Nowy Lexus RZ otrzymał znacząco udoskonalony napęd elektryczny, obejmujący m.in. nowy układ e-Axle, wydajniejszy inwerter oraz baterię o zwiększonej pojemności do 77 kWh (brutto). Dzięki tym zmianom RZ zyskuje choćby do 100 km dodatkowego zasięgu (w zależności od wersji i homologacji), co znacząco zwiększa jego praktyczność w codziennym użytkowaniu.
Gamę napędową uzupełniła nowa, topowa wersja RZ 550e F SPORT, generująca imponujące 408 KM mocy. To najmocniejszy wariant w ofercie, który zapewnia dynamiczne osiągi i sportowe wrażenia z jazdy. Pozostałe warianty również zyskały na mocy: RZ 350e oferuje 224 KM, a RZ 500e – 380 KM.
Innowacyjne technologie dla lepszego prowadzenia
Lexus RZ jako pierwszy model marki otrzymał układ kierowniczy z systemem steer-by-wire. To innowacyjne rozwiązanie, które eliminuje fizyczne połączenie między kierownicą a kołami, zastępując je elektrycznymi impulsami. Dzięki temu kierowca zyskuje jeszcze lepsze wyczucie pojazdu, precyzję prowadzenia oraz brak nieprzyjemnych wibracji. System ten, w połączeniu z dopracowanym układem jezdnym Lexus Driving Signature, zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy.
Kolejną nowością jest układ Interactive Manual Drive, debiutujący w wersji RZ 550e F SPORT. Umożliwia on manualną zmianę wirtualnych biegów dzięki łopatek przy kierownicy, co dodaje sportowego charakteru i pozwala na jeszcze lepszą kontrolę nad pojazdem.
Komfort i luksus w każdym detalu
Lexus zadbał też o komfort podróżowania. Kabina nowego RZ została jeszcze lepiej wyciszona, a materiały wykończeniowe podniesiono na wyższy level. Nowością jest tapicerka wykonana techniką laserową na materiale Ultrasuede oraz eleganckie panele drzwi z materiałów roślinnych.
Udoskonalono również system multimedialny, a dach panoramiczny zyskał funkcję przyciemniania, poprawiającą komfort w słoneczne dni.
Wprowadzenie wersji RZ 550e F SPORT to ukłon w stronę miłośników sportowych wrażeń. Oprócz mocniejszego napędu wersja ta wyróżnia się unikalną stylistyką nadwozia i wnętrza, z charakterystycznymi akcentami linii F SPORT. Dynamiczny design, sportowe fotele i aluminiowe pedały podkreślają sportowy charakter tego wariantu.
Nowy RZ zadebiutuje w Europie jesienią 2025 roku. Ale to nie koniec nowości, bo Lexus zapowiada, iż w ciągu następnych 12 miesięcy pokaże 3 nowe modele elektryczne.
A ci z was, którzy mieli chrapkę na RZ, ale nie chcą kupować nowego modelu, też się nie zawiodą, bo okazuje się, iż dotychczasowy model nie wypada z gamy i podobnie jak w przypadku bZ4X nowy RZ jest po prostu rozszerzeniem gamy w Polsce.
A za tym idą obniżki cen na dotychczasowy model. Wersja przednionapędowa będzie kosztowała od 210 tysięcy złotych i łapie się na nowy program dopłat, więc przy około 30 tysiącach od państwa płacimy za dotychczasowego Lexusa RZ około 180 tysięcy złotych.