Centrum Warszawy: śmiertelna pułapka 2

1 miesiąc temu
Zdjęcie: Centrum Warszawy: śmiertelna pułapka 2


Agencja Informacyjna: od 16 sierpnia 2024 r. kierowcy wjeżdżający ulicą Jasną w kwartał ulic: Świętokrzyska, Nowy Świat, Jerozolimskie, Marszałkowska w Warszawie trafią w pułapkę, z której wydostanie się może zająć choćby 2 godziny – tyle czas zajmuje wyjechanie z korka, którego długość wynosi zaledwie kilkaset metrów. To chyba polski rekord. Pułapka może być śmiertelna, w odróżnieniu od komedii pod tym samym tytułem. W trakcie kiedy ul. Jasna, Zgody, Sienkiewicza, Bracka, Brokla, Boduena, Szpitalna są zablokowane, przez usiłujących wyjechać kierowców, nie wjedzie ani straż miejska, ani policja, ani straż pożarna, ani choćby pogotowie ratunkowe.

Czy mieszkańcy centrum Warszawy zostali doprowadzeni do rozpaczy?

Wszystko dzieje się za ułańską fantazją władz Warszawy, które z ul. Chmielnej, Kruczej, Brackiej, Złotej i przylegających do nich parkingów postanowiły uczynić park, rugując z nich ruch samochodowy, choćby dla mieszkańców. Tych ostatnich zaistniała sytuacja doprowadza do rozpaczy. Nie mogą dojechać do swoich posesji, ani się wydostać. Największy dramat dotyczy osób starszych i z niepełnosprawnością, które mają choćby problem z dojazdem do przychodni na ul. Chmielnej. Najtragiczniejszą ilustracją dramatu jest zdarzenie do którego doszło we wtorek, 3 września 2024 r. Tego dnia miało rozszczelnienie instalacji gazowej na ul. Sienkiewicza w Warszawie. Pogotowie gazowe zamknęło przejazd, a jednocześnie jedyna drogę wyjazdową. Organizatorzy ruchu muszą dbać o bezpieczeństwo, co oznacza, iż należy zdywersyfikować i uwzględniać alternatywne możliwości wjazdu wyjazdu pojazdów. Z tych powodów mieszkańcy centrum stolicy organizują pikietę w sprawie polityki transportowej warszawskiego Ratusza.

Czy Rady Osiedla Centrum zajęła stanowisko w sprawie polityki transportowej?

W sprawie polityki transportowej w ścisłym centrum Warszawy Prezydium Rady Osiedla Centrum wydało oświadczenie w, którym można przeczytać: „Prezydium Rady Osiedla Centrum w pełni popiera postulaty protestu mieszkańców i kierowców, który odbędzie się o godz. 15.00, w czwartek, 5 września 2024 r., na ulicy Złotej 4, w Warszawie. Zarazem zwraca się do władz miasta i dzielnicy o podejście ze zrozumieniem do niniejszych postulatów oraz o pozytywne rozpatrzenie i konstruktywne odniesienie się do skarg zainteresowanych. Uważamy za konieczne wprowadzenie zmian do projektu Nowego Centrum, uwzględniając interes mieszkańców osiedla i wszystkich zmotoryzowanych osób.” Pod dokumentem podpisali się: Andrzej Żurawski – Przewodniczący Rady Osiedla i Karol Goliński – Wiceprzewodniczący Rady Osiedla.

W jakiej sprawie prostują mieszkańcy i użytkownicy centrum Warszawy?

Mieszkańcy i użytkownicy kwartału ulic: Świętokrzyska, Nowy Świat, Jerozolimskie, Marszałkowska w Warszawie nie zgadzają się: likwidowanie, zaślepianie i zwężanie ulic, likwidowanie miejsc parkingowych, słupkowanie każdego skrawka wolnej przestrzeni dostępnej do legalnego parkowania, rugowaniu aut z centrum miasta, podział na biedniejszych i bogatszych mieszkańców pod płaszczykiem walki o czyste powietrze, zamknięcie tunelu transportowego na ul. Złotej, pod ul. Marszałkowską, działania ratusza i Zarządu Dróg Miejskich (ZDM), które powodują permanentne korkowanie Warszawy oraz wiele wiele innych zmian ograniczających ich bezpieczeństwo i utrudniających im życie.

Czego żądają mieszkańcy i użytkownicy centrum Warszawy?

Mieszkańcy Śródmieścia Warszawy żądają obligatoryjnego przyznania identyfikatora Nc+, dla wszystkich mieszkańców „Nowego Centrum”, swobodnego dojazdu do posesji i skorygowania znaków drogowych: „nie dotyczy mieszkańców”, inwentaryzacji w oparciu o dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców ilości miejsc parkingowych przy ulicach przylegających do posesji w Nowym Centrum, gdzie nie ma możliwości parkowania na podwórku oraz zabezpieczeniu ich na potrzeby mieszkańców. Mieszkańcy Śródmieścia Warszawy domagają się wstrzymania rozbiórki tunelu pod ul. Złotą i udrożnienia go jako drogi alternatywnej przynajmniej do czasu otwarcia parkingu podziemnego na placu Powstańców Warszawy.

Gdzie i kiedy odbędzie się pikieta w sprawie polityki transportowej?

DO udziału w pikiecie w sprawie polityki transportowej warszawskiego Ratusza Warszawy, organizatorzy – Zjednoczeni Warszawiacy Przeciwko SCT i Rada Osiedla Centrum IV – zapraszają wszystkich, którzy podzielają ich troskę, przekonania i obawy o dalszą degradacje Warszawy, chcą miasta przyjaznego, przede wszystkim, dla jego mieszkańców, a nie dla międzynarodowych funduszy inwestycyjnych, deweloperów, rentierów, turystów oraz wąskiej grupy aktywistów antysamochodowych. Pikieta w sprawie polityki transportowej warszawskiego Ratusza odbędzie się w czwartek, 5 września 2024 r., przy ulicy Złota 4, w Warszawie. Przewidywany czas trwania protestu: 2 godz. Link do wydarzenia na portalu społecznościowym: https://www.facebook.com/events/7940986672686110

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Zapraszamy do lektury innych publikacji, które znajdziesz tutaj. Agencja Informacyjna.

AI, lokalnie /DEC/ 3.09.2024

Idź do oryginalnego materiału