Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, ujawnił, iż zespół restrukturyzuje swoje wewnętrzne operacje w związku z zauważalnym spadkiem wyników w porównaniu z sezonem 2023. Podkreślił, iż utrzymanie cierpliwości i skupienia będzie kluczem do osiągnięcia długoterminowych celów zespołu w Formule 1.
Krack przyznaje, iż zespół musi poczekać, aż wszystko się ułoży, ponieważ zespół musi stawić czoła wyzwaniom związanym z licznymi odejściami personelu. Najnowsze odejście dotyczy dyrektora technicznego Dana Fallowsa, co następuje kilka miesięcy po podpisaniu kontraktu z legendą projektowania F1, Adrianem Neweyem, jako zarządzającym partnerem technicznym i udziałowcem zespołu.
Newey ma oficjalnie rozpocząć swoją pracę w zespole Silverstone w marcu, ale do tego czasu zespół czeka trudny okres. Obaj kierowcy, Fernando Alonso i Lance Stroll, w dalszym ciągu borykają się z rozczarowującymi osiągami samochodu w tym sezonie. W ostatnich trzech wyścigach w Austin, Meksyku i Brazylii Aston Martin zdobył 0 punktów.
Zespołowi, którego właścicielem jest Lawrence Stroll, w bieżącym sezonie nie udało się jeszcze stanąć na podium, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do roku 2023, kiedy Alonso sześciokrotnie stawał na podium. Choć Aston Martin utrzymał swoją pozycję na piątym miejscu, taką samą jak w zeszłym roku, zgromadzone dotychczas punkty świadczą o znacznym spadku osiągów, podkreślając wyzwania stojące przed nim w tym sezonie.
Chociaż mówi się, iż słabe wyniki w tym roku przyczyniły się do niedawnych odejść pracowników, Krack podkreślił różnicę w podejściu między zarządzaniem „zespołem samochodowym” a zespołem niesamochodowym, sugerując, iż nie można mieszać tych dwóch połówek. On powiedział:
„Masz zespół do rozwoju i masz zespół samochodowy.
– I musisz uważać, żeby nie wymieszać ich za bardzo.
„Jeśli chodzi o samochód, to jest to bardzo krótkotrwałe. Mówimy [in] od zera do ośmiu lub 10 lub 12 tygodni; kiedy rozwijasz zespół, [it is] może miesiące i lata.
„Musisz je odizolować, nie mieszając ich za bardzo, ponieważ bardzo często możesz mieć wpływ na zły wynik, ale możesz też mieć wpływ na dobre wyniki”.
Wraz z objęciem w październiku na stanowisko dyrektora generalnego byłego szefa jednostki napędowej Mercedesa, Andy’ego Cowella, Krack przyznał, iż zatrudnienie Cowella zapewniło cenne wsparcie. Zapytany, czy przez cały czas spoczywa na nim odpowiedzialność za rozwój zespołu, odpowiedział:
„Absolutnie.
„Ale myślę, iż mam teraz ogromne wsparcie ze strony Andy’ego [Cowell]ze sposobem podziału zadań i pracą, więc myślę, iż zmierzamy w dobrym kierunku”.
Alonso przekroczył oczekiwania Astona Martina dzięki wyjątkowym występom w wybranych Grand Prix. Jednak Krack podkreślił znaczenie pozostania cierpliwym w związku z wynikami, niezależnie od tego, czy są pozytywne, czy nie, podczas gdy zespół pracuje nad osiągnięciem konkurencyjnej pozycji w stawce. Dodał:
„W ostatnich tygodniach osiągnęliśmy kilka dobrych wyników [referring to Fernando Alonso’s sixth and eighth-place finishes in Azerbaijan and Singapore]gdzie być może wynik był jeszcze lepszy, niż myśleliśmy.
„Zachowujemy zatem spokój i musimy zachować spokój, gdy nie zdobywamy gola w jakimś wydarzeniu”.