Aż 7 godzin trzeba było czekać na ogłoszenie wszystkich kar po wyścigu 6h Fuji WEC. Ostatecznie są dobre wieści dla Roberta Kubicy i jego kolegów.
Kary
AF Corse #83 wjechało na metę rywalizacji w Japonii jako 10. Oznaczało to – wobec fatalnej postawy fabrycznych aut Ferrari – odrobienie 2 punktów do liderów, Ferrari #51.
Wiedzieliśmy jednak, iż działający niezwykle opieszale i chaotycznie sędziowie mają jeszcze do rozpatrzenia kilka incydentów z końcówki wyścigu.
Decyzje spływały przez kilka godzin i ostatecznie doczekaliśmy się kilku kar w klasyfikacji Hypercarów.
Kolejną karę dostało Ferrari #51, które do kar przejazdu przez boksy oraz stop and go 30 sekund dostało jeszcze karę przejazdu przez aleję serwisową za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa. Taką samą karę dostała też druga załoga Ferrari – jadąca z numerem 50.
Kary te zostały zamienione na 53 sekundy dodane do czasu wyścigu. Jakby tego było mało, Ferrari #50 dostało 5 sekund kary za kontakt z Peugeotem #94. Te kary sprawiły, iż Ferrari #50 spadło z 11. na 12. miejsce w klasyfikacji wyścigu, a Ferrari #51 pozostało na 15. miejscu.
Najważniejsza w naszym kontekście okazała się kara dla Peugeota #94, który dojechał na 5. miejscu. Kara przejazdu przez boksy (zamieniona na 53 sekundy dodane do czasu wyścigu) za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa, oznaczała spadek tej ekipy na 10. miejsce – 12,5 sekundy za AF Corse #83.
Co ciekawe, sędziowie nie dali kary Astonowi Martinowi #009 za trącenie Toyoty #7. Sędziowie uznali, iż kierowca auta #7 hamował za wcześnie, przyczyniając się do kontaktu.
Ostatecznie zatem tak przedstawiają się wyniki rywalizacji na Fuji:
Generalka
Po zaktualizowaniu klasyfikacji generalnej kierowców WEC Ferrari #51 ma 13 punktów przewagi nad AF Corse #83.
1 | Ferrari AF Corse | 51 | Ferrari 499P | James Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi | 115 |
2 | AF Corse | 83 | Ferrari 499P | Robert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson | 102 |
3 | Porsche Penske Motorsport | 6 | Porsche 963 | Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Matt Campbell (65) | 94 |
4 | Cadillac Hertz Team Jota | 12 | Cadillac V-Series R | Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens | 81 |
5 | Ferrari AF Corse | 50 | Ferrari 499P | Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen | 75 |
6 | Toyota Gazoo Racing | 7 | Toyota GR010 Hybrid | Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries | 50 |
7 | Cadillac Hertz Team Jota | 38 | Cadillac V-Series R | Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button | 46 |
8 | Porsche Penske Motorsport | 5 | Porsche 963 | Julien Andlauer, Michael Christensen (34), Mathieu Jaminet (31) | 46 |
9 | Peugeot TotalEnergies | 93 | Peugeot9X8 | Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne (35) | 41 |
10 | BMW M Team | 20 | BMW M Hybrid V8 | Rene Rast, Sheldon van der Linde, Robin Frijns (31) | 41 |
11 | Toyota Gazoo Racing | 8 | Toyota GR010 Hybrid | Sebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa | 39 |
12 | Alpine Endurance Team | 35 | Alpine A424 | Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles | 37 |
13 | Alpine Endurance Team | 36 | Alpine A424 | Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher | 36 |
14 | BMW M Team | 15 | BMW M Hybrid V8 | Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor (26) | 27 |
15 | Peugeot TotalEnergies | 94 | Peugeot9X8 | Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne (18) | 26 |
16 | Aston Martin THOR Team | 9 | Aston Martin Valkyrie | Marco Wittmann, Alex Riberas, Marco Sorensen | 10 |
17 | Proton Competition | 99 | Porsche 963 | Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone | 1 |
18 | Aston Martin THOR Team | 7 | Aston Martin Valkyrie | Tom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell | 0 |
Oznacza to, że:
– Wygrana AF Corse #83, przy 3. miejscu #51 da Robertowi Kubicy mistrzostwo świata,
– o ile będzie 2. miejsce #83, trzeba będzie liczyć na to, iż #51 nie przyjedzie wyżej niż na 6. miejscu,
– Przy 3. miejscu naszej załogi #51 nie może być wyżej niż 7. miejscu,
– 4. miejsce Kubicy i kolegów sprawi, iż Ferrari #51 nie będzie mogło być wyżej niż na P9.
– Przy 5. miejscu naszych, Ferrari #51 nie może punktować, chyba iż zdobędziemy pole position, wówczas #51 może być 10.