Zakopianka. Rewolucja przy granicy Krakowa. Budowa może ruszać

16 godzin temu

Zakopianka. Jak zmieni się układ drogi w Libertowie? [MAPA]

Wykonawca (IMB-Podbeskidzie), z którym umowę (projektuj i buduj; 149,5 mln zł) podpisano latem 2023 r., zajmie się likwidacją obecnego skrzyżowania zakopianki z ulicami Góra Libertowska i Świetlistą (główne zdjęcie do artykułu). W tym miejscu z DK7 będzie można skręcać tylko w prawo. Z kolei przejazd między dwoma stronami Libertowa zapewni długi na 52 m tunel pod zakopianką (powstanie 1 km od obecego skrzyżowania w stronę Myślenic). Będzie w nim też ciąg pieszo-rowerowy (w okolicy zlikwidowanego skrzyżowania powstanie jeszcze kładka).

Jaka do budowy tunelu wykorzystana zostanie metoda? O tym pisaliśmy w artykule► Zakopianka. Tak zbudują tunel pod drogą

Zakopianka. Główne parametry techniczne tunelu

  • przeszkoda – droga klasy GP
  • szerokość – 16,45 m
  • rozpiętość w osiach ścian – 15,45 m
  • długość obiektu (w osi drogi łącznikowej) – 51,94 m
  • posadowienie – pośrednie, na ścianach szczelinowych.

Zakopianka. Co stanie się jeszcze w Libertowie?

Znikną też inne skręty z zakopianki: w prawo w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w prawo w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic); nie będzie możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7. Także w tym miejscu przejście przez zakopiankę zastąpi kładka, a wspomniane ulice będą skomunikowane z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.
Powstanie też jeszcze trzecia kładka, w okolicy obecnego przejścia w Libertowie przy skrzyżowaniu zakopianki z ul. Rumianą i ul. Przylesie.

Wykonawca przejąć plac budowy ma jeszcze w lutym, a roboty zakończyć powinien do połowy 2027 r.

Idź do oryginalnego materiału