Końcówka każdego roku to czas przede wszystkim podsumowań mijających 12 miesięcy oraz rundy jesiennej, których ostatnio jest tutaj sporo. Kontynuując podsumowania pora dziś na nieco inne, ogólne podsumowanie działalności KKSLECH.com w mijającym 2023 roku. Podobne podsumowanie miało miejsce 12 miesięcy temu, te za rok 2023 zawiera tym razem nieco mniej danych, ale także jest obszerne i pozwoli Wam być jeszcze bliżej witryny, którą sami pomagacie tworzyć m.in. poprzez swoją obecność tutaj.
Jesteśmy transparentni, otwarci na kibiców, stałych czytelników, więc nie ma co owijać w bawełnę. 2023 rok nie dorastał do pięt jeszcze poprzedniemu, który był najlepszy w blisko 19-letniej historii tej witryny, choć rekordowe statystyki zanotowaliśmy w roku 2018. Niemniej to w 2022 roku nasz klub obchodził 100. rocznicę założenia, scenariusz ostatnich kolejek sezonu 2021/2022 był wręcz idealny, parę dni po przegranym finale Pucharu Polski zespołowi Lecha Poznań udało się odzyskać 1. miejsce w tabeli, sięgnąć po tytuł, później Macieja Skorżę zastąpił John van den Brom, a na deser Kolejorz awansował do fazy grupowej Ligi Konferencji, regularnie grał co 3-4 dni i jeszcze awansował do fazy pucharowej. Czysto marketingowo rok 2022 był wręcz wymarzony, zrobiliśmy wtedy ogromny progres mogąc wykorzystać lata doświadczeń, w tym doświadczenia zebrane np. podczas pracy w trakcie trwania fazy grupowej Ligi Europy 2020. Jeszcze poprzedni rok 2022 pozwolił nam wykręcić rekordowe liczby, umocnił markę KKSLECH.com na rynku, pozwolił zdominować poznańskie media sportowe, przyciągnął na stronę mnóstwo kibiców, pozwolił czerpać przez większość czasu mnóstwo euforii z tego co robiliśmy i co mogliśmy Wam zaoferować poprzez tworzone treści.
Niestety. Lech Poznań lubi zaskakiwać pozytywnie, ale też jak mało który klub umie zaskakiwać negatywnie i później miesiącami trwa jego wstawanie z kolan. Pierwsza część 2023 roku wcale nie była zła, dzięki dojściu Kolejorza do 1/4 finału Ligi Konferencji była dobra dla klubu oraz dla nas. Później? Później nastąpił ogromny, nieoczekiwany krach, z którego Lech Poznań nie pozbierał się aż do teraz tak samo, jak nie pozbierał się serwis KKSLECH.com, który mocno odczuł ogromny spadek medialności, o którym trochę więcej napiszemy poniżej. Na razie prezentujemy Wam statystyki nasze, klubu oraz podajemy liczby, jakie mieliśmy w identycznym okresie 12 miesięcy wcześniej.
Liczba unikalnych wizyt w poszczególnych miesiącach (dane za Similarweb.com):
Styczeń 2023
KKSLECH.com: –
LechPoznan.pl: –
—
KKSLECH.com w 2022: 366,6 tys.
Luty 2023
KKSLECH.com: 332,1 tys.
LechPoznan.pl: 542,5 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 429,1 tys.
Marzec 2023
KKSLECH.com: 715,0 tys.
LechPoznan.pl: 875,1 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 346,8 tys.
Kwiecień 2023
KKSLECH.com: 755,1 tys.
LechPoznan.pl: 594,5 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 416,7 tys.
Maj 2023
KKSLECH.com: 461,7 tys.
LechPoznan.pl: 461,9 tys.
—
KKSLECH.com w 2023: 785,3 tys.
Czerwiec 2023
KKSLECH.com: 489,1 tys.
LechPoznan.pl: 451,5 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 775,2 tys.
Lipiec 2023
KKSLECH.com: 732,4 tys.
LechPoznan.pl: 797,4 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 767,5 tys.
Sierpień 2023
KKSLECH.com: 538,3 tys.
LechPoznan.pl: 722,8 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 898,6 tys.
Wrzesień 2023
KKSLECH.com: 311,8 tys.
LechPoznan.pl: 533,8 tys.
—
KKSLECH.com w 2023: 602,4 tys.
Październik 2023
KKSLECH.com: 375,8 tys.
LechPoznan.pl: 547,8 tys.
—
KKSLECH.com w 2023: 408,5 tys.
Listopad 2023
KKSLECH.com: 277,1 tys.
LechPoznan.pl: 483,1 tys.
—
KKSLECH.com w 2022: 368,4 tys.
Grudzień 2023
KKSLECH.com: dane na początku stycznia
LechPoznan.pl: dane na początku stycznia
—
KKSLECH.com w 2022: –
Każdy kibic Lecha Poznań dobrze wie, z czego słynie KKSLECH.com, na czym bazuje, kiedy ma „złote okresy” i jakie treści królują tutaj w najciekawszych letnich miesiącach. Wiosną długo trwał pucharowy raj, który przez wywalczenie awansu do eliminacji europejskich pucharów 2023/2024 został przedłużony do lata. Wtedy celem ponownie było tworzenie równie ciekawych, rozbudowanych artykułów będących czymś zupełnie innym od tego co oferują inne media. Unikalność pucharowych materiałów była na 1. miejscu, bo tylko dzięki fachowości i rzetelności tych artykułów mogliśmy na KKSLECH.com ściągać tłumy kibiców Lecha Poznań czy inne osoby zainteresowane grą polskiego klubu w Europie. Pucharowe materiały, z którymi mieliście okazję zapoznać się w 2023 roku pochłonęły mnóstwo godzin, wiele sił, ale warto było je produkować wykorzystując przy tym doświadczenie zebrane jesienią 2022 roku. Latem czas produkcji poszczególnych tekstów był bardzo podobny do czasu, jaki poświęciliśmy na produkcję podobnych artykułów w poprzednim sezonie 2022/2023. W przypadku Spartaka Trnava oraz Żalgirisu Kowno wyprodukowaliśmy komplet założonych wcześniej newsów, nie pominęliśmy żadnego istotnego tematu, bardzo starannie została przeanalizowana przede wszystkim gra tych przeciwników, o czym mieliście okazję poczytać.
Ile czasu zajmuje tworzenie pucharowych tekstów?
„Przegląd kadry rywala” – ok. 7-10 godzin (ok. 2,5 godziny na zredagowanie tekstu + analizy tekstowe i video)
„Od jeszcze innej strony” – ok. 3,5 godziny
„Przed meczem” – ok. 2 godzin
„Warto wiedzieć” – ok. 1,5 godziny
„Zapowiedź” – ok. 45 minut
—
Zwykły/inny artykuł dotyczący przeciwnika – ok. 2,5 godziny
Liczba opublikowanych artykułów na temat rozgrywek/danego przeciwnika w 2023 roku:
Liga Konferencji – 411 (łącznie)
Dwumecz z Bodo/Glimt – 61
Dwumecz – Fiorentiną – 46
Dwumecz z Djurgarden – 42
Dwumecz z Żalgirisem – 49
Dwumecz ze Spartakiem – 40
Na temat którego pucharowego rywala teksty w 2023 roku cieszyły się największym zainteresowaniem?:
Djurgarden Sztokholm – 344 tys. czytań
Spartak Trnava – 319 tys. czytań
Żalgiris Kowno – 313 tys. czytań
Bodo/Glimt – 310 tys. czytań
ACF Fiorentina – 303 tys. czytań
—
Odsłony pucharowych tekstów: 2,1 mln
Liczba pucharowych tekstów: 411
Liczba wykonanych zdjęć: ok. 700
Liczba godzin relacji na żywo: 38h (35,5h prosto z Bułgarskiej)
Za sprawą pucharowych materiałów udawało się ściągać tysiące ludzi, przykuwać uwagę nie tylko kibiców Lecha Poznań czy zwracać uwagę innych, ogólnopolskich mediów, które korzystały z wiedzy KKSLECH.com (to dla nas duże wyróżnienie). Każdy pucharowy tydzień Lecha Poznań po prostu cieszył, napędzał do działania, Kolejorz medialnie był na topie, przyciągał uwagę nie tylko w dni meczowe, latem wielu kibiców żyło losami klubu każdego dnia z zaciekawianiem śledząc wszystkie rzeczy z nim związane i czekało na mecze niebiesko-białych z dużym entuzjazmem. Dobre wyniki Lecha Poznań na starcie sezonu 2023/2024 dodatkowo napędzały kibiców, którzy nie zrażali się przeciętną grą. Ponadto atmosferę nakręcały także udane losowania, trafienie na słaby Żalgiris Kowno czy na słabą na papierze parę Dnipro-1 – Spartak Trnava i to w sytuacji, w której Kolejorz nie był rozstawiony budowało atmosferę wokół klubu poprzez dawanie nadziei kibicom na 2 z rzędu awans do fazy grupowej.
Dziennikarze o KKSLECH.com od 01:10:40
Nagle po 20 sierpnia stało się coś na co nie byliśmy gotowi. Lech Poznań dnia 17 sierpnia gwałtownie odpadł z europejskich pucharów, 20 sierpnia przegrał jeszcze ze Śląskiem i wszystko się skończyło. W kibicach coś pękło, nagle wielu przestało interesować się losami klubu każdego dnia, skończyła się wiara, entuzjazm, nadzieja, adekwatnie wszystko się skończyło. Poniższy wykres pokazuje najlepiej to, co się wydarzyło. Kibice Lecha Poznań nie zapomnieli o klubie, ale jego losy śledzili głównie w dni meczowe pomijając Lechowe sprawy w środku tygodnia. Mimo usilnych starań przez całą jesień nie umieliśmy przyciągnąć tylu użytkowników, ilu ściągaliśmy tu wiosną czy latem. W dni poza meczowe (np. wtorek, środek, czwartek) ruch na KKSLECH.com był choćby o 91% mniejszy niż podczas doby meczowej (ligowe spotkanie w weekend). W odbiciu się nie sprzyjał nam terminarz. Już po Śląsku były 2 tygodnie przerwy, później po Górniku przyszła kolejna dwutygodniowa przerwa (na reprezentację), a w listopadzie Kolejorz rozegrał raptem 3 mecze o stawkę! Podczas wrześniowej przerwy na kadrę ruch na KKSLECH.com w niektóre dni był jak w 2019 roku, kiedy ta strona dopiero się rozwijała, a podczas listopadowej przerwy na reprezentację były dni, podczas których statystyki sięgnęły choćby 2012 roku. To było smutne dla nas, ale co mogliśmy zrobić? Jak zwykle robiliśmy swoje, materiałów było sporo, utrzymaliśmy ich jakość, teksty często były długie, obszerne, na różne tematy, rotowaliśmy nimi, dlatego każdy kibic, który jeszcze nie stracił wiary, nadziei, nie był zmęczony Lechem Poznań, Johnem van den Bromem czy mozolnym gonieniem czołówki przez Kolejorza mógł znaleźć tutaj coś dla siebie.
Medialny spadek zainteresowania losami klubu po letnim odpadnięciu z europejskich pucharów
W 2023 roku największe zainteresowanie internautów KKSLECH.com (poza wspomnianymi tekstami pucharowymi), budziły dni meczowe. Raporty przedmeczowe i meczowe budziły jesienią tak samo duże zainteresowanie, jak wcześniej latem, wiosną czy w 2022 roku. Liczba dyskusji w raportowych meczowych czasem była choćby większa aniżeli w 2022 roku, absolutnie nie ma co narzekać na ruch podczas jesiennych dni meczowych, w tym na liczbę czytań meczowych cyklów takich jak: „Pięć szybkich wniosków”, „Oko na grę”, „Wokół meczu”, „Plusy i minusy” czy „Dogrywka”. Dużą liczbę odsłon generowała również publicystyka w stylu „Pyry z gzikiem”, „Na chłodno” czy inne publicystyczne teksty, na przykład takie jak po zwolnieniu Johna van den Broma, kiedy wielu internautów KKSLECH.com przypomniało sobie o tej stronie i przez 3 dni znowu było tutaj tak jak latem.
Przykładowy ruch na KKSLECH.com (na żywo) w dobrych okresach 2023 roku
2023 rok mimo rozczarowującej medialności od września do grudnia był dla nas czasem, w którym dało się umocnić swoją pozycję. Postawiliśmy na jeszcze częstszą realizację meczowych materiałów podczas wyjazdowych gier Kolejorza. W 2023 roku kogoś od nas zabrakło tylko w Legnicy, Płocku, Bodo, we Florencji, Gliwicach, Radomiu i w Częstochowie. W innych miastach byliśmy obecni, podczas wyjazdów pracowało od 1 do 4 osób z KKSLECH.com, czasami jeździliśmy na 2 samochody co generowało spore koszty. Rok 2023 był najdroższym, jeżeli chodzi o utrzymanie tej witryny. Były miesiące, w których koszt produkcji materiałów przekraczał 2 tysiące złotych i sięgając już poważniejszych kwot. Wiele funduszy na realizację tekstów pochodziło z reklam. W 2023 roku przez kilka miesięcy współpracowaliśmy z bukmacherską firmą BetCris, która jest strategicznym sponsorem Pogoni Szczecin i w mijających miesiącach pomagała również nam. Aktualnie wciąż rozwijający się serwis KKSLECH.com współpracuje z zagranicznymi agencjami reklamowymi, którymi są Adeq Media i Super Novacy odpowiadającymi za reklamy na tej witrynie (są także reklamy google). Warto, aby każdy z czytelników pamiętał o istotności reklam na KKSLECH.com, w tym o konieczności codziennego korzystania z nich raz na dobę (chodzi o reklamy google). Bez reklam nie będziemy funkcjonować na profesjonalnym poziomie, nie będzie wielu materiałów, nie będziemy mogli wciąż się rozwijać, dominować w poznańskich mediach, produkować unikalnych treści, nie będziemy mogli być choćby w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz. Wchodząc na KKSLECH.com pamiętajcie, iż reklamy, które tutaj widzicie muszą być, abyśmy my mogli być i Wy mogli brać m.in. udział w dyskusjach np. w Śmietniku Kibica. Obecnego KKSLECH.com nie ma co w ogóle porównywać ze stroną sprzed 10, 7 a choćby sprzed 4 lat. To jest zupełnie inny serwis, z innymi, bardziej profesjonalnymi treściami, który mimo medialnego dołka, w jakim znajduje się w tej chwili Lech Poznań przyciąga uwagę różnych firm chcących wspierać KKSLECH.com za produkowanie unikalnych tekstów. Tworzenie różnych rzeczy, publikacja zdjęć czy materiałów na żywo z różnych stadionów pozwala Wam czytelnikom być najbliżej jak tylko się da, mieć wszystko podane na tacy niemal od razu, nam produkcja różnych rzeczy z myślą o kibicach daje wiele radości, satysfakcji z bycia blisko, zadowolenia z tej roboty, ale też pociąga za sobą spore koszty. Wielu z Was może choćby nie zdawać sobie sprawy, ile to wszystko kosztuje, a w 2023 roku nie tylko z powodu inflacji kosztowało rekordowo dużo.
Z roku na rok coraz wyżej stawiamy sobie poprzeczkę, dlatego możemy być zadowoleni z tego, co zrealizowaliśmy w 2023 roku, ale nie jesteśmy zadowoleni z liczby odsłon tekstów od sierpnia. Serwis KKSLECH.com istnieje od lipca 2005 roku, ma swoją renomę, markę, jest w mediach sportowych od prawie 19 lat, dlatego miesięcznie ponad 70% to tzw. „wejścia bezpośrednie” na stronę np. po wpisaniu adresu w przeglądarce, a reszta to ruch z wyszukiwarek czy aplikacji Flashscore. W 2023 roku serwis KKSLECH.com znów zdominował treści na temat Lecha Poznań wyświetlające się w wiadomościach aplikacji Flashscore, z której głównie na telefonach korzysta chyba każdy kibic Kolejorza. Zdominowaliśmy także pucharowe treści w google, w tym w google news przyciągając z google również użytkowników niekoniecznie zainteresowanych Lechem Poznań grającym w Europie. Naszym celem jest wysoka zauważalność właśnie w google news, ewentualnie w aplikacji Flashscore a nie na przykład na wszelkich, nieefektywnych portalach społecznościowych typu Facebook czy Twitter. KKSLECH.com nie posiada konta na słynnym fejsie, ma za to wymarły, nieaktywny od ponad 3 lat profil na Twitterze. Tego typu portale społecznościowe i linkowanie tam jakichkolwiek treści są stratą czasu. Na tego typu portalach kibicom wystarczają jedynie informacje obrazkowe, w tym zdjęcia piłkarzy podczas treningu serwowanych przez klub, proste, krótkie komunikaty i na tym często kończy się Lechowa wiedza. Dla przeciętnego użytkownika portalu społecznościowe treści na KKSLECH.com są mało interesujące, za długie czy zbyt obszerne, żeby mogły zaciekawić. W dodatku samych treści na tej witrynie jest po prostu za dużo, dla kibica średnio zainteresowanego Lechem Poznań media społecznościowe są idealne, nam już nic nie dają i nie pomogą ściągnąć drobnych sponsorów zainteresowanych treściami wyłącznie na stronie. W 2023 roku w dobre dni meczowe z google news udawało się pozyskiwać choćby 5-6 tysięcy internautów faktycznie losami meczami Lecha Poznań, raportami przedmeczowymi i meczowymi czy innymi materiałami produkcji KKSLECH.com. Są to liczby widoczne w google analytics, wklejenie linka na FB czy TT da nam w konkretnym dniu zaledwie między 80 a 150 wejść, czyli śmieszną liczbę, a przy tych statystykach KKSLECH.com ruch z mediów społecznościowych jest adekwatnie niezauważalny. Przykładowo w liczbie 5,6 mln odsłon pucharowych artykułów w okresie 2022/2023 raptem 1719 pochodziło z portali społecznościowych (1380 z Facebooka i 339 z Twittera). Z google news pozyskaliśmy już 540 tysięcy a z aplikacji Flashscore 28 tysięcy osób, zatem różnica jest kolosalna, gdy porówna się z nieistotnymi, nieefektywnymi dla nas kanałami social media.
KKSLECH.com aplikacji Flashscore
2023 rok pod względem medialności był trudny dla całego klubu, nie tylko dla nas. Inne poznańskie media też miały kryzys notując spadek zainteresowania swoimi materiałami. Dodatkowo przez m.in. upadek wielu lokalnych stron, które nie przebiją się przez oficjalną czy KKSLECH.com, loża prasowa na Lechu od miesięcy świeci pustkami, na konferencje prasowe wychodzące już z mody nie bardzo ma kto chodzić, raz jesienią na spotkanie z trenerem przyszło dwóch dziennikarzy co tylko pokazało, iż nasze rozczarowujące liczby notowane od końcówki sierpnia nie wzięły się znikąd. Lech Poznań w tej chwili jest w medialnym dołku i z tego powodu warto zawsze doceniać wszystkich kibiców Kolejorza będących w różnym wieku, którzy żyją losami klubu każdego dnia śledząc wszystko co z nim związane o różnych porach dnia. W 2023 roku na KKSLECH.com ponownie staraliśmy się doceniać każdego, choć doskonale zdajemy sobie sprawę, kto tutaj „rządzi” w komentarzach i kto nas czyta. Statystyki google analytic czy te ogólnodostępne na Similarweb pokazują bardzo wiele, mianowicie jest tutaj dużo starszych kibiców, dużo więcej niż na innych tego typu stronach innych klubów. W Waszych wpisach często widać lata spędzone z Lechem, widać jak istotną rolę w Waszym życiu odgrywa Kolejorz, z którym macie mnóstwo wspomnień i przeżyć, które utkwiły w Waszej pamięci na zawsze. Nie ma co ukrywać, iż tworzone treści na KKSLECH.com są skierowane do wszystkich grup wiekowych, ale z góry wiadomo do kogo w pierwszej kolejności one trafią. Ich odbiorcami są głównie starsi kibice pamiętający co najmniej ostatni spadek z Ekstraklasy a nierzadko choćby złote lata 80-te XX wieku, młodsi kibice zainteresowani szczegółami z Lechowego życia, często bez mediów społecznościowych lub kibice, którzy posiadają już dużą wiedzę na temat Lechowych spraw. Poniżej znajduje się wykres pokazujący wiek użytkowników serwisu KKSLECH.com i LechPoznan.pl w przykładowym miesiącu 2023 roku. Jedno od razu rzuca się w oczy – im kibic starszy, tym chętniej korzysta z KKSLECH.com i w przyszłości to się raczej nie zmieni. Nie zanosi się na to, aby w kolejnych latach klub zaliczył duży medialny progres czy powstał jakikolwiek poznański portal sportowy próbujący nas kopiować. Nikt w Poznaniu nie będzie siedział do 4:00-5:00 rano nad Lechowymi sprawami, produkował pomeczowe treści, analizował mecze Kolejorza, anonimowych rywali w Europie, poświęcał kilkanaście godzin dziennie na tworzenie artykułów, wymyślał tematy i ustalał harmonogram działania na poszczególne okresy w sezonie.
Wiek użytkowników KKSLECH.com i LechPoznan.pl w przykładowym miesiącu 2023 roku
Hasłem przewodnim KKSLECH.com od lat jest „ROBIMY SWOJE”. Każdego Lechowego dnia należy twardo stąpać po ziemi próbując wykrzesać z siebie jeszcze więcej, choćby podczas trzech jesiennych przerw na kadrę. Na tej stronie nie ma profesjonalnych dziennikarzy, możliwości są jakie są, nie zrealizujemy dla Was niektórych rzeczy, nie będzie ujęć na zdjęciach, jakie z pewnością chodzą Wam po głowie, gdyż my nie mamy takich możliwości, co klub (przykładowo do szatni nikt nie wejdzie, a treningi są zamknięte dla mediów). W dodatku każdy ma swój sprzęt, dlatego trzeba zawsze wyciskać maksa z tego, co da się napisać, sfotografować czy co tam jeszcze stworzyć. W kończącym się 2023 roku byliśmy wszędzie tam, gdzie się dało, gdzie pozwolił nam na to prywatny czas i finanse, gościliśmy na najważniejszych wyjazdach, obszernie został zrelacjonowany i przeanalizowany każdy z 49 meczów Lecha Poznań o stawkę, otrzymaliście setki zdjęć, zawsze na 1. miejscu celem było tworzyć coś unikalnego oraz rzetelnego. Czasem w naszych tekstach nie brakowało emocjonalnego podejścia do danej sprawy, wydarzenia czy osoby, jednak taka jest rola stron nieoficjalnych, które mogą pozwolić sobie na coś więcej. W rozczarowującym na wielu polach 2023 roku były jednak pojedyncze dni frajdy, radości, zadowolenia z roboty wykonywanej charytatywnie i z pasji. KKSLECH.com to od lat jedyne źródło informacji dla kibiców, największe Lechowe forum internetowe, jesteśmy wszyscy odpowiedzialni za to, w jaki sposób Lech Poznań wygląda w mediach chcąc dostarczać każdego dnia jak najwięcej głównie naszych wiadomości (wtedy może znowu ktoś pomyli nas z oficjalną stroną klubu, jak niedawno „Dziennik Łódzki” :).
KKSLECH.com prawie jak oficjalna
Aktualnie Kolejorz znajduje się w medialnym dołku, który mocno odczuwamy, ale taka sytuacja nie będzie trwała wiecznie. Zwolnienie Johna van den Broma już działa korzystanie, zatrudnienie Mariusza Rumaka niekoniecznie, bo nie jest to marketingowy strzał w dziesiątkę. Czy może być jeszcze gorzej? Medialnie na pewno nie, sportowo raczej też nie. Lech Poznań wciąż nie przegrał sezonu 2023/2024, nie przegrał 2024 roku, w którym już w lutym coś może się zacząć zmieniać. Lech Poznań ma wtedy trudny układ gier, ale zacznie rywalizować w meczach, w których zwycięstwo będzie przyciągało większą uwagę Lechowej społeczności, niż obowiązkowe triumfy nad Zawiszą, Puszczą, Ruchem czy ŁKS-em, które nie porywały kibiców. Nasz klub odbuduje się medialnie, dźwignie się KKSLECH.com, wróci zainteresowanie kibiców losami w dni poza meczowe, wróci wiara, entuzjazm i nadzieja Wielkopolan, jeżeli znajdziemy się w takiej sytuacji, jak w kwietniu 2022 roku. Wtedy nasz zespół grał o dublet i my tej samej walki o dublet potrzebujemy, aby urosnąć i wrócić do tego, co było jeszcze rok temu. Wszyscy mamy (my i Wy) z Lechem wiele do wygrania, wiele do opisania, przedstawienia, zrelacjonowania. W nowym roku do spełnienia są przede wszystkim nasze kibicowskie marzenia takie jak widok Kolejorza podnoszącego puchar za Mistrzostwo Polski, trofeum za Puchar Polski czy widok zespołu wychodzącego na murawę przy hymnie Ligi Mistrzów lub Ligi Europy. KKSLECH.com do dalszego rozwoju w 2024 roku potrzebuje europejskich pucharów, wcześniej wiosną potrzebuje gry Kolejorza o trofea, żeby móc się dźwignąć. Kibice muszą w nie uwierzyć, taka beznadziejna, mało emocjonująca runda, jak w drugiej połowie 2023 roku nie może się już powtórzyć. Przed Lechowymi zmaganiami w 2024 roku należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy rzeczy dotyczącej tej strony. Serwis KKSLECH.com jest uzależniony wyłącznie od tego, co dzieje się w klubie, od wyników Kolejorza, ale też od wiary kibiców w lepszą przyszłość, której właśnie od sierpnia do grudnia przeważnie nie było. Od opisywanych wyżej rzeczy uzależnione są treści na tej stronie, ich ton, liczba wiadomości czy dalszy rozwój witryny. Serwis KKSLECH.com nie kreuje Lechowej rzeczywistości. Rzeczywistość kreuje zarząd, trenerzy czy piłkarze, a KKSLECH.com służy jedynie do przedstawiania wszystkiego w granicach swoich możliwości, w tym także finansowych.
>
Śmietnik Kibica – (komentuj nie na temat)
<