
Choć Jari-Matti Latvala zakończył profesjonalną karierę kierowcy kilka lat temu, wciąż nie potrafi na dobre rozstać się z rajdowym światem. w tej chwili pełni funkcję szefa zespołu Toyota Gazoo Racing WRT, jednak – jak sam przyznaje – największą euforia daje mu przez cały czas czas spędzony za kierownicą.
W tym sezonie Latvala rywalizował w European Historic Rally Championship wraz ze swoją pilotką Janni Hussi, a podczas Rajdu Finlandii pojawił się choćby w klasie WRC2, prowadząc Toyotę Rally2.
Zmiany w regulaminie WRC od 2027 roku
Rajdowa społeczność zastanawia się, czy Latvala wróci do częstszych startów. Wszystko przez to, iż od 2027 roku przepisy Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) mają ulec zmianie – samochody Rally1 zostaną znacznie zbliżone do obecnych konstrukcji Rally2. Taka decyzja FIA otwiera nowe możliwości dla doświadczonych kierowców.
„Jazda samochodem zawsze mnie interesowała i sprawia mi przyjemność”. – powiedział Latvala w rozmowie z RallyJournal.com.
Powrót na pełny sezon? Raczej nie
Choć fiński kierowca nie ukrywa pasji do ścigania, podkreśla, iż pełny sezon w WRC to ogromne wyzwanie.
„Ale rywalizacja w całym sezonie mistrzostw świata to dość ciężka praca. Trzeba być na to przygotowanym, a ja nie jestem już całkowicie pewien siebie, czy przez cały czas mam to w sobie.” – przyznał szczerze Latvala.

Nie wyklucza jednak częstszych startów w ograniczonym wymiarze.
„W WRC2 w okresie odbywa się około siedmiu imprez i to przez cały czas byłoby w porządku. Ale 14 rajdów to już dość spora liczba”. – dodał.
20. start w Rajdzie Finlandii
Latvala w tym roku osiągnął wyjątkowy kamień milowy – po raz 20. wystartował w Rajdzie Finlandii, a jednocześnie obchodził swoje 40. urodziny. Jak sam zdradził, choćby to nie wystarczyło, by zaspokoić jego rajdowy głód.
„Musiałem natychmiast rozpocząć negocjacje z szefem. Nie można już tego uzasadniać jako rajdu z okazji 41. urodzin, ale w przyszłym roku przez cały czas powinienem mieć prawo do startu, ponieważ tym razem zwycięstwo było tak blisko. Przez dwa lata zajmowałem drugie miejsce, więc teraz powinienem dostać jeszcze jedną szansę, aby walczyć o zwycięstwo”. – żartował Fin.
Co dalej z karierą Latvali?
Choć pełny powrót do WRC wydaje się mało prawdopodobny, Latvala nie powiedział ostatniego słowa. Możliwe, iż w kolejnych latach zobaczymy go częściej w WRC2, a regulacje od 2027 roku mogą dodatkowo ułatwić jego powrót do rywalizacji na najwyższym poziomie. Jedno jest pewne – Jari-Matti Latvala nie zamierza odkładać kierownicy na półkę na stałe
Źródło: rallyjournal.com