Żużel. Wirtualna rzeczywistość wkracza do żużla! Promotor przygotował niespodziankę

1 rok temu

Rok 2023 jest szczególny dla sportu żużlowego. To właśnie 100 lat temu odbyły się pierwsze zawody żużlowe w Australii. Z tej okazji w ramach obchodów tego jubileuszu nowy promotor cyklu Grand Prix przygotował niespodziankę.

Mija już drugi rok odkąd Discovery zostało nowym promotorem cyklu Grand Prix. Deklarowali się wówczas, iż będą się zajmować przede wszystkim popularyzacją sportu żużlowego. Zapowiadano nową erę żużla, choć do tej pory nie ujrzeliśmy żadnych nowych miejsc, gdzie mieliby zawitać najlepsi żużlowcy na świecie.

– Kiedy w 2022 roku zostaliśmy globalnym promotorem Speedway Grand Prix, zobowiązaliśmy się do dalszego podnoszenia rangi tego fantastycznego sportu i służenia istniejącej lojalnej społeczności żużlowej, która została zbudowana w ciągu ostatniego stulecia – mówi Jean-Baptiste Ley na łamach fimspeedway.com.

W tym roku świętujemy 100-lecie sportu żużlowego. Pierwsze zawody odbyły się w 1923 roku w odległej Australii. Z tej okazji promotor przygotował dla fanów niespodziankę, ponieważ Discovery nawiązało współpracę z Infinite Reality. Chodzi o wirtualną rzeczywistość, czyli metaverse, z której będą mogli niedługo skorzystać. Na razie okazję do tego miało zamknięte grono beta-testerów.

– Podgląd doświadczenia FIM Speedway Metaverse był okazją do przetestowania, w jaki sposób fani mogą angażować się w swój sport na nowe sposoby, a także otworzyć okno na możliwości przyciągnięcia nowych i różnych fanów do żużla w przyszłości. Zapowiedź zapewnia innowacyjne sposoby odkrywania świata wokół wyścigów na żywo, którymi w tej chwili cieszą się fani, pokazując, w jaki sposób w przyszłości mogą wejść w ekscytujące doświadczenie, które pozwoli im w pełni zanurzyć się w sporcie podczas wyścigów i pomiędzy nimi – tłumaczy.

– To przyjemność odegrać naszą rolę w pomaganiu FIM Speedway w świętowaniu stulecia, budując doświadczenie przedpremierowe, które pokazuje przebłysk tego, co przyszłość przyniesie temu ekscytującemu sportowi. Metaverse oferuje fanom – niezależnie od tego, gdzie się znajdują – możliwość wypróbowania czegoś nowego i zanurzenia się w cyklu GP – dowiedzenia się więcej o tym sporcie, poznania swoich bohaterów i dzielenia się tym z przyjaciółmi – dodał François Ribeiro.

Publiczna premiera zaplanowana jest na sezon 2024 i będzie obejmować aplikację mobilną.

Idź do oryginalnego materiału