Belgijski zespół WRT, który będzie obsługiwał program kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata dla BMW ma już za sobą pierwsze testy.
Debiut auta LMDh BMW ma mieć miejsce w okresie 2024. WRT kilka dni temu otrzymało prototypy i od razu zabrało je na tor Aragon na pierwsze testy. Hybrydowe auto jest napędzane przez silnik V8, a nadwozie przygotowała Dallara.
W trakcie dni testowych za kierownicą samochodu pojawili się fabryczni kierowcy ekipy – Jesse Krohn, Maxime Martin, Sheldon van der Linde i Dries Vanthoor. Później dołączyli do nich zawodnicy BMW Junior Team – Dan Harper i Max Hesse.
Wcześniej autem na torze testowym BMW w Dingolfing jeździli Nick Yelloly i Connor De Phillippi.
„To był duży krok naprzód i wszyscy pracowaliśmy bardzo ciężko na ten krok milowy dla zespołu. Bycie na Le Mans zawsze było naszym celem jako zespołu, a reprezentowanie tam takiego producenta jak BMW w czołowej kategorii jest spełnieniem marzeń” – komentuje szef WRT, Vincent Vosse.
„Mam przeczucie, iż mamy za sobą najlepszego producenta i najlepszą grupę osób, stanowiącą zespół. Chłopaki wykonali świetną pracę, budując i przygotowując samochód. Testy wypadły pomyślnie i nie mieliśmy podczas nich żadnych problemów. To był pierwszy istotny krok w przygotowaniach do sezonu 2024 i nie mogłem się go doczekać” – dodaje Belg.
BMW wystawia już auto LMDh w kategorii IMSA, gdzie obsługuje je BMW M Team RLL i ekipa ma sporo danych z amerykańskiej serii. Tam jej kierowcami są Philipp Eng, Augusto Farfus, Marco Wittmann, Colton Herta, Connor De Phillippi, Nick Yelloly i Sheldon van der Linde.
Testy w Hiszpanii odbywały się również w deszczowych warunkach.
BMW nie ogłosiło jeszcze żadnego z kierowców swoich dwóch aut LMDh w okresie 2024.
Poniżej zobaczycie galerię zdjęć z tych jazd:
Źródło: BMW, Autosport