Sportowa rywalizacja w TOYOTA GR CUP przyspiesza. Druga runda markowego pucharu Toyoty na torze Silesia Ring

rallyandrace.pl 2 dni temu
Zdjęcie: Sportowa rywalizacja w TOYOTA GR CUP przyspiesza. Druga runda markowego pucharu Toyoty na torze Silesia Ring


TOYOTA GAZOO Racing Polska zapewnia miłośnikom sportowej jazdy nieprzerwaną dawkę emocji. Rozegrana 29 czerwca na torze Silesia Ring druga runda TOYOTA GR CUP wyłoniła kolejnych zwycięzców w imprezach track day. A już 1-14 lipca uczestnicy walczący w TOYOTA GR CUP DIGITAL będą ścigać się na wirtualnej wersji legendarnego toru Laguna Seca.

TOYOTA GR Cup to serie zawodów adresowane do miłośników sportowych samochodów marki Toyota i Lexus, prowadzone w dwóch formatach. W sporcie samochodowym rywalizacja kierowców odbywa się na profesjonalnych torach wyścigowych podczas cykli zawodów track day, a w e-motorsporcie uczestnicy konkurują ze sobą w TOYOTA GR CUP DIGITAL w grze Forza Motorsport.

Wyścigowy weekend z TOYOTA GR CUP
Drugą rundę TOYOTA GR CUP 2024 rozegrano na nowoczesnym torze Silesia Ring wspólnie z zawodami Race Cup i Classicauto Cup. W ostatni weekend czerwca dopisała frekwencja ponad 120 uczestników. Kierowcy w autach marki Toyota byli najliczniej reprezentowani na torze, ale musieli zmierzyć się z mocną konkurencją. Wyzwaniem okazała się także upalna słoneczna pogoda, wystawiając na próbę podzespoły samochodów i ich opony na rozgrzanym asfalcie.

W 2. rundzie TOYOTA GR CUP wzięły udział wszystkie trzy modele z linii GR. Zarówno sportowy hatchback GR Yaris, jak i gran turismo GR Supra oraz coupe GR86 rywalizowały ze sobą na tej samej trasie. Była to dobra okazja do porównania w jednym miejscu trzech bardzo różnych sportowych aut o odpowiednio rajdowym, wyścigowym i driftingowym rodowodzie.

W grupie GR YARIS CUP drugie zwycięstwo w okresie odniósł Dariusz Kośmider, umacniając się na pozycji lidera. Na drugim miejscu podium stanęła Monika Kalarus, zwyciężając także w klasie GR Yaris Stock Cup dla aut z minimalną ilością modyfikacji. Trzeci wśród GR Yarisów był Paweł Jamiołkowski.

W grupie GR OPEN CUP rywalizacja toczyła się pod dyktando GR Supry, najmocniejszego modelu z linii GR. Swoje pierwsze zwycięstwo w okresie odniósł Łukasz Leśniewicz, przed drugim Mariuszem Miąsko i trzecim Ireneuszem Ludwiniakiem. GR Supry okazały się niezwykle konkurencyjne w stawce najszybszych samochodów, ustępując tylko dwóm dużo mocniejszym autom klasy GT3 i profesjonalnej wyścigówce z otwartym nadwoziem.

Na torze nie zabrakło również klasycznych modeli japońskiej marki, które do dziś z powodzeniem startują w wyścigach i rajdach. Wśród klasyków i youngtimerów Toyoty w grupie Race & Fun najszybszy był Kajetan Jaszczak, przed Dariuszem Mrokiem i Karolem Miodyńskim. Jaszczak zwyciężył także w klasie Hachi-Roku dla wyjątkowej rodziny modeli AE86, GT86 i GR86. Z kolei w klasie Time-Attack dla aut marki Toyota i Lexus o pojemności silnika do 3 litrów triumfował Miodyński w bardzo szybkiej Toyocie MR2 3. generacji.

Następna runda TOYOTA GR CUP odbędzie się 13 lipca na Moto Park Ułęż.

Idź do oryginalnego materiału