Szczypiornistki będą promować Polskę podczas EHF EURO 2024

1 miesiąc temu

Wielkie wydarzenia sportowe to zawsze doskonała okazja, by lepiej poznać kraje, z których pochodzą ulubieni zawodnicy. Nie inaczej będzie podczas zbliżających się Mistrzostw Europy Kobiet 2024, w których wystąpi reprezentacja Polski. Na mocy umowy podpisanej przez Związek Piłki manualnej w Polsce z Polską Organizacją Turystyczną, nasze szczypiornistki biorą udział w skierowanej do zagranicznych kibiców kampanii promującej walory turystyczne naszego kraju. O szczegółach dowiedzieliśmy się podczas konferencji prasowej, która odbyła się w Gniewinie w czwartek 21 listopada.

Zarówno Związek Piłki manualnej w Polsce, jak i Polska Organizacja Turystyczna, zgodnie uznają, iż sport jest potężnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku naszego kraju na arenie międzynarodowej. Mając w perspektywie Mistrzostwa Europy Kobiet 2024 z udziałem reprezentacji Polski, naturalnym stało się, aby oba podmioty nawiązały współpracę. Głównym jej celem jest wykorzystanie potencjału sportowego i turystycznego do promowania Polski na rynkach międzynarodowych.

Zgodnie z warunkami umowy, której podpisanie nastąpiło w październiku bieżącego roku, Związek Piłki manualnej w Polsce zobowiązał się do promowania walorów turystycznych Polski w trakcie międzynarodowych wydarzeń sportowych z udziałem żeńskiej reprezentacji Polski poprzez przeprowadzenie kompleksowej kampanii promocyjnej obejmującej m.in. zrealizowanie sporu reklamowego, zapewnienie publikacji w zagranicznych mediach oraz umieszczenie logotypu Poland.Travel na odzieży meczowej reprezentantek Polski.

O szczegółach dotyczących nawiązanej współpracy dowiedzieliśmy się podczas konferencji prasowej, która odbyła się w Hotelu Mistral Sport w Gniewinie w czwartek 21 listopada, tuż przed wylotem reprezentacji Polski kobiet do Szwecji na ostatnie mecze kontrolne przygotowujące do udziału w turnieju EHF EURO 2024.

“Jeszcze jako czynny zawodnik często brałem udział w akcjach promocyjnych na rzecz Polski, dzięki czemu wielu moich zagranicznych kolegów odwiedziło nasz kraj i poznało jego piękno” – rozpoczął Prezes Związku Piłki manualnej w Polsce Sławomir Szmal – “Teraz przed nami mistrzostwa Europy kobiet. Sport to przede wszystkim emocje, które w połączeniu z, mam nadzieję, sukcesami, za co mocno trzymamy kciuki, przysłużą się promocji Polski i poznawaniu ciekawych miejsc do odwiedzenia, których mamy bardzo dużo. Także w przyszłości chcielibyśmy podążać podobną drogą, aby pozytywne emocje związane ze sportem szły w parze z promocją Polski na arenie międzynarodowej ”.

Biało-Czerwone w ramach fazy grupowej Mistrzostw Europy 2024 zagrają w Grupie C razem z Francją, Portugalią i Hiszpanią. Inauguracyjnym spotkaniem będzie starcie z Trójkolorowymi zaplanowane w Bazylei na czwartek 28 listopada na godz. 20.30.

“Jako reprezentantki Polski cieszymy się z nowej współpracy i muszę przyznać, iż przy nagrywaniu wielu materiałów miałyśmy dużo zabawy. Jesteśmy niezwykle dumne, iż przy okazji takich wydarzeń jak zbliżające się Mistrzostwa Europy Kobiet 2024 mamy szansę nie tylko rywalizować na najwyższym poziomie sportowym dla Polski, ale również promować nasz piękny kraj. Mam nadzieję, iż nasze zaangażowanie na boisku i pozytywna energia polskich kibiców będą najlepszym zaproszeniem do odkrycia tego, co Polska ma do zaoferowania. Podczas EURO będziemy chciały osiągnąć jak najlepszy wynik, żeby o naszym kraju mówiło się jak najwięcej” – zapowiada kapitan reprezentacji Polski Monika Kobylińska.

Nawiązanie współpracy ze Związkiem Piłki manualnej w Polsce skomentowali także przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej.

“To element naszej szeroko zakrojonej kampanii promującej Polskę przez sport i znanych sportowców. Uważamy, iż to bardzo skuteczna forma promocji, która doskonale wpisuje się w naszą strategię” – powiedziała Wiceprezes POT Małgorzata Wilk Grzywna – “Jednym z komponentów kampanii jest promocja przy okazji wielkich wydarzeń sportowych, a takim bez wątpienia są mistrzostwa Europy kobiet z udziałem reprezentacji Polski. Takie wydarzenia mają siłę oddziaływania i mogą przyciągnąć do Polski nowych turystów. Bardzo cieszę się ze zrealizowania spotu promującego, w którym Monika Kobylińska i Aleksandra Olek wcielają się w rolę przewodniczek po Beskidzie Śląskim i Lublinie. Oprócz tego, kampania obejmie także wiele publikacji w prasie i w Internecie. Skupiamy się na rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem krajów, z których pochodzą przyszłe rywalki naszych zawodniczek”.

“Sport to przede wszystkim emocje, ale podobnie jest też z turystyką” – dodał natomiast Dyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki w POT Jacek Janowski – “Ludzie przyjeżdżają w nowe miejsca, aby przeżyć fajną przygodę. Polska Organizacja Turystyczna od wielu lat stawia na współpracę ze światem sportu, począwszy od piłkarskiego EURO 2012, kiedy Polska była gospodarzem turnieju. Efekty naszych działań były tak dobre, iż w kolejnych latach wraz z Ministerstwem Sportu i Turystyki rozwijaliśmy projekt i dziś nasze kampanie obejmują także zagraniczne imprezy, jak mistrzostwa Europy kobiet w piłce manualnej. Wierzymy, iż sportowcy mogą być doskonałymi ambasadorami naszego kraju. Współpracujemy z wieloma polskimi związkami sportowymi i cieszymy się, iż Związek Piłki manualnej w Polsce jest wśród nich.”

Zachęcamy także do obejrzenia spotu promocyjnego.

Idź do oryginalnego materiału