TCR Eastern Europe – polskie status quo w pierwszym sprincie

rallyandrace.pl 1 rok temu

Za nami pierwszy wyścig TCR Eastern Europe 2023. Inauguracyjny sprint padł łupem obywatela Słowacji, Mato Homoli. Biało-czerwoni zachowali status quo – Carlo Czepiel po wspaniałym finiszu zakończył jazdę na szóstym miejscu. Adam Rzepecki zaliczył fantastyczną szarżę, ale nie zdołał utrzymać swojej przewagi. Sebastian Kołakowski, podobnie jak w „czasówce”, zajął przedostatnią lokatę.

Słowak wygrywa pierwszy wyścig

Inauguracyjny sprint na niemieckim Oschersleben obfitował w emocje i interesujące pojedynki. Ostatecznie z pierwszego triumfu w okresie cieszył się kierowca Hyundaia – Mato Homola. Słowak przejął fotel lidera już na pierwszym okrążeniu i komfortowo dowiózł prowadzenie aż do mety. Wydawało się, iż dublet koreańskiej stajni zapewni zespołowy kolega Homoli, Adam Kout. Święto Hyundaia popsuł zwycięzca wczorajszych kwalifikacji, Petr Fulin. Czech na dwunastym „kółku” mocno zaatakował Kouta i ostatecznie wskoczył na drugie miejsce.

Z niezłej strony pokazali się nasi rodacy! Carlo Czepiel zaliczył słaby start, jednak później wyraźnie przyspieszył, często goszcząc w kamerze oficjalnej transmisji. Podopieczny Orlen Teamu podróżował w pociągu kilku pojazdów, szykując się do ostatecznego ataku. Doszło do niego dosłownie na ostatnich metrach sprintu – Carlo wykorzystał pomyłkę Sebastiana Steibela, wszedł mu „pod rękę” i zepchnął rywala na siódme miejsce. Naprawdę atomowy początek zanotował Adam Rzepecki. Kierowca Basenhurt A&T Racing wyprzedził aż pięciu rywali, ale dwa błędy na ostatnim zakręcie odebrały zyskane pozycje. Po karze jednego z oponentów Rzepecki przeskoczył na 12. lokatę. Sebastian Kołakowski (Honda Civic Fk7) zajął przedostatnie miejsce, przejeżdżając o jedno okrążenie mniej od czołówki wyścigu.

Carlo Czepiel:

Pierwsze koty za płoty! TCR to bardzo wymagająca seria, a ja miałem tylko trzy dni testów przed zawodami. P6 w kwalifikacjach i P6 na mecie pierwszego wyścigu to dla mnie świetny wynik. Wiem nad czym muszę pracować i dokąd zmierzam. Pozdrawiam wszystkich kibiców motorsportu, i dziękuję mojemu sponsorowi – PKN Orlen. A przy okazji, wesołych świąt!”.

Adam Rzepecki:

Wystartowałem bardzo dobrze, na pierwszym okrążeniu zyskałem aż pięć pozycji. Jednak nieco później popełniłem błąd w ostatnim zakręcie, najeżdżając na trawę przy hamowaniu. Wypadłem z toru, spadając o kilka miejsce. Do końca trzymałem swoje tempo, ale chwilę przed końcem sprintu popełniłem identyczny błąd, w tym samym zakręcie. I tak przeciąłem metę na 13. pozycji – dokładnie tej, z której ruszałem. Oficjalnie finiszuję na P12, ponieważ jeden z zawodników otrzymał karę… Z tego pola wystartuję także do drugiego wyścigu”.

Pełną tabelę pierwszego sprintu znajdziecie na oficjalnej stronie TCR Eastern Europe. Na niedzielę zaplanowano również drugi, 25-minutowy start. Początek wyścigu około 14:15.

fot. Grzegorz Kozera

Sześć, europejskich rund

Organizatorzy TCR Eastern Europe zaplanowali sześć weekendów wyścigowych. Kampanię inaugurują wspomniane zmagania w Saksonii, na torze Motorsport Arena w Oschersleben. Pod koniec miesiąca stawka czempionatu zawita na węgierski Hungaroring, aby po kilku tygodniach przenieść się na kolejny obiekt znany z Formuły 1 – Red Bull Ring. Czerwcową areną będzie Slovakia Ring, zaś po niedługiej, urlopowej przerwie odbędzie się runda na czekim Moście. Organizatorem wielkiego finału będzie obiekt w Brnie (9-10.09). Niestety, tym razem w harmonogramie turnieju zabrakło polskiej eliminacji na torze w Poznaniu…

Wszystkie informacje o TCR Eastern Europe znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu. Po więcej wyścigowych emocji u relacji ze świata serii TCR zapraszamy na rallyandrace.pl.

Idź do oryginalnego materiału