13 października: Rajd Śląska (asfalt) – Runda FIA ERC

Idź do oryginalnego materiału