Były dyrektor generalny Formuły 1 Bernie Ecclestone wyraził swoje wsparcie dla Micka Schumachera, byłego kierowcy Haasa, w tej chwili rywalizującego z zespołem Alpine World Endurance Championship (WEC). Od czasu swojego odejścia z F1 pod koniec 2022 roku Schumacher stanął przed wyzwaniami związanymi z zapewnieniem sobie miejsca w jakimkolwiek zespole na starcie, pomimo swojego niezaprzeczalnego talentu i potencjału. Ostatnio niemieckiego kierowcę łączono z przeprowadzką do Sauber/Audi, ale teraz potwierdzono, iż nie będzie ścigał się dla zespołu Hinwil.
Schumacher znajduje się w tej chwili w sytuacji, w której młodsi kierowcy zabezpieczają kontrakty z zespołami F1, takimi jak Mercedes, Haas i Alpine, na sezon 2025 i kolejne lata, co wskazuje, iż może nie być preferowanym wyborem wśród zespołów startujących.
Pomimo odmowy 25-letni kierowca nie stracił nadziei, sugerując, iż jego „Plan A” pozostał, aby zapewnić sobie miejsce obok Nico Hulkenberga w Sauberze na rok 2025, gdy zespół przekształci się w zespół Audi Works do 2026 roku w nowym era przepisów. Jednak stanął w obliczu konkurencji ze strony doświadczonego kierowcy, takiego jak Valtteri Bottas, który ściga się w tym samym zespole. Rozmawiam z Niebo Niemcy w związku ze zbliżającą się zapowiedzią Audi we wrześniu Schumacher powiedział:
„Decyzja zapadnie we wrześniu. Musimy więc poczekać i zobaczyć, co się stanie.
„Zajmę się tym, kiedy nadejdzie czas, a Plan A nie zadziała”.
Nie ma jednak pewności co do planu B. Dodał:
„Na pewno mam plan B z tyłu głowy.
„Nie wiem, dokąd to zmierza w tej chwili.
„Formuła 1 jest naszym wielkim celem, zawsze była i zawsze taka będzie. Dlatego wszystko inne musi na razie stać w miejscu.
„Opcje, które istnieją obok niego, muszą poczekać”.
Niestety dla Schumachera, BILD opublikował, iż nowo mianowany dyrektor generalny i dyrektor ds. technologii Audi ds. projektu F1, Mattia Binotto, wykluczył go z mandatu w okresie 2025. W raporcie napisano, iż „Niemcy nie mogą już mieć na to nadziei. Szefowie zespołu wyścigowego skupieni wokół Mattii Binotto (54 l.) w końcu zdecydowali się przeciwko Schumi Jr.”
Ecclestone rozumie sytuację, zwłaszcza obecne preferencje Audi dotyczące czołowego kierowcy. W rozmowie z Sport.dewyjaśnił:
„Możecie zrozumieć stanowisko Audi. Kiedy wejdą, potrzebują kierowcy numer jeden i drugiego. Będą potrzebować dużej pomocy, aby chronić swoją markę. Nie mogą po prostu siedzieć i nic nie robić.
Zapytany, czy Bottas byłby odpowiednią osobą w Audi, odpowiedział:
„Tylko czas pokaże.”
Oprócz WEC Schumacher jest także kierowcą rezerwowym zespołu Mercedes F1. Ecclestone uważa, iż po trudnym okresie Schumachera w firmie Haas pod przywództwem Guenthera Steinera nie potrzebuje „porady, ale wsparcia”. Zasugerował, iż Schumacher potrzebuje szefa zespołu, „który będzie osobą o serdecznym sercu”, podając jako przykłady konsultanta Alpine Flavio Briatore i dyrektora generalnego McLarena, Zaka Browna. Dodał:
„Jest wystarczająco utalentowany, ale jak dotąd nie dostał odpowiedniej szansy”.