Litwinowicz w Audi S1 Supercar w Mistrzostwach Europy 2024!

rallyandrace.pl 1 tydzień temu

Po trzech latach spędzonych w klasie RX3 Mistrz Europy 2023- Damian Litwinowicz przesiada się do królewskiej klasy i za sterami supercara Audi S1 powalczy o kolejny tytuł. Przed Polakiem pracująca majówka i pierwsze testy Audi we Francji.

Damian Litwinowicz w Mistrzostwach Europy zadebiutował w 2021 roku i podczas 15 występów na międzynarodowej arenie stanął na podium aż osiem razy. Po zdobyciu tytułu wicemistrza w 2022 roku, rok później spełnił swoje marzenie i zdobył tytuł mistrza Starego Kontynentu.

„Nigdy nie spodziewałem się, iż dotrę tak daleko. Jeszcze niedawno razem ze znajomymi jeździłem kibicować chłopakom na rundach Mistrzostw Europy. Po kilku latach spędzonych na torach w Polsce udało nam się zebrać budżet i w 2021 roku spełnić marzenie o starcie w Mistrzostwach Europy” – przyznał Litwinowicz.

„Starty w Europie utwierdziły mnie i moich rodziców, iż warto cieżko pracować na sukces. W 2023 roku udało się! Sezon nie był łatwy, do ceremonii podium finałowej rundy w Niemczech czekaliśmy na ostateczne wyniki. To było kolejne marzenie, które stało się faktem. Po 17 latach tytuł mistrza Europy powrócił do Polski” – dodał Polak.

Kolejnym etapem w karierze 25-letniego poznanian jest przesiadka do najmocniejszej klasy, czyli aut kategorii Supercars. Naturalnym wyborem była kontynuacja współpracy z zespołem Volland Racing i zakup zbudowanego przez Audi Sport i team EKS 600 konnego Audi S1. Autem tym startował ostatnio twórca sukcesów rallycrossowych niemieckiej marki Mistrz Świata Mattias Ekstrom i wielokrotny mistrz Europy Andreas Bakkerud.

„Przede mną niełatwe zadanie. Przesiadam się do bardzo szybkiego auta z napędem na wszystkie koła. Audi przyspiesza do setki w 1,5 sekundy i ma niezwykła moc. Planujemy zaliczyć 5 rund Mistrzostw Europy. Już nie mogę się doczekać nowego wyzwania. Cieszę się również, iż będziemy kontynuować naszą współpracę z Rolfem (właściciel Volland Racing). Dzięki jego wiedzy wiem, iż jestem teraz znacznie lepszym kierowcą pod każdym względem niż wtedy, gdy po raz pierwszy dołączyłem mistrzostw, w zespole czuje się jak w domu” – powiedział Litwinowicz.

„W pierwszym sezonie, w kategorii Supercars ważne będzie utrzymanie oczekiwań pod kontrolą. Z mojej strony w tym roku nie ma żadnej presji na Damianie. Nie sądzę, iż zajmie mu zbyt długo, aby zaaklimatyzować się w czteronapędowym Audi, ale Euro RX1 to duży krok naprzód. Damian będzie musiał uporać się na przykład z nową procedurę uruchamiania i startu, która jest zupełnie inna od tej, do której był przyzwyczajony w Euro RX3. Z drugiej strony Damian to utalentowany kierowca i myślę, iż Euro RX1 będzie pasować do jego ofensywnego stylu jazdy” – podsumował Rolf Volland.

Sezon Mistrzostw Europy Rallycross 2024 rozpoczyna się w drugi weekend czerwca we Francji na torze w Essay, który powraca do serii po 12 latach. Potem zaplanowano wakacyjną rundę na legendarnym torze w Holjes (Szwecja), szutrowe zawody w Nyriad nieopodal węgierskiego Balatonu, rundę w Belgii na torze Mettet oraz finał mistrzostw w portugalskim Montalegre. Wszystkie rundy polscy kibice będą mogli zobaczyć na żywo na kanale Motowizji.

Idź do oryginalnego materiału