Tuż przed startem Grand Prix USA Formuła 1 poinformowała o przedłużeniu umowy z Circuit of the Americas o minimum 8 lat.
Wraz z Austin, USA wróciło do Formuły 1 w 2012 roku. Rywalizacja na nowym obiekcie, liczącym 5513 metrów, zwykle jest bardzo interesująca i trudno wyobrazić sobie brak tego toru.
Dotychczasowa umowa na organizację GP USA obowiązywała do 2026 roku, ale dziś ogłoszono, iż została przedłużona do 2034 roku włącznie.
W swoim ogłoszeniu Formuła 1 podkreśla, iż USA stanowi coraz mocniejszy procent widowni serii, a liczba fanów F1 w tym kraju wynosi 52 miliony – więcej o 11% niż przed rokiem. Aż 47% z tej grupy to osoby pomiędzy 18 a 24 rokiem życia.
Organizacja wyścigu ma mieć duży wpływ na lokalną gospodarkę, przynosząc Stanowi Teksas aż 38 milionów dolarów rocznie w samych podatkach.
Formula 1 today announced that the United States Grand Prix at the Circuit of the Americas (COTA) in Austin, Texas, is set to remain on the calendar until the 2034 season inclusive. The new deal secures the long-term future of the event as Formula 1 continues to experience… pic.twitter.com/fsIUhhDPkn
— F1 Media (@F1Media) October 19, 2025
Tak przedstawia się aktualna długość kontraktów torów na organizację wyścigów Formuły 1:
Miami | 2041 |
Austrii | 2041 |
Australii | 2037 |
Bahrajnu | 2036 |
Madrytu | 2035 |
Kanady | 2035 |
Monako | 2035 |
Wielkiej Brytanii | 2034 |
USA | 2034 |
Kataru | 2032 |
Węgier | 2032 |
Włoch | 2031 |
Belgii* | 2031 |
Abu Zabi | 2030 |
Brazylii | 2030 |
Arabii Saudyjskiej | 2030 |
Chin | 2030 |
Azerbejdżanu | 2030 |
Japonii | 2029 |
Singapuru | 2028 |
Meksyku | 2028 |
Las Vegas | 2027 |
Hiszpanii | 2026 |
Holandii | 2026 |
Emilii-Romanii | 2025 |