Randle poprowadził swojego kolegę z zespołu Tickford Racing, Camerona Watersa, do wspieranego przez Monster Energy wpisu, którego celem było przygotowanie całego pierwszego rzędu Forda na niedzielny popołudniowy wyścig.
David Reynolds z Trader Racing rozpocznie wyścig z trzeciego miejsca obok Willa Browna z Red Bull Ampoule Racing, lidera punktowego zespołu Supercars.
Zwycięzca 17. wyścigu Nick Percat (Bendix Racing) odpadł wcześnie po tym, jak zdecydował się nie używać nowych opon na pierwszym etapie kwalifikacji. W rezultacie kierowca Matt Stone Racing wystartuje z ostatniej pozycji.
Do Bearkata dołączyli James Courtney (Snowy River Racing), Macaulay Jones (Pizzahut Racing) i Mark Winterbottom (Cup Cadet Racing), którzy nie awansowali do drugiego etapu.
Duet Shell Power Racing, Will Davison i Anton De Pasquale, nie zakwalifikował się do trzeciego etapu, zajmując odpowiednio 15. i 17. miejsce.
Chaz Mostert, najbliższy rywal Browna do tytułu mistrzowskiego, rozpocznie wyścig z 11. miejsca po tym, jak o włos nie dostał się do kwalifikacji. Kierowca Mobil 1 Optus Racing za niepowodzenie w kwalifikacjach obwinia „manewrowanie”.
Nie było do końca jasne, do kogo były skierowane te komentarze, chociaż kilka samochodów z przodu – w tym samochody Triple Eight i Tickford Racing – zaraz po wyjściu z boksów jechało bardzo wolno.
Pod koniec drugiej kwarty kwalifikacji powiedział: „Szkoda, iż nie jestem w samochodzie, ale czasami tak bywa”.
„W tej grze jest dużo atletyzmu.
„To bardzo niebezpieczne, jeżeli ktoś inny wypadnie z sekwencji, a ty znajdziesz się na kozim ścieżce… nikt nie dotarł do punktu początkowego.
„Nawet w grupie nie możemy zdecydować się na wyprzedzenie tych gości, bo szczerze mówiąc, oni prawdopodobnie i tak w ogóle nie patrzą w lustro, a jadą 30 km/h.
„Byłbym bardziej zaniepokojony, gdyby ktoś przyszedł na tył pociągu i zastał osobę spoza kolejności. Myślę, iż to bardzo źle”.
Na koniec Q3 Brown miał 50,775 sekundy przewagi nad swoim kolegą z zespołu Brockiem Finneyem, Thomasem Randle, Cameronem Hillem, Davidem Reynoldsem, Cameronem Watersem, Jacques’em Le Brocqiem, Timem Slade’em, Brodym Kosteckiem i Bryce’em Fullwoodem.
Reynolds na chwilę objął prowadzenie, po czym Brown spadł z powrotem na drugie miejsce. Wyprzedził ich Randle, a za nim jego kolega Waters.
Wszyscy oprócz duetu Tickford Racing oddali kolejny strzał, ale nikt nie był w stanie ich pokonać. Ostatecznie Randle wyprzedził Wattersa, a Reynolds i Brown zajęli odpowiednio trzecie i czwarte miejsce.
Le Brocq uplasował się na piątym miejscu, a Fullod, Finney, Kostecki, Hill i Slade na dziesiątym miejscu.
Wyniki: NED Whiskey Tasmania SuperSprint, kwalifikacje do 18. wyścigu
pozycja | numer | kierowca | Zespół/Sponsor | samochód | zabronić | różnica |
1 | 55 | Thomasa Randle’a | Wyścigi potworów Castrol | Forda Mustanga GT | 50.662 | |
2 | 6 | Cama Watersa | Wyścigi potworów Castrol | Forda Mustanga GT | 50.706 | 0,0440 |
3 | 20 | Davida Reynoldsa | Komercyjne wyścigi piwa | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.711 | 0,0490 |
4 | 87 | Willa Browna | Wyścigi ampułek Red Bulla | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.736 | 0,0735 |
5 | 9 | Jacques’a Le Brocqa | Sporty motorowe Eribus | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,755 | 0,0933 |
6 | 14 | Bryce’a Fullwooda | Wyścigi midi | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.770 | 0,1078 |
7 | 88 | Brooke Finney | Wyścigi ampułek Red Bulla | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.783 | 0,1208 |
8 | 1 | Brody Kostecki | Sporty motorowe Eribus | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.792 | 0,1303 |
9 | 4 | Camerona Hilla | Wyścigi Superglassów | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,795 | 0,1326 |
10 | 23 | Tima Slade’a | Premier Nolon Racing | Chevroleta Camaro ZL1 | 50.828 | 0,1664 |
11 | 25 | Chaza Mosterta | Mobil 1 Optus Racing | Forda Mustanga GT | 50,924 | 0,2621 |
12 | 8 | Andre Heimgartnera | Wyścigi akumulatorów R&J | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,935 | 0,2726 |
13 | 2 | Ryana Wooda | Ciężarówki wspomagające wyścigi Mobil1 | Forda Mustanga GT | 50,961 | 0,2992 |
14 | 31 | Jamesa Goldinga | Premier Nolon Racing | Chevroleta Camaro ZL1 | 50,971 | 0,3094 |
15 | 17 | Willa Davisona | Shell w wyścigach Power | Forda Mustanga GT | 51.005 | 0,3430 |
16 | 26 | Richiego Stanawaya | Wyścigi Penwrighta | Forda Mustanga GT | 51.044 | 0,3821 |
17 | 11 | Antona De Pasquale | Shell w wyścigach Power | Forda Mustanga GT | 51.051 | 0,3886 |
18 | 12 | Jacksona Evansa | Sporty motorowe SCT | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.054 | 0,3917 |
19 | 19 | Mateusz Payne | Wyścigi Penwrighta | Forda Mustanga GT | 51.233 | 0,5711 |
20 | 3 | Aaron Miłość | Fajne wyścigi samochodowe | Forda Mustanga GT | 51.433 | 0,7707 |
21 | 7 | Jamesa Courtneya | Wyścigi na Śnieżnej rzece | Forda Mustanga GT | 51.221 | 0,5590 |
22 | 96 | Macauleya Jonesa | Wyścig Pizzy Hut | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.227 | 0,5651 |
23 | 18 | Marka Winterbottoma | Wyścigi młodych | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.336 | 0,6743 |
24 | 10 | Nicka Bearkata | Wyścigi Bendixa | Chevroleta Camaro ZL1 | 51.360 | 0,6980 |