BoP na Austin: Cadillac i Porsche spowolnione

2 tygodni temu



Po tym jak na Interlagos Cadillac i Porsche absolutnie dominowały w rywalizacji w hypercarach WEC, teraz poprzez Balance of Performance spowolniono je. A co z Ferrari?

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.

Podczas rundy WEC na Interlgas i po niej pojawiły się głosy krytyki dotyczące systemu. Dotyczyły one “sztucznego kreowania wyścigów” i konkretnych wyników.

Przed rundą w Austin zdecydowano się dokonać zmian. Warto dodać, iż tabelę BoP opublikowano bardzo późno jak na stancardy WEC.

Waga

Po tym wskaźniku od razu widać, co chcą osiągnąć władze serii na tę rundę. Podczas gdy waga aż 4 samochodów nie zmienia się, a dwóch tylko minimalnie, Cadillaca oraz Porsche doważono o kilkanaście kilogramów w porównaniu z Interlagos.

Austin 2025Zmiana vs Interlagos 2025Austin 2024
Alpine1052+11041
Aston Martin10300
BMW1056-21037
Cadillac1059+191037
Ferrari106901055
Peugeot103001037
Porsche1065+121053
Toyota106901065

Moc poniżej 250 km/h

W tym aspekcie największa zmiana dotyczy Porsche, które będzie miało aż 13 KW mniej. Zmniejszono również moc BMW< Alpine, Cadillaca i Toyoty.

IAustin 2025Zmiana vs Interlagos 2025Austin 2024
Alpine506-6515
Aston Martin5200
BMW497-8513
Cadillac511-5518
Ferrari4800500
Peugeot5200509
Porsche488-13509
Toyota484-1497

Energia na stint

Najwięcej energii na stint straciły BMW i Porsche.

Austin 2025Zmiana vs Interlagos 2025Austin 2024
Alpine890-2907
Aston Martin918-1
BMW899-5906
Cadillac902-2907
Ferrari890-3901
Peugeot895-2902
Porsche901-4907
Toyota901-2906

Harmonogram Lone Star Le Mans znajdziecie tutaj.



Idź do oryginalnego materiału