
MG Motor należące do chińskiego giganta SAIC to istotny oręż koncernu w strategii podbicia dochodów. Zachęcony wielkim sukcesem, jaki udało jej się osiągnąć od 2021 r., już planuje 17 nowych pojazdów dla Europy do 2027 roku. Zanim to się jednak stanie wypuszcza z fabryki nowe MG4 z technologią i ceną, jakiej nie ma żaden z rywali.
- Zupełnie nowe MG4 technologią baterii semi-solid state znokautuje rywali w Europie
- Jakie są zalety MG4 z technologią semi-solid state?
- MG bije rekordy w Europie sprzedażą powyżej 300 000 samochodów
Zupełnie nowe MG4 technologią baterii semi-solid state znokautuje rywali w Europie
Jak informowaliśmy, SAIC MG zaktualizowało katalog swoim modeli o nowe MG4. Samochód, który stoi w polskich salonach, w niczym nie przypomina swojego następcy w Chinach. Model, który dostał pierwszy cennik w Chinach i znany jego specyfikację, to wyjątkowa propozycja.
Chiński producent nie tylko postawił na nowy wygląd i szereg usprawnień pod względem technologii łączności i inteligencji. Nowe MG4 to pierwszy samochód, który korzysta z technologii baterii semi-solid state (półstałych). Ta absolutna nowość już weszła do produkcji w Chinach i kompaktowy, w pełni elektryczny hatchback, oficjalnie rozpoczął dostawy.
Limitowana czasowo cena wynosi 99 800 juanów (ok.51 tys.zł). W rezultacie MG postawiło na równość technologiczną i dokonuje demokratyzacji tej technologii. Podczas gdy inni montując takie baterie w luksusowych autach (Nio), żądali kwot rzędu 400–500 tys. zł, MG4 będzie pierwszym „budżetowym” elektrykiem z tego typu rozwiązaniem.
Wnętrze MG4 2026Jakie są zalety MG4 z technologią semi-solid state?
Ten zupełnie nowy model MG w niewiarygodnej cenie i z bagażnikiem o pojemności 471 l. przyjedzie do Europy. Wówczas stanie się najlepszą alternatywą dla Dacii Spring i Volkswagena ID.3.
Samochód wyposażony w system akumulatorów semi-solid-state opracowany przez SAIC Motor i Qingtao Energy wykorzystuje innowacyjny, półstały elektrolit. To znacznie poprawia bezpieczeństwo i ma szereg innych zalet.
Poza wyższą odpornością na zapłon przy uszkodzeniu mechanicznym, baterie semi-solid-state znacznie wolniej tracą zasięg przy ujemnych temperaturach. To przyda się kierowcom w Polsce zimą. Dodatkowo ze względu na gęstość energii większy zasięg przy zachowaniu tej samej masy auta.
Pierwsze MG4 Semi-Solid Battery Safety Edition ma już właściciela. Model z napędem na przednie koła o maksymalnej mocy 120 kW oferuje zasięg 537 km (CLTC). W związku z tym, iż obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 140 kW, pozwala na uzupełnienie zasięgu o 400 km w 12 minut. Warto wiedzieć, iż choćby w ekstremalnie niskich temperaturach, sięgających -25 °C, wskaźnik zasięgu wg producenta przez cały czas sięga 72%.
źródło: SAIC MGMG bije rekordy w Europie sprzedażą powyżej 300 000 samochodów
W MG Motors już mogą otwierać szampany. Marka podsumowując dotychczasowe osiągnięcia, uroczyście oświadczyła, iż rok 2025 zamknie wynikiem ponad 300 000 egzemplarzy pojazdów sprzedanych w Europie. To wzrost o blisko 30% względem zeszłego roku.
Nowe MG4, które jest już gotowe na swój komercyjny sukces na Starym Kontynencie, przyjedzie w nowoczesnej odsłonie i bezkonkurencyjnej cenie. Producent nigdy nie krył, iż słucha swoich klientów i nie zamierza poświęcać wyposażenia, osiągów i bezpieczeństwa względem ceny.
Jak informowaliśmy MG4 przeszło już testy Euro NCAP, co ostateczne potwierdza jego przybycie do Europy. Zasięg spokojnie wystarczy na dojazdy do pracy i na weekendowe wypady. Dodatkowo MG udało się uzyskać zużycie energii 10,4 kWh na 100 km najniższe w swojej klasie. Samochód zaoferuje m.in. 14 aktywnych funkcji bezpieczeństwa w tym awaryjne hamowanie, monitorowanie otoczenia podczas otwierania drzwi i cofania. Aplikacja w telefonie jest ściśle zintegrowana z komputerem pokładowym samochodu. W rezultacie można użyć głosu, by MG4 uruchomił zdalnie klimatyzację, odblokował lub zablokował drzwi.
Jeśli Chińczycy zaoferują kompakt MG4 z technologią semi-solid- state, nie będą mieć żadnych rywali. Przewidywany termin wejścia nowej generacji modelu do Europy to rok 2026. W ciągu najbliższych trzech lat SAIC zapowiedział oficjalnie, iż opracuje 17 nowych modeli samochodów przeznaczonych na rynki zagraniczne, w tym SUV-y, sedany, vany i pickupy.
Sprzedaż SAIC MG na rynku europejskim przekroczy 300 000 egzemplarzy do 2025 roku
2 godzin temu
















