W Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego marka ASICS, wraz ze swoją nową ambasadorką, aktorką znaną z serialu Biały Lotos, Natashą Rothwell, zaprasza do skorzystania z 15-minutowego testu ruchowego „Everyday Escape”. Japońska marka przekonuje, iż szybciej poprawi nasze samopoczucie i da trwalsze korzyści niż tydzień spędzony na wyjeździe wellness.
Według danych Euromonitor, globalne zapotrzebowanie na wakacje wellness wzrosło w ciągu ostatniego roku o 33%, a raport Global Wellness Institute pokazuje, iż ludzie wydają średnio 1 764 USD za tygodniowy wyjazd – o 41% więcej niż na standardowe podróże. Tymczasem nowe badania przeprowadzone przez ASICS, w których wzięło udział 11 tys. osób, pokazują, iż mimo iż ludzie podróżują średnio 1 920 km na takie wyjazdy, nie zawsze spełniają one oczekiwania.
Aż dwie trzecie (67%) badanych przyznało, iż ich wyjazd wellness nie spełnił wszystkich oczekiwań, a tyle samo osób (67%) stwierdziło, iż jakiekolwiek korzyści dla dobrostanu znikały natychmiast po opuszczeniu ośrodka lub krótko po powrocie. Dla części osób doświadczenie to wręcz zwiększyło poziom stresu – niemal jedna trzecia (32%) wskazała na koszty, a jedna czwarta (25%) na uciążliwe, długie podróże.
Kwadrans dla siebie
W kontrze do powyższego ASICS zlecił badania, których wyniki wskazują na moc ruchu dla dobrostanu psychicznego – wystarczy 15 minut i 9 sekund ćwiczeń, aby odczuć mierzalny wzrost pozytywnego nastroju. W nowym badaniu „Everyday Escape”, prowadzonym pod okiem dr Brendona Stubbsa z King’s College London, uczestnicy, którzy codziennie poświęcali 15 minut na prosty ruch, odnotowali o 21% większą poprawę samopoczucia w porównaniu do swojego wyjazdu wellness. Co więcej, 71% badanych uznało codzienny ruch za skuteczniejszy w redukcji stresu, 65% – za bardziej poprawiający nastrój, a 73% doświadczyło dłużej utrzymujących się korzyści psychicznych niż po niedawnym pobycie w spa.
Aby pomóc większej liczbie osób odnaleźć szczęście w ruchu, ASICS zaangażował Natashę Rothwell – aktorkę, scenarzystkę i propagatorkę wellbeing – w roli „Everyday Escape Concierge”. Rothwell będzie inspirować do wplatania małych, ale znaczących chwil ruchu w codzienność, czyniąc wellness dostępnym i przystępnym cenowo dla wszystkich.
– Twoje „Everyday Escape” może być spacerem, rozciąganiem, tańcem w kuchni. To nic nie kosztuje, jest proste i należy tylko do ciebie. Wellness nie powinien być luksusem. Powinien być czymś, co każdy z nas może mieć na co dzień. Gdy się ruszamy – czujemy się lepiej. A taki reset należy się każdemu – mówi Natasha Rothwell, ambasadorka akcji.
Na całym świecie ASICS zachęca ludzi do skorzystania z #EverydayEscape i poczucia jego efektów. Osoby, które wezmą 15-minutową przerwę na ruch, mogą podzielić się swoją codzienną ucieczką i wesprzeć zbiórki na rzecz organizacji zajmujących się zdrowiem psychicznym.
– Wierzymy, iż nie trzeba podróżować daleko, by zostawić za sobą codzienność. Dlatego zapraszamy wszystkich do skorzystania z „Everyday Escape” – prostej, 15-minutowej przerwy na ruch, która przeniesie ciało i umysł w szczęśliwsze miejsce. Od zawsze propagujemy moc ruchu, choćby najmniejszego, w poprawie samopoczucia. To powód, dla którego powstała nasza marka i dlaczego nazywamy się ASICS – akronim od łacińskiego Anima Sana in Corpore Sano, czyli „w zdrowym ciele, zdrowy duch” – podsumowuje Gary Raucher, szef globalnego marketingu ASICS.
Źródło: ASICS