Apple i Major League Soccer (MLS) zawarły umowę rozpoczynającą się w 2023 roku 10 lat partnerstwa— ogromna huśtawka po obu stronach. Teraz, po dwóch latach, nowy raport rzuca światło na przebieg tego partnerstwa, w tym na podstawie analizy statystyk oglądalności i nie tylko.
Nowe szczegóły dotyczące oglądalności przepustki sezonowej MLS
Apple i MLS od zawsze zachowywały dużą tajemnicę, jeżeli chodzi o wydajność Karnet sezonowy MLS. Ale oto spojrzenie od środka, jak się sprawy mają.
Dla Paula Tenorio pisze Sportowiec (Link do Wiadomości Apple+):
Źródła… poinformowane na podstawie liczb, powiedziały The Athletic, iż w każdą sobotę ponad milion ludzi ogląda wszystkie mecze MLS, iż około 94 procent subskrybentów uważa, iż przepustka sezonowa jest „znacznie” lepsza niż poprzednie transmisje, a oglądalność w fazie play-off wzrosła o około 50 procent od 2023 do 2024. Na tę liczbę mogli wpłynąć Messi i Miami w play-offach, a także ogromny nacisk wokół play-offów w Miami pierwszy mecz, ale publiczność przez cały czas nie mogła się doczekać, choćby usuwając trzy mecze play-offowe Miami.
W przeciwieństwie do innych usług przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix, Disney+, a choćby Apple TV+, trudno jest znaleźć dobry punkt odniesienia, z którym można by porównać te liczby.
Czy milion widzów w sobotę tygodniowo to dobrze? Naprawdę trudno powiedzieć, ponieważ nie wiemy, jak bardzo te liczby wzrosły i trudno jest porównać MLS Season Pass z jakąkolwiek inną ofertą przesyłania strumieniowego.
Jednak 50-procentowy wzrost liczby wyświetleń w fazie play-off wskazuje na pozytywne perspektywy – podobnie jak niedawny komentarz MLS iż liczba abonentów była „lepsza niż oczekiwano”.
Silne zaangażowanie Apple w umowę z MLS
The pełny raport jest warta przeczytania, między innymi ze względu na różnorodne szczegóły dotyczące wewnętrznego funkcjonowania partnerstwa Apple-MLS. Na przykład:
Według wielu osób zaangażowanych w produkcję jedną z najważniejszych rzeczy w ciągu pierwszych dwóch lat jest zaangażowanie Apple w projekt. Firma Apple utworzyła duży zespół, który ma skupić się na przepustce sezonowej i regularnie współpracuje z liderami ligi MLS. Źródła podają, iż dyrektor Apple, Eddy Cue, uczestniczył niedawno w posiedzeniu komisji ds. sportu i zawodów ligi, aby porozmawiać z właścicielami o tym, co robi Apple, aby pomóc w rozwoju ligi, i dowiedzieć się, co robi MLS, aby rozwijać się w nadchodzących latach.
Apple i MLS miały wiele do zyskania, podpisując 10-letni kontrakt, ale wiele też ryzykowały.
- Apple inwestuje mnóstwo pieniędzy, nie tylko transmitując mecze MLS, ale będąc oficjalnym sponsorem całej ligi
- MLS popycha widzów do transmisji strumieniowej, co jest ryzykowne, gdy wielu widzów sportowych trzyma się linearnych nawyków oglądania
Ogólnie rzecz biorąc, wygląda na to, iż partnerstwo układało się jak dotąd bardzo zdrowo i było satysfakcjonujące dla obu firm.
Ambicje Apple dotyczące sportu są wyraźnie większe niż MLS, ale być może wysiłki Apple w tym obszarze pomogą mu dostać się do kolejnych lig próbujących przejść na streaming.
Jakie wnioski wyciągasz z raportu? Daj nam znać w komentarzach.
Najlepsze akcesoria do iPhone’a
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.