Po tym jak na Interlagos Cadillac i Porsche absolutnie dominowały w rywalizacji w hypercarach WEC, teraz poprzez Balance of Performance spowolniono je. A co z Ferrari?
FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.
Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.
Podczas rundy WEC na Interlgas i po niej pojawiły się głosy krytyki dotyczące systemu. Dotyczyły one “sztucznego kreowania wyścigów” i konkretnych wyników.
Przed rundą w Austin zdecydowano się dokonać zmian. Warto dodać, iż tabelę BoP opublikowano bardzo późno jak na stancardy WEC.
Waga
Po tym wskaźniku od razu widać, co chcą osiągnąć władze serii na tę rundę. Podczas gdy waga aż 4 samochodów nie zmienia się, a dwóch tylko minimalnie, Cadillaca oraz Porsche doważono o kilkanaście kilogramów w porównaniu z Interlagos.
Alpine | 1052 | +1 | 1041 |
Aston Martin | 1030 | 0 | |
BMW | 1056 | -2 | 1037 |
Cadillac | 1059 | +19 | 1037 |
Ferrari | 1069 | 0 | 1055 |
Peugeot | 1030 | 0 | 1037 |
Porsche | 1065 | +12 | 1053 |
Toyota | 1069 | 0 | 1065 |
Moc poniżej 250 km/h
W tym aspekcie największa zmiana dotyczy Porsche, które będzie miało aż 13 KW mniej. Zmniejszono również moc BMW< Alpine, Cadillaca i Toyoty.
Alpine | 506 | -6 | 515 |
Aston Martin | 520 | 0 | |
BMW | 497 | -8 | 513 |
Cadillac | 511 | -5 | 518 |
Ferrari | 480 | 0 | 500 |
Peugeot | 520 | 0 | 509 |
Porsche | 488 | -13 | 509 |
Toyota | 484 | -1 | 497 |
Energia na stint
Najwięcej energii na stint straciły BMW i Porsche.
Alpine | 890 | -2 | 907 |
Aston Martin | 918 | -1 | |
BMW | 899 | -5 | 906 |
Cadillac | 902 | -2 | 907 |
Ferrari | 890 | -3 | 901 |
Peugeot | 895 | -2 | 902 |
Porsche | 901 | -4 | 907 |
Toyota | 901 | -2 | 906 |
Harmonogram Lone Star Le Mans znajdziecie tutaj.