10 kar po zakończeniu wyścigu! AF Corse #83 awansuje w 6h Fuji!

1 dzień temu



Aż 7 godzin trzeba było czekać na ogłoszenie wszystkich kar po wyścigu 6h Fuji WEC. Ostatecznie są dobre wieści dla Roberta Kubicy i jego kolegów.

Kary

AF Corse #83 wjechało na metę rywalizacji w Japonii jako 10. Oznaczało to – wobec fatalnej postawy fabrycznych aut Ferrari – odrobienie 2 punktów do liderów, Ferrari #51.

Wiedzieliśmy jednak, iż działający niezwykle opieszale i chaotycznie sędziowie mają jeszcze do rozpatrzenia kilka incydentów z końcówki wyścigu.

Decyzje spływały przez kilka godzin i ostatecznie doczekaliśmy się kilku kar w klasyfikacji Hypercarów.

Kolejną karę dostało Ferrari #51, które do kar przejazdu przez boksy oraz stop and go 30 sekund dostało jeszcze karę przejazdu przez aleję serwisową za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa. Taką samą karę dostała też druga załoga Ferrari – jadąca z numerem 50.

Kary te zostały zamienione na 53 sekundy dodane do czasu wyścigu. Jakby tego było mało, Ferrari #50 dostało 5 sekund kary za kontakt z Peugeotem #94. Te kary sprawiły, iż Ferrari #50 spadło z 11. na 12. miejsce w klasyfikacji wyścigu, a Ferrari #51 pozostało na 15. miejscu.

Najważniejsza w naszym kontekście okazała się kara dla Peugeota #94, który dojechał na 5. miejscu. Kara przejazdu przez boksy (zamieniona na 53 sekundy dodane do czasu wyścigu) za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa, oznaczała spadek tej ekipy na 10. miejsce – 12,5 sekundy za AF Corse #83.

Co ciekawe, sędziowie nie dali kary Astonowi Martinowi #009 za trącenie Toyoty #7. Sędziowie uznali, iż kierowca auta #7 hamował za wcześnie, przyczyniając się do kontaktu.

Ostatecznie zatem tak przedstawiają się wyniki rywalizacji na Fuji:

Generalka

Po zaktualizowaniu klasyfikacji generalnej kierowców WEC Ferrari #51 ma 13 punktów przewagi nad AF Corse #83.

MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi115
2AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson102
3Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Matt Campbell (65)94
4Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens81
5Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen75
6Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries50
7Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button46
8Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen (34), Mathieu Jaminet (31)46
9Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne (35)41
10BMW M Team20BMW M Hybrid V8Rene Rast, Sheldon van der Linde, Robin Frijns (31)41
11Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa39
12Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles37
13Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher36
14BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor (26)27
15Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne (18)26
16Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieMarco Wittmann, Alex Riberas, Marco Sorensen10
17Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone1
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

Oznacza to, że:

– Wygrana AF Corse #83, przy 3. miejscu #51 da Robertowi Kubicy mistrzostwo świata,

– o ile będzie 2. miejsce #83, trzeba będzie liczyć na to, iż #51 nie przyjedzie wyżej niż na 6. miejscu,

– Przy 3. miejscu naszej załogi #51 nie może być wyżej niż 7. miejscu,

– 4. miejsce Kubicy i kolegów sprawi, iż Ferrari #51 nie będzie mogło być wyżej niż na P9.

– Przy 5. miejscu naszych, Ferrari #51 nie może punktować, chyba iż zdobędziemy pole position, wówczas #51 może być 10.



Idź do oryginalnego materiału