Zaplanowany na 12 października bieg maratoński w stolicy Wielkopolski odbędzie się pod nazwą LOTTO 24. Poznań Maraton im. Macieja Frankiewicza. Przedstawiciele Miasta Poznań i Totalizatora Sportowego, podpisali list intencyjny, na mocy którego marka LOTTO została Partnerem Tytularnym imprezy.
– To wiadomość, która bardzo cieszy. Z jednej strony jest docenieniem Poznań Maratonu przez markę zasłużoną dla promocji kultury fizycznej, z drugiej ważnym wsparciem organizacyjnym. Nawiązanie tej współpracy jest możliwe dzięki skutecznym zabiegom Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji, za co dziękuję w imieniu własnym i pasjonatów biegania – mówi Marcin Gołek, zastępca prezydenta Poznania.
Poznański Maraton, organizowany od 25 lat, należy do elitarnego cyklu Złota Seria 42, zrzeszającego trzy największe biegi maratońskie w Polsce.
– Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, wspiera nie tylko sport profesjonalny, ale także projekty popularyzujące sport powszechny. LOTTO 24. Poznań Maraton im. Macieja Frankiewicza jest właśnie taką inicjatywą: łączy wielu pasjonatów biegania, niezależnie od ich wieku, poziomu zaawansowania czy umiejętności. Cieszę się, iż marka LOTTO będzie towarzyszyć im wszystkim na trasie wiodącej przez ulice pięknego Poznania – mówi Radosław Kietliński, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Totalizator Sportowy.
Na liście startowej tegorocznej edycji znajduje się już ponad 3 tys. biegaczek i biegaczy. Limit uczestników wynosi 6 tys. osób. Organizatorzy zapowiadają również nowości – niedługo zaprezentowana zostanie trasa obejmująca miejsca, przez które uczestnicy maratonu w stolicy Wielkopolski jeszcze nie biegli.
Źródło: POSiR
fot. w nagłówku A. Wojt