Liam Lawson może stracić 10 punktów przed otwarciem sezonu 2024

1 tydzień temu

Nowy kierowca VCARB, Liam Lawson, który zastępuje Daniela Ricciardo w nadchodzącym Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze Circuit of the Americas (COTA), został ukarany karą przesunięcia o dziesięć miejsc w wyścigu sprinterskim po tym, jak jego zespół zdecydował się wyposażyć jego VCARB01 F1 samochód z nowym zespołem napędowym w Austin.

Zespoły F1 mogą w jednym sezonie używać maksymalnie czterech jednostek napędowych, a przekroczenie tego limitu grozi karami. Kilku kierowców spotkało się już z takimi karami w tym sezonie, a Lawson jest ostatnim, który je ukarał, a stanie się to podczas jego pierwszego wyścigu w okresie 2024.

W związku z tym rozpocznie wyścig sprinterski w Austin o dziesięć pozycji niżej niż w kwalifikacjach sprinterskich, co sprawi, iż ukończenie wyścigu z liczbą punktów będzie dla niego trudnym wyczynem. Jednakże biorąc pod uwagę jego znakomite występy podczas jego pięciowyścigowego pobytu w F1 jako kierowca rezerwowy Ricciardo w zeszłym roku, Lawson przez cały czas był w stanie zaskoczyć wszystkich w wyścigu sprinterskim.

Ponadto wyzwanie to można również potraktować jako okazję do zaprezentowania swoich umiejętności wyścigowych i pokazania, ile pozycji może zdobyć w wyścigu składającym się z 19 okrążeń. Obecna umowa 22-letniego kierowcy obowiązuje tylko do końca 2024 r., co oznacza, iż ​​nie udowodnił jeszcze, iż będzie mógł ubiegać się o miejsce w okresie 2025.

Starszy doradca Red Bulla, Helmut Marko, który uważa się, iż odegrał istotną rolę w wyniesieniu Lawsona z szeregu kierowcy rezerwowego na pełnoetatowego kierowcę F1 zespołu juniorów, potwierdził swoją karę przesunięcia o 10 miejsc na starcie w wyścigu na torze COTA . W rozmowie z Motorsport-Total.com, cyt Autosport.compowiedział:

„Pierwszy [race]myślę, iż nie będzie miało znaczenia, ponieważ ma karę za silnik. Dziesięć miejsc w wyścigu sprinterskim, więc nie ułatwia to życia w Austin.

Wyzwanie stojące przed Lawsonem wykracza poza samo zapewnienie sobie miejsca na sezon 2025. Ponieważ VCARB koncentruje się na utrzymaniu szóstego miejsca w mistrzostwach konstruktorów przeciwko Haasowi, zwłaszcza biorąc pod uwagę dobre wyniki Haasa, które zmniejszyły różnicę do zaledwie trzech punktów, Nowozelandczyk staje przed poważnym testem w ostatnich sześciu wyścigach sezonu 2024. Zespół pragnie zakończyć bieżący sezon z dobrym wynikiem, przygotowując się do nadchodzącej kampanii w roku 2025.

Wyrażając podekscytowanie możliwością ścigania się w Formule 1 po prawie roku oczekiwania, Lawson powiedział w: wideo na X:

„Jestem bardzo podekscytowany informacją, iż będę jechał samochodem z Austin. To oczywiście ogromna szansa, spełnienie moich marzeń, dlatego chcę podziękować zespołowi za tę szansę. Chcę wam podziękować [the fans] również za wsparcie. Przed nami dużo pracy, ale nie mogę się doczekać, aż się w to zaangażuję i do zobaczenia w Austin”.

Idź do oryginalnego materiału