Szybki Kubica, optymalne WRT, szybkie IEC – podsumowanie 6h Spa

1 rok temu



Choć w międzyczasie zajmowaliśmy się tym co działo się w Baku to warto jeszcze raz prześledzić wydarzenia z 6h Spa i przyjrzeć się wynikom, które momentami wyglądają bardzo ciekawie.

Wyniki

Skrót



Statystyki WRT

Robert Kubica przejechał jedno kółko więcej od Andrade, ale w aucie spędził najmniej czasu w WRT – dwa stinty. Polak uzyskał wyraźnie najlepszy czas w swojej ekipie.

Statystyki IEC

W przypadku WRT #41 różnica czasów między kierowcami wynosiła 1,8 sekundy, a w IEC jest 3,7 sekundy. To spoko. Jakub Śmiechowski jechał najkrócej. Zespół dokonał 3 zmian kierowców.


Najlepsze czasy wyścigu

Autorem najlepszego czasu w LMP2 był Charles Milesi, ale prawie identyczny czas uzyskał Albert Costa z IEC. Robert Kubica z 8. czasem – za Fabio Schererem z IEC.

Najwyższe prędkości wyścigu

WRC #41 uzyskało 5. najwyższą prędkość wyścigu, a IEC 10. Oczywiście w LMP2.



Czasy sektorów

WRT szczególnie mocno wyglądało w środkowym sektorze. Warto zauważyć, iż ekipy LMP2 były w nim szybsze od hypercarów.

Optymalne okrążenia

Tu IEC z najlepszym wynikiem.

Czas w boksach

Obie ekipy WRT spędziły w boksach tyle samo czasu – 9 minut i 53 sekundy – i był to drugi najniższy czas. Inter Europol Competition spędził w boksach 47 sekund więcej, a to sprawia, iż ich tempo wygląda naprawdę imponująco.


Galeria zdjęć

Fotki z 6h Spa zobaczycie tutaj.

Wypowiedzi

Wypowiedzi WRT #41 znajdziecie tutaj.

To, co mówili kierowcy IEC przeczytacie tutaj.

Ode mnie

Bardzo potrzebowaliśmy takiego weekendu i takiego wyniki przed 24h Le Mans. WRT zaliczyło najlepszy weekend pod względem tempa. W kwalifikacjach było 2. miejsce, w wyścigu dobre tempo i szczęście, które dały zwycięstwo. Najważniejsze dla mnie było tempo Ruiego Andrade, który na swoim stincie był naprawdę szybki i był jednym z najlepszych „srebrnych” kierowców.

Z pewnością trzeba jeszcze popracować nad startem i zastanowić się, czy Rui ma również zaczynać na 24h Le Mans. Tam o samochód bezpieczeństwa nieco trudniej, a pozycja na torze ważna. Z pewnością jednak jest sporo pozytywów do wyniesienia z tego wyścigu.



Wiem, iż wielu z Was interesuje kwestia długości jazdy Roberta. W sobotę był za kółkiem najkrócej. WRT tak to układa i już. Niektórzy chcą wyciągać z tego wniosek, iż Kubica jest „słabszy” od Deletraza bo koniecznie chcą klasyfikować zawodników, którzy od 3 sezonów jeżdżą bardzo równo. Ja mogę przytoczyć najlepsze czasy z trzech dotychczasowych wyścigów, gdzie dwa razy Kubica był wyraźnie szybszy, a raz minimalnie wolniejszy. Sensu to jednak nie ma. Jasne, wszyscy chcielibyśmy widzieć Roberta jak najdłużej za kółkiem, ale widocznie widzą sens w takim rozłożeniu 6-godzinnych rund. Inne ekipy mają podobne proporcje. Zobaczymy, jak to rozegrają na Le Mans.

Po tym weekendzie trzeba naprawdę mocno chwalić Inter Europol Competition. Wykonali znakomitą pracę i wyraźnie widać, iż spośród wszystkich ekip LMP2, to właśnie polska ekipa zrobiła największy postęp w porównaniu z poprzednim rokiem.

Wszyscy pojechali bardzo dobrze, a najlepszy czas Alberta Costy pokazuje, iż powtórka tego wyniku na Le Mans przy sprzyjających okolicznościach jest możliwa… Tempo jest, a kierowcy – o co się trochę obawiałem zwłaszcza w przypadku Scherera – nie popełniają błędów. Wielkie brawa dla ekipy Śmiechowskich i oby tak dalej!

Vlog

Wczoraj sporo mówiliśmy o rywalizacji na Spa. Zapraszam do obejrzenia.

Klasyfikacje

LMP2:



MZespółNumerKrajSebringPortimaoSpaLe MansMonzaFujiBahrajnŁącznie
1UNITED AUTOSPORTS#22GBR38181066
2TEAM WRT#41BEL18152558
3UNITED AUTOSPORTS#23GBR1251945
4PREMA RACING#63ITA2713141
5INTER EUROPOL COMPETITION#34POL2321540
6PREMA RACING#9ITA9101231
7TEAM WRT#31BEL128828
8JOTA#28GBR156223
9ALPINE ELF TEAM#36FRA64616
10ALPINE ELF TEAM#35FRA0145
11VECTOR SPORT#10GBR303

Hypercar – producenci (punkty zdobywa jedno najlepsze auto danego producenta w rundzie):

MProducentPunkty
1TOYOTA90
2FERRARI57
3PORSCHE42
4CADILLAC40
5PEUGEOT19
6GLICKENHAUS12
7VANWALL6

Hypercar – kierowcy

MKierowcaZespół
1Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo HirakawaToyota Gazoo Racing71
2Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria LopezToyota Gazoo Racing66
3Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas NielsenFerrari – AF Corse42
4Earl Bamber, Alex Lynn, Richard WestbrookCadillac Racing40
5James Calado, Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier GuidiFerrari – AF Corse32
6Dane Cameron, Michael Christensen, Frederic MakowieckiPorsche Penske Motorsport28
7Kevin Estre, Andre Lotterer, Laurens VanthoorPorsche Penske Motorsport27
8Mikkel Jensen, Paul di Resta, Jean Eric VergnePeugeot TotalEnergies13
9Loic Duval, Gustavo Menezes, Nico MullerPeugeot TotalEnergies12
10Romain Dumas, Olivier PlaGlickenhaus Racing10
11Antonio Felix da Costa, Will Stevens, Yifei YeHertz Team Jota8
12Franck MailleuxGlickenhaus Racing6
13Tom Dillmann, Esteban Guerrieri, Jacques VilleneuveFloyd Vanwall Racing Team6
14Ryan BriscoeGlickenhaus Racing4

fot. Piotr Naskrent

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Idź do oryginalnego materiału