To może być bardzo chaotyczny weekend. WEC gości na krętej i wąskiej Imoli

1 tydzień temu



Takie tory rzadko goszczą w kalendarzu WEC. Imola wraca do niego po 13 latach i wygląda na to, iż może tam dojść do wielu niespodzianek. Przeczytajcie zapowiedź tego wyścigu.

Harmonogram

Piątek, 19 kwietnia:
godz. 12:00 – 1. trening WEC
godz. 17:15 – 2. trening WEC

Sobota, 20 kwietnia:
godz. 11:10 – 3. trening WEC
godz. 14:45 – Kwalifikacje WEC

Niedziela, 21 kwietnia:
godz. 13:00 – 19:00 Wyścig WEC


Gdzie oglądać?

Opcji będzie sporo. Kwalifikacje pokaże Polsat Sport Fight. Wyścig będzie można oglądać w:

  • Eleven Sports 3
  • Polsacie Sport Premium 2 (bez reklam)
  • Eurosporcie 2 (pierwsze 30 minut, a potem ostatnie 4 godziny)
  • Polsacie Sport News (pierwsze 3 godziny i ostatnie 30 minut)
  • Eurosport Playerze (bez reklam)
  • Narzędziu streamingowym WEC (angielski komentarz)

Wypowiedzi

Co przed 6h Imoli mówi Robert Kubica?

„Jesteśmy gotowi na 2. rundę sezonu na Imoli. To tor, na którym nie miałem wielu możliwości ścigania się choć spędziłem sporą część mojej kariery wyścigowej we Włoszech. To na pewno bardzo wymagający obiekt, trochę oldschoolowy więc poziom wyzwania jest choćby wyższy niż w Katarze, gdzie mieliśmy prolog i znacznie więcej czasu w przygotowania. Na Imoli wracamy do standardowego układu treningów, kwalifikacji i ewentualnie hyperpole oraz 6-godzinnego wyścigu” – stwierdza Robert.

„Dystans będzie krótszy niż w Katarze więc pozycja na torze będzie bardzo ważna. Nie mogę doczekać się ścigania Ferrari 499P we Włoszech, to będzie coś szczególnego i czekam by doświadczyć atmosfery stwarzanej przez Tifosi. Do zobaczenia” – dodaje Kubica.


Prezentacja przed 6h Imoli, rozpoczynającym się jutro. Cieszy oczy i serce taki widok.

fot. Tomasz Hiterski#F1pl #ViaF1 #Kubica #6hImola #FIAWEC #WECPL #WEC pic.twitter.com/K1eHeGh9N1

— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 18, 2024

Wypowiedzi całej ekipy AF Corse znajdziecie tutaj.

Kto pojedzie?

Lista zgłoszeń nie zmieniła się znacząco, poza tym, iż w ekipie Cadillaca pojedzie 2 kierowców:


Zmiany BoP

Bardzo ważnym aspektem są zmiany, jakie zaszły przed tym wyścigiem w Balance of Performance WEC. Ferrari zostało odchudzone najbardziej, a jedyną ekipą bez zdjętej wagi jest Peugeot. Francuska ekipa przywiozła do Włoch nowe auto – już z tylnym skrzydłem.


Paugeot z tylnym skrzydłem. To z pewnością auto, które trzeba będzie bacznie obserwować w ten weekend 6h Imoli.#F1pl #ViaF1 #Kubica #FIAWEC #WECPL #WEC #6hImola https://t.co/w3z1CWwj0B

— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 18, 2024

Więcej o BoP na Imolę przeczytacie tutaj.

O torze

Budowę toru Imola, noszącego nazwę Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, rozpoczęto w 1950 roku. Pierwsze wyścigi odbyły się na nim w 1953 roku. Formuła 1 pierwszy raz zawitała tam w 1963 roku jako wyścig niemistrzowski. Pierwszy wyścig o punkty odbył się tam w 1981 roku. Jako GP San Marino odbywał się on do 2006 roku.

Tor Imola składa się z 19 zakrętów i liczy sobie 4909 metrów. Jest to tor, po którym kierowcy poruszają się w odwrotnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Oto mapa toru:


WEC ścigało się na Imoli tylko raz – w 2011 roku.

Pogoda

Nie będzie gorąco, są też szanse na deszcz, szczególnie w sobotę.

Występy Roberta Kubicy

Robert Kubica nie miał wielu okazji do startów na Imoli. W wyścigu jechał tu tylko raz – w 2002 roku w Europejskim Pucharze Formuły Renault 2000.

Potem jeździł po tym torze bolidem F1 podczas GP San Marino 2006. W trzecim aucie BMW Sauber dwukrotnie zajmował 3. miejsca. Polak testował tu również bolid Formuły 1 oraz niedawno hypercara Ferrari.

Klasyfikacje

Klasyfikacja kierowców:


MKierowcaZespółAutoKatarŁącznie
1Lotterer, Estre, VanthoorPorsche Penske #6Porsche3838
2Ilott, Nato, StevensJota #12Porsche2727
3Makowiecki, Campbell, ChristensenPorsche Penske #5Porsche2424
4Kubica, Shwartzman, YeAF Corse #83Ferrari1818
5Kobayashi, Conway, de VriesToyota Gazoo #7Toyota1515
6Fuoco, Molina, NielsenFerrari AF Corse #50Ferrari1212
7Milesi, Habsburg, ChatinAlpine #35Alpine99
8Hartley, Hirakawa, BuemiToyota Gazoo #8Toyota66
9Tincknell, Andlauer, JaniProton #99Porsche33
10Rast, Frijns, van der LindeBMW M Team WRT #20BMW22
11Vaxiviere, Schumacher, LapierreAlpine #36Alpine00
12Pier Guidi, Giovinazzi, CaladoFerrari AF Corse #51Ferrari00
13Kvyat, Mortara, BortolottiLamborghini Iron Lynx #63Lamborghini00
14Vanthoor, Wittmann, MarcielloBMW M Team WRT #15BMW00
15Duval, di Resta, VandoornePeugeot #94Peugeot00
16Button, Rasmusen, HansonJota #38Porsche00
17Serravalle, Bennett, VernayIsotta Fraschini #11Isotta Fraschini00
18Vergne, Jensen, MullerPeugeot #93Peugeot00
19Lynn, Bamber, BourdaisCadillac #2Cadillac1818

Klasyfikacja producentów:

MProducentKatarŁącznie
1Porsche3939
2Toyota2323
3Ferrari1818
4Alpine1515
5BMW99
6Lamborghini22
7Peugeot00
8Isotta Fraschini00
9Cadillac00

Klasyfikacja zespołów prywatnych:

MZespółKatarŁącznie
1Hertz Jota #123838
2AF Corse #832727
3Proton #992323
4Hertz Jota #3800

fot. DPPI – WEC



Idź do oryginalnego materiału