Warszawiacy mogą już obejrzeć fragment trzeciej linii metra. Mało kto wie, iż stoi od lat

3 dni temu
Już za kilka lat Warszawa powita trzecią linię metra. Choć do rozpoczęcia budowy zostało jeszcze sporo czasu, to już teraz można zobaczyć jej fragment. Mało kto wie, iż został wybudowany dawno temu, a tysiące pasażerów mijają go nieświadomie każdego dnia.
w tej chwili warszawskie metro składa się z dwóch linii: M1 i M2. Druga z nich powstała w 2015 roku, a jedną z największych i najczęściej używanych stacji na tej trasie jest Stadion Narodowy. Choć codziennie przewijają się przez nią tysiące osób, to większość z nich mogła nie zauważyć jednego, niepasującego elementu. Mowa o stojącym w pobliżu peronie, który od dawna jest wyłączony z użytku. W przyszłości będzie jednak niezwykle ważny.


REKLAMA


Zobacz wideo Tłumy w metrze przed marszem niepodległości


Kiedy linia M3 w Warszawie? Jeden fragment już stoi
Zgodnie z obecnymi planami, do 2050 roku w Warszawie ma powstać aż pięć linii metra. Mieszkańcy mogą w tej chwili korzystać tylko z dwóch, ale już niebawem doczekają się kolejnej. Linia M3 połączy mieszkańców Pragi Południe z centrum, bowiem ma przebiegać z Gocławia na Dworzec Wschodni. Choć budowa ma ruszyć dopiero w maju 2028 roku, to jeden fragment stoi już od dawna. Mowa o nieużywanym peronie, znajdującym się przy stacji Stadion Narodowy. Co ciekawe, już teraz jest on w pełni gotowy do użycia - znajdują się tam ruchome schody, windy, monitoring i system informacji pasażerskiej, a jego ściany zdobią charakterystyczne grafiki Wojciecha Fangora. Platforma stoi za rzędem podpór i widoczna jest także z antresoli, ale nie można się na nią dostać. Aktualnie służy głównie jako miejsce odstawiania składów na czas poza szczytem i niekiedy zmienia się też w plener filmowy dla reklam i produkcji telewizyjnych.
Zobacz też: Pies błąkał się po ulicach Krakowa. Przeszedł 30 kilometrów, by znaleźć swoich opiekunów


Jak ma przebiegać trzecia linia metra? Opublikowano wstępny plan
Jak podaje portal Forsal.pl, na pierwszym odcinku linii M3 pojawi się sześć nowych stacji, a siódmą będzie wspomniany peron przy Stadionie Narodowym. Metro ma przebiegać przez następujące miejsca:


Dworzec Wschodni - pasażerowie będą mieli tam możliwość na przesiadkę do pociągów dalekobieżnych i regionalnych;
Mińska - jest to stacja znajdująca się w pobliżu stadionu warszawskiego "Orła" oraz osiedli mieszkaniowych i placówek edukacyjnych;
Rondo Wiatraczna - przy peronie zbiegają się ulice Jerzego Waszyngtona, Aleja Stanów Zjednoczonych (trasa Łazienkowska) i ulica Grochowska;
Ostrobramska - tutaj metro będzie przebiegać wzdłuż alei generała Augusta Emila Fieldorfa "Nila";
Jana Nowaka-Jeziorańskiego - ważna stacja dla mieszkańców lokalnych osiedli;
Gocław - końcowy przystanek będzie znajdować się u zbiegu ulic generała Tadeusza Bora Komorowskiego i generała Augusta Emila Fielforfa "Nila".


Wiadomo też, jak będą wyglądać perony na trasie M3. Co ciekawe, mają znacznie różnić się od stacji przy Stadionie Narodowym.


Perony mają być utrzymane w barwach ziemi: złoto i brąz, ciemna zieleń, granat. W korytarzach i strefach wejściowych królować będą biel i szarość. Barwą przewodnią całej linii będzie jasna zieleń, widoczna przede wszystkim na tablicach informacyjnych
- informuje portal architektura.muratorplus.pl.
Źródło: forsal.pl, se.pl, architektura.muratorplus.pl


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału