Sport elektroniczny jako Igrzyska olimpijskie? Tak, ale nie w 2025 roku

news.5v.pl 1 miesiąc temu
Zdjęcie: /AFP


Zapadły ostateczne decyzje w sprawie organizacji oficjalnych esportowych igrzysk olimpijskich. Wiadomo, iż wydarzenie, które planowane było na 2025 rok, odbędzie się znacznie później. Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOI) podjął najważniejsze decyzje w tej sprawie.

Sport elektroniczny w ostatnich kilku latach przybrał na znaczeniu. Zwiększył się prestiż poszczególnych zawodów, finansowe pule nagród, a coraz częściej do świata esportu zaczęli pukać duzi rozpoznawalni sponsorzy. Rozgrywki esportowe pod względem atmosfery i tłumnie zgromadzonej publiki, niczym nie odbiegają od standardowych sportowych wrażeń.

W ubiegłym roku MKOI podjął najważniejsze decyzje. Podczas 142. Sesji głosowania w siedzibie organizacji utworzono esportowe igrzyska olimpijskie. Praktycznie cały komitet głosował jednomyślnie w tej sprawie. W praktyce oznacza to, iż rozgrywki w sporcie elektronicznym staną się częścią igrzysk.

Pierwotnie pierwsze esportowe igrzyska miały odbyć się w 2025 roku. W zasadzie cały esportowy świat czekał już na oficjalne potwierdzenie lokacji i terminów na ten rok. Niestety, wydarzenie zdecydowano się opóźnić aż o dwa lata. W konsekwencji pierwsze tego typu rozgrywki zainaugurują dopiero w 2027 roku.

Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego zostanie Esports World Cup Foundation, organizator zawodów Esports World Cup, z siedzibą w Rijadzie – stolicy Arabii Saudyjskiej. Wśród powodów przesunięcia wydarzenia wymienia się „ciągłe obawy co do formatu i braku szczegółów na temat kluczowych aspektów programu ze strony wydawców gier. Organizatorzy mieli też napotkać szereg barier związanych z finansowaniem projektu i logistyką.

Jakie gry będzie można oglądać na esportowych igrzyskach? M.in. będą to: League of Legends, Tekken, iRacing, EA Sports FC, NBA 2K, Street Fighter czy Rocket League. Najprawdopodobniej pierwszoosobowych strzelanek nie uświadczymy na tym wydarzeniu.

Arabia Saudyjska coraz śmielej inwestuje w sektor gamingowy. Dość wspomnieć o zorganizowanym w ubiegłym roku evencie Esports World Cup, którego pula w różnych dyscyplinach przebiła barierę 60 mln dolarów.

Idź do oryginalnego materiału