AF Corse #83 po starcie z 13. pola bardzo gwałtownie włączyło się do walki o najwyższe cele w 24h Le Mans. Jak idzie Inter Europol Competition?
Relację live z 24h Le Mans znajdziecie tutaj.
Hypercary
Rywalizację zaczynał Phil Hanson, który zyskał jedno miejsce w pierwszych zakrętach, a okrążenie kończył na P11. Był choćby przez chwilę na 10. miejscu, albo stracił pozycję.
Po pierwszym pit-stopie Hanson był 15, ale Ferrari AF Corse #83 miało bardzo dobre tempo i odzyskiwało miejsca, oszczędzając przy tym paliwo i opony. Dzięki temu po 8 godzinach jazdy wykonywało pit-stopy zgodnie z sekwencją jako przedostatnie w hypercarach.
Jako drugi jechał Robert Kubica, który przejął auto na 11. miejscu i jechał wprost rewelacyjnie. Kubica był bardzo szybki, uzyskał drugi czas wyścigu, a najważniejsze były bardzo ostre pojedynki z rywalami, między innymi z Porsche #5, dzięki którym wywalczył bardzo dobrą pozycję na torze.
Pojedynki były na przykład takie:
Three-wide into Indianapolis 😍🔥
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu 🎥#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/8hLVzZK156
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 14, 2025
Za walkę z Porsche Robert niestety zarobił karę po tym jak już po minięciu Porsche ściął szykanę. Sędziowie uznali, iż zyskał przewagę poza torem i dali mu 5 sekund kary.
Przy odbywaniu kary jeden z mechaników pomylił się i wskoczył na auto by umyć szybę za wcześnie. Trzeba było ponownie odczekać 5 sekund by zaliczono tę karę.
Kubica oddawał auto na 3. miejscu Yifeiowi Ye, który również pojechał świetnie i wyprowadził auto na 1. miejsce, na którym w tej chwili jadą. W samochodzie jest Phil Hanson, a Robert będzie w aucie około godz. 1:15.
Jeżeli chodzi o rywali to karę przejazdu przez boksy miało Ferrari #50 za ignorowanie żółtych flag. Błędów nie ustrzegły się też auta Alpine, BMW i Porsche.
Oto klasyfikacja po 9 godzinach jazdy:
LMP2
Wyścig świetnie zaczął zespół Inter Europol Competiton #43, który po pierwszym pit-stopie był na prowadzeniu i długo je utrzymywał. Dobre stinty zaliczył Kuba Śmiechowski.
Niestety, konieczność zjazdu na “splash” podczas Full Course Yellow sprawiła, iż nasi stracili prowadzenie i są na 3. miejscu obecnie.
Drugie auto IEC po karze jest w tej chwili w rodku stawki.
Relację live znajdziecie tutaj.