Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 Evo na sezon 2023

2 lat temu

Toyota GR Supra GT4 to samochód wyścigowy produkowany przez TOYOTA GAZOO Racing od 2020 roku. Pojazd jest oparty na modelu GR Supra, pierwszym globalnym sportowym modelu z linii GR. w tej chwili na całym świecie w wyścigach startuje ponad 50 egzemplarzy GR Supry GT4, które wygrały 11 krajowych i międzynarodowych mistrzostw GT4. Model zdobył tytuły mistrzowskie w Japonii, Stanach Zjednoczonych i również w Europie, a jego kierowcy ponad 100 razy stawali na podium.

50 zwycięstw

W sierpniu 2022 roku samochód świętował 50. zwycięstwo w klasie w prestiżowych mistrzostwach. Zdobyli je Masayoshi Oyama i Masayuki Ueda z zespołu Akiland Racing w klasie Am w GT World Challenge Asia na torze Sportsland Sugo w Japonii.

Od premiery GR Supry GT4 minęły już 3 lata, a rywalizacja w popularnej kategorii GT4 jest również bardzo zacięta. Dlatego TOYOTA GAZOO Racing opracowała nową wersję auta na rok 2023, aby zapewnić swoim klientom kolejne udane sezony pełne sukcesów. Wszystkie modyfikacje w nowej GR Suprze GT4 EVO zostały wprowadzone w odpowiedzi na oczekiwania klientów TOYOTA GAZOO Racing, czyli prywatnych zespołów i kierowców startujących wyczynową GR Suprą w wyścigach GT4.

Udoskonalona GR Supra GT4 EVO

W pracach nad nowym modelem inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing korzystali z doświadczeń, jakie zdobyli też udzielając wsparcia technicznego klientom podczas ich startów na torach całego świata. Kierowcy i zespoły dostarczyli im cennej wiedzy o swoich potrzebach, przekazując wskazówki w kwestii dalszego rozwoju auta.

Prace rozwojowe koncentrowały się na trzech obszarach – osiągach, hamowaniu i precyzji prowadzenia. Nowy układ hamulcowy, zmodyfikowane ustawienia ABS, najnowocześniejsze zawieszenie marki KW i nowe stabilizatory sprawiły, iż GR Supra GT4 EVO lepiej się prowadzi i również szybciej pokonuje zakręty. 3,0-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik turbo ma też większą moc, zoptymalizowany rozkład momentu obrotowego i bardziej efektywny układ chłodzenia. Dzięki temu samochód może uzyskiwać lepsze czasy okrążenia.

Bliska kooperacja z kierowcami i zespołami GT4 pozwoliła wyznaczyć konkretne cele, które zostały osiągnięte w nowym modelu. GR Supra GT4 EVO jest łatwiejsza w prowadzeniu, a jednocześnie oferuje lepsze osiągi i bardziej pewną, precyzyjną jazdę, na czym zyskują zarówno pasjonaci startujący w amatorskich wyścigach, jak i profesjonalni zawodnicy.

Debiut już w styczniu 2023 podczas 24h of Daytona

Toyota GR Supra GT4 EVO zadebiutuje w wyścigach, startując w słynnym 24 Hours of Daytona w styczniu 2023 roku. Będzie to także pierwsza runda serii IMSA Michelin Pilot Challenge 2023.

Gotowa do startów GR Supra GT4 EVO kosztuje w Europie 186 000 euro netto, bez podatków, opłat celnych i logistycznych. Europejscy klienci mogą składać zamówienia na GR Suprę GT4 EVO w TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH w Kolonii. Za dystrybucję w Ameryce Północnej odpowiada firma TRD U.S.A., natomiast w Japonii i Azji Toyota Customizing & Development Co.

TOYOTA GAZOO Racing blisko współpracuje z klientami przez cały czas użytkowania auta, udzielając wsparcia technicznego podczas przygotowań do wyścigów i bezpośrednio na torze oraz dostarczając także części zamienne. Obecni klienci startujący modelem GR Supra GT4 mogą też rozbudować swoje auto, zamawiając zestaw modernizacyjny.

GR Supra GT4 EVO – specyfikacja techniczna
Podwozie
Długość4460 mm
Szerokość1855 mm
KonstrukcjaStalowo-aluminiowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa zgodna z homologacją FIA
Przedni spojlerSplitter z kompozytu z włókien naturalnych
Tylny spojlerSkrzydło z kompozytu z włókien naturalnych
Zbiornik paliwaBezpieczny zbiornik paliwa ATL FT3 w motorsportowej specyfikacji z systemem szybkiego tankowania (120 l)
Fotel kierowcyFotel wyścigowy OMP z sześciopunktowymi pasami, zgodny z homologacją FIA 8862-2009
Silnik i skrzynia biegów
TypRzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll
Pojemność2998 cm3
Moc maksymalnaW zależności od SRO BOP (Balance of Performance); możliwość różnych map silnika
Maksymalny moment obrotowy660 Nm w zależności od SRO BOP (Balance of Performance)
KomputerMarelli ECU
Skrzynia biegówModyfikowana automatyczna skrzynia ZF z łopatkami, napęd na tylne koła
Olej i smaryRavenol
WydechWyścigowy Akrapovič z katalizatorem
Mechanizm różnicowyMotorsportowa specyfikacja mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu marki DREXLER
PółośGKN Motorsport skonfigurowana dla wysokiego momentu obrotowego
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce
Przednie zawieszenieKolumny MacPhersona
Tylne zawieszenieWielowahaczowe
Amortyzatoryregulowane wyścigowe amortyzatory KW
Układ kierowniczyRack and pinion, elektrycznie wspomagany
Hamulce (przód)Sześciotłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 390 mm
Hamulce (tył)Czterotłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 355 mm
Opony przód/tył305/660-18 przód, 305/660-18 tył (Pirelli)
Koła11 x 18 cali OZ
Systemy elektroniczne
Kontrola trakcjiStandard
ABS motorsportowyStandard
Cyfrowy wyświetlaczStandard
OprogramowanieStandard
Kamera tylnaOpcja
System kontroli ciśnienia w oponachOpcja
Czujniki skoku zawieszeniaOpcja
Wyposażenie
System gaśniczyStandard
Podnośnik pneumatycznyStandard
System nawadniania dla kierowcyOpcja
Homologowany pakiet długodystansowyOpcja

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału