2 punkty Norrisa i Verstappena. Tylko 9 razy było bliżej

5 godzin temu



Tak małej różnicy punktowej pomiędzy pierwszym a drugim kierowcą klasyfikacji generalnej Formuły 1 nie mieliśmy od 17 lat.

Sezon 2025 Formuły 1 zakończony i trzeba przyznać, iż była to bardzo interesująca rywalizacja, pełna zwrotów akcji i okresów przewagi trzech kierowców. Ostatecznie górą w niej okazał się Lando Norris.

Tak ostatecznie wygląda klasyfikacja kierowców na koniec roku:

KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Lando NorrisMclaren Mercedes423=
2Max VerstappenRed Bull Racing 421+1
3Oscar PiastriMcLaren Mercedes410-1
4George RussellMercedes319=
5Charles LeclercFerrari243=
6Lewis HamiltonFerrari155=
7Andrea Kimi AntonelliMercedes150=
8Alex AlbonWilliams Mercedes73=
9Carlos SainzWilliams Mercedes64=
12Fernando AlonsoAston Martin Mercedes56+2
11Isack HadjarVisa CashApp RB51-1
12Nico HulkenbergSauber51-1
13Oliver BearmanHaas41=
14Liam LawsonVisa CashApp RB38=
15Esteban OconHaas36+1
16Lance StrollAston Martin Mercedes33-1
17Yuki TsunodaRed Bull29=
18Pierre GaslyAlpine22=
19Gabriel BortoletoSauber19=
20Jack DoohanAlpine0=
21Franco ColapintoAlpine0=

Blisko rekordu

Jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by dwóch kierowców miało równą liczbę punktów na koniec roku. Były jednak przypadki, gdy o mistrzostwie decydowało mniej niż 2 punkty. Oto zestawienie najniższych różnic punktowych między mistrzem a wicemistrzem Formuły 1:

1. 1984: Niki Lauda vs Alain Prost: 0,5 punktu
2. 1958: Mike Hawthorn vs Stirling Moss: 1 punkt
2. 1961: Phil Hull vs Wolfgang von Trips: 1 punkt
2. 1964: John Surtees vs Graham Hill: 1 punkt
2. 1976: James Hunt vs Niki Lauda: 1 punkt
2. 1981: Nelson Piquet vs Carlos Reutemann: 1 punkt
2. 1994: Michael Schumacher vs Damon Hill: 1 punkt
2. 2007: Kimi Raikkonen vs Lewis Hamilton vs Fernando Alonso: 1 punkt
2. 2008: Lewis Hamilton vs Felipe Massa: 1 punkt
10. 2025: Lando Norris vs Max Verstappen: 2 punkty

Konstruktorzy

Zajrzyjmy jeszcze do klasyfikacji konstruktorów na koniec sezonu 2025. Od dawna wiemy, iż mistrzostwo obronił McLaren, jednak za ich plecami nastąpiły duże zmiany w porównaniu z poprzednim rokiem.

Na 2. i 4. miejscu pozycjami zamieniły się Mercedes i Ferrari. O aż 4 miejsca awansował Williams. Tyle samo straciła ekipa Alpine.

Awansowało RB, a dwa miejsca stracił Aston Martin. Pozycjami zamieniły się Haas i Sauber.

Poz.ZespółPktZmiana vs sezon 2024
1McLaren Mercedes833=
2 Mercedes467+2
3RedBull Racing RBPT451=
4Ferrari398-2
5Williams Mercedes137+4
6Visa CashApp RB92+2
7Aston Martin Aramco Mercedes89-2
8Haas Ferrari79-1
9Kick F1 Team70+1
10Alpine Renault22-4



Idź do oryginalnego materiału