Trening przed Dakarem
Tak jak już informowaliśmy, Polski zespół P-Rally wystartuje w Dakar Classic dwiema załogami w dwóch Porsche 924 Turbo. W listopadzie zawodnicy oraz sztab mechaników wybrali się do Giżycka gdzie odbył się oficjalny dzień testowy. Na szutrowym odcinku pełnym błota, kolein, wysokich skarp, zmiennego rodzaju luźnej nawierzchni, sprawdzali pod każdym kątem oba samochody. Głównym założeniem było ustawienie zawieszenia, które gra istotną rolę w zbudowanych maszynach i będzie miało niezwykle duży wpływ na dotarcie do mety styczniowego maratonu na pustyni. Od rana do wieczora na najwyższych obrotach działali jeszcze mechanicy. Był to trening funkcjonowania pod presją czasu, w ciężkich oraz bojowych warunkach, a do tego trenowanie serwisowych reakcji w szybkim tempie. Każdy członek zespołu w ten dzień mógł się wykazać, sprawdzić swoje umiejętności po intensywnym okresie przygotowawczym i realnie przyczynić się do udanego dnia treningowego. Kierowcy, Tomek Staniszewski oraz Łukasz Zoll, pracowali nad indywidualnymi ustawieniami i nad zapoznaniem się ze wszystkimi technicznymi szczegółami dotyczącymi Porsche. Piloci, Stanisław Postawka i Michał Zoll, szykowali swoje miejsca pracy na prawym fotelu, aby były one jak najbardziej funkcjonalne, a także nawiązywali wspólny język ze swoimi kierowcami.
Max Staniszewski, współwłaściciel zespołu jasno podsumował wyjazd na Mazury.
,,Trenowaliśmy na Mazurach, w okolicach Giżycka. Trening miał na celu sprawdzenie naszych Porsche, ustawienie zawieszenia, sprawdzenie pracy zespołu (mechaników, media). Dzięki treningowi wiemy co możemy poprawić, aby Porsche jeszcze lepiej poradziło sobie na Dakarze. Jesteśmy pełni nadziei i miło zaskoczeni możliwościami auta w trudnym terenie. Dziękujemy naszym partnerom za wsparcie: Diverse Extreme Team, Port Gdańsk, Polferries, Porsche Centrum Warszawa Okęcie, Porsche Club Poland, P1 Advanced Racewear Poland, Radio357, Voytech Auto, Kumiega Racing, Samczuk Racing Suspension, Osa Motors.”
Kilka dni później organizatorzy przyznali numery startowe. W czwartej edycji Dakar Classic Łukasz Zoll i Michał Zoll pojadą z #709 numerem natomiast karoseria drugiego Porsche Tomka Staniszewskiego i Stanisława Postawki zyska #737 numer.
,,Podczas treningu na Mazurach towarzyszyły nam bardzo trudne warunki. Było ślisko, błotniście i mokro. To był wymagający test dla naszych Porsche, ale jedno jest pewne – auta mają potencjał! Za cztery tygodnie odpływa statek z Barcelony, który transportuje wszystkie auta rajdowe i serwisowe. Ten czas poświęcimy na udoskonalenie naszej konstrukcji. To już ostatnia prosta na Dakar! Trzymajcie kciuki!” – zapowiada team P-Rally
Przedsięwzięcie na taką skalę wymaga odpowiedniej relacji z partnerami, dbania o kontakty z mediami, promowania startu od A do Z, dlatego też, przed treningiem mogliśmy zobaczyć kolejny element prezentacji, tym razem w stolicy.
,,Piątkowe spotkanie w Porsche Centrum Warszawa Okęcie było okazją do prezentacji jednej z naszych dakarówek. Wyjątkowy wieczór w towarzystwie Jarosław Kazberuk, Joanna Zientarska, PorscheBlog.pl oraz całego teamu PCWO. Wyjątkowe samochody – Porsche 911 Red58 Special, Porsche 911 Dakar, Cayenne Transsyberia i Porsche 924, które po 43 latach wraca na trasy Rajdu Dakar. Nie zwalniamy tempa!”
Zapraszamy do obejrzenia klipu i do dalszego obserwowania ruchów zespołu P-Rally, który weźmie udział w najtrudniejszym rajdzie na świecie i to w dodatku w historycznych autach.