Już można zapisywać się na 46. Nationale-Nederlanden Maraton Warszawski, który tradycyjnie odbędzie się w ostatni weekend września. Start i meta, tak jak w ubiegłym roku, zlokalizowane będą w samym centrum Warszawy – przy Placu Defilad. Sponsorem tytularnym wydarzenia ponownie została firma Nationale-Nederlanden.
Kiedy 2 listopada 1924 roku w Rembertowie pojawiło się ośmiu śmiałków pragnących zmierzyć się z królewskim dystansem, nikt nie podejrzewał, iż 100 lat później maraton będzie cieszył się w Polsce taką popularnością, a w samej Warszawie narodzi się tradycja, która porusza całe pokolenia. Nieprzerwanie od 1979 roku ostatni weekend września w stolicy to prawdziwe święto biegania i kibicowania.
Maraton Warszawski wpisał się w krajobraz miasta, łączy kibiców, sportowców amatorów z całej Polski, ich rodziny i wyzwala emocje, których nie sposób zapomnieć. Tegoroczna, 46. już edycja odbędzie się 29 września. Zawodnicy ruszą spod Pałacu Kultury i Nauki punktualnie o godzinie 9:00.
Zapisy ruszyły dzisiaj na stronie rejestracja.maratonwarszawski.com/pl. Opłata startowa aktualnie wynosi 200 zł.
fot. Sportografia.pl
Nationale-Nederlanden przedłuża współpracę
Nationale-Nederlanden pozostaje sponsorem flagowych imprez Fundacji “Maraton Warszawski” – 18. Nationale-Nederlanden Półmaratonu Warszawskiego i 46. Nationale-Nederlanden Maratonu Warszawskiego. Firma mocno angażuje się w promocję zdrowia wśród Polaków od lat.
– Nasze ponowne partnerstwo z Fundacją i występowanie jako sponsor tytularny to nie tylko kontynuacja, ale i pogłębienie naszej misji promowania zdrowego stylu życia. Każdy krok w maratonie symbolizuje nasze długofalowe zaangażowanie w zdrowie i wspieranie Polaków w dbaniu o siebie, które są dla nas najważniejsze. Pamiętajmy, iż dbanie o siebie to właśnie maraton, a nie sprint – najważniejsze jest tutaj myślenie długoterminowe – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, Dyrektorka ds. Komunikacji Marketingowej i Marki w Nationale-Nederlanden, i dodaje: – W czasie poprzednich edycji półmaratonu i maratonu z bezpłatnych badań profilaktycznych w mobilnym medbusie skorzystało 406 osób. W tym roku również planujemy działania, które przyczynią się do budowania zdrowej i aktywnej społeczności.
2023 zachwycił organizatorów
– Wróciliśmy z frekwencją do czasów sprzed pandemii, nawiązaliśmy i kontynuowaliśmy niezwykle owocne współprace z wieloma partnerami, w tym ze sponsorem tytularnym Nationale-Nederlanden, z którym mamy przyjemność kontynuować działania również w tym roku. Wystartowaliśmy i zakończyliśmy maraton pod Pałacem Kultury i Nauki, wzbogacając imprezę o nowy format rywalizacji pod nazwą TEAM UP! Europe – wylicza Marek Tronina, prezes Fundacji ,,Maraton Warszawski’’.
– W tym roku nie zwalniamy tempa. Bieganie powróciło w wielkim stylu: na ten moment mamy ponad 6 tysięcy zapisanych na 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski – informuje zapowiadając, iż we wrześniu fundacja zamierza zaskoczyć wszystkich pokazując, w jaki sposób stulecie maratonu w Polsce może połączyć biegaczy.
#BiegamDobrze – w słusznej sprawie biegnie się lżej
Imprezie, jak co roku, towarzyszyć będzie największa w Polsce biegowa akcja charytatywna. Jej uczestnicy mogą wesprzeć wybraną fundację rejestrując się ścieżką #BiegamDobrze i biegnąc z intencją. Po zapisie w trybie charytatywnym rozpoczyna się zbiórka – wystarczy trenować oraz zachęcać znajomych do wsparcia „wirtualnej skarbonki”. Po zebraniu kwoty minimalnej, wynoszącej 450 złotych, do 31 sierpnia 2024 r., biegacze w prezencie otrzymają wyjątkowy, pomarańczowy numer startowy, będący znakiem rozpoznawczym Dobroczynnych Bohaterów.
– W Nationale-Nederlanden dbamy nie tylko o zdrowie fizyczne, ale również o dobrostan społeczny. Nasze wsparcie dla akcji #BiegamDobrze jest tego najlepszym dowodem – w tym roku ponownie dołożymy dodatkowe kwoty do zbiórek, które zgromadzą największe sumy. Dzięki tej inicjatywie zawodnicy mają możliwość wspierania ważnych celów charytatywnych, co wzbogaca doświadczenie uczestnictwa w biegach. Ponadto, nasi pracownicy z entuzjazmem biorą udział w wolontariacie podczas półmaratonu i maratonu, co także podkreśla nasze zaangażowanie w działania społeczne. Jesteśmy dumni, iż możemy być częścią tak ważnych wydarzeń, które przynoszą realną zmianę i inspirują do działania na rzecz innych – dodaje Marta Pokutycka-Mądrala, Rzeczniczka prasowa i Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.
Źródło: Fundacja „Maraton Warszawski”
fot. w nagłówku Sportografia.pl